Mitä naiset tekee kun sota syttyy?
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 12:57"]Menen puolustamaan maatani ja perhettäni. Asepalvelusta ei käyty, mutta eiköhän siinä tapauksessa laittomankin aseen jostain saa ja kukaan ei ainakaan minua tai lapsia raiskaa muuta kuin kuolleen ruumiini yli.
[/quote]Turhaa hölinää. Tämä maa tuhotaan idästä ja lännestä ohjuksilla Ennenkuin ehdit edes miettiä asiaa.
[/quote]
Aivan samoin kun vaikka lähi-idässä? No eipä oo niin käyny ja naiset ja lapset jää sotilaiden käsiin ja kauppatavaraksi.
Onpa erikoinen keskustelu? Eikö teillä ole mummoja, isomummoja, ketään vanhuksia lähipiirissä? Kysykää mitä naiset teki ja olisiko kukaan mies pystynyt tekemään yhtään mitään jos naiset ei olisi huolehtineet kaikesta muusta kuin tähtäämisestä ja liipasimen painamisesta. Vähän kunnioitusta provoillessakin.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 12:55"]
Mä ainakin joudun sotimaan kun tuli asepalvelus suoritettua v. 2008.
[/quote]
Miltäs sellainen ajatus nyt jälkeenpäin tuntuu? Vapaaehtoisena sotaan! Ajattelitko tätä vaihtoehtoa ennen armeijaan menoa? Minä joudun sotaan mikäli sellainen tulee mutta en vapaaehtoisena kyllä siihen touhuun lähtisi. Meille miehille asepalvelus on vähän kuin kansalaisvelvollisuus. Mikäli suomessa olisi amerikan malliin vapaaehtoinen palkka-armeija niin en ikinä menisi sinne.. Sotaan omasta halusta ei ikinä.
Mies 77
Jää tietenkinpuolustamaan maataan kaikin käytettävissä olevin keinoin, kun ne miehet lähtevät pakolaisiksi australiaan tai jonnekin muuhun mukavaan maahan tai sitten thaimaahan naisten lemmikeiksi
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:04"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 12:55"]
[/quote]
Miltäs sellainen ajatus nyt jälkeenpäin tuntuu? Vapaaehtoisena sotaan! Ajattelitko tätä vaihtoehtoa ennen armeijaan menoa? Minä joudun sotaan mikäli sellainen tulee mutta en vapaaehtoisena kyllä siihen touhuun lähtisi. Meille miehille asepalvelus on vähän kuin kansalaisvelvollisuus. Mikäli suomessa olisi amerikan malliin vapaaehtoinen palkka-armeija niin en ikinä menisi sinne.. Sotaan omasta halusta ei ikinä.
Mies 77
[/quote]
Oletin edellisessä että kirjoittaja oli nainen. Mikäli mies niin sitten juttu kutistui kasaan.
Mies 77
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:05"]Jää tietenkinpuolustamaan maataan kaikin käytettävissä olevin keinoin, kun ne miehet lähtevät pakolaisiksi australiaan tai jonnekin muuhun mukavaan maahan tai sitten thaimaahan naisten lemmikeiksi
[/quote]
Hehe, komppaan.
Jauhavat kakkaa av palstalla, kun yhden mies on ihan vässykkä kun ei uskalla ampua ketään, toisen vässykkä on rintamakarkuri, jonka sijanti on jossain lapinmetsääs nyt ja kolmannella on astetta kovempi mies joka on tappanut kymmeniä jo pelkällä lusikkahaarukalla.
No minä hoidan lapsia, pyöritä taloutta, toivottavasti pääsisin tekemään jotain hyödyllistä isänmaan hyväksi, kuten valmistelemaan ensiaputarvikkeita jne. Oletettavasti minulla työni puolesta on sodanaikainen sijoitus.
Kannattais nyt sitten auttaa sitä Ukrainaa. Venäjä pitää pysäyttää sinne ettei se sieltä jatka eteenpäin, myös tänne.
Seuraava rähinä näyttäisi olevan aika Syyria-mallinen sisällissota, jossa suomalaiset sotivat keskenään, erilaiset islamistiporukat suomalaisia nationalistikapinallisia vastaan sekä keskenään, ja mukana lienee myös Venäjän väliintulo. Eiköhän siinä jokainen sukupuolesta riippumatta yritä vain puolustaa itseään ja pysyä hengissä.
Osaan lentää pienkonetta ja ajaa kuorma-autoa. Ja ommella. Kaipa sitä paikkansa löytäisi.
N43 (sihteeri)
Venäjä trollit on muuten olleet taas vähän aikaa hiljaa, ootteko huomannu? Sillon yleensä ne valmistelee jotain hyökkäystä.
Olin ensin sairaanhoitaja ja opiskelin sen jälkeen luonnontieteelliselle alalle tutkijaksi. Eiköhän tällä yhdistelmällä jotain löydy joko ensihoitotehtävistä tai labrasta.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 12:55"]
[/quote]
Mies 77
[/quote]Tottakai ajattelin. Vuonna 2008 suutä keskusteltiin palvelukseen hakevien naisten kanssa ihan erikseenkin kutsuntojen yhteydessä. Kyllä se on tullut selväksi. Tosin minusta se ei kyllä ollut selvä kaikille miehillekään.
T. Kersantti Karoliina, tuliasema 2, Kainuun prikaati
Hoitajana minulle varmaan osoitettaisiin vapaapäiviksi jonkinlaista palvelusta.
Lääkärille varmaan löytyy hommaa sodankin aikana. Toki en ole mikään kirurgi, mutta kyllä kotiin jäänyt porukka kaipaa terveydenhuoltoa myös.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:20"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 12:55"]
[/quote]
Mies 77
[/quote]Tottakai ajattelin. Vuonna 2008 suutä keskusteltiin palvelukseen hakevien naisten kanssa ihan erikseenkin kutsuntojen yhteydessä. Kyllä se on tullut selväksi. Tosin minusta se ei kyllä ollut selvä kaikille miehillekään.
T. Kersantti Karoliina, tuliasema 2, Kainuun prikaati
[/quote]Edit: Suutä =siitä
"Naiset pyörittivät yhteiskuntaa" edellistenkin sotien aikana.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 12:58"]
No eihän se elämä täällä pysähdy vaikka suurin osa miehistä rintamalle lähtisikin.
lapsia pitää hoitaa
Töitä tehdä
Maalla on hommat tehtävä jotta ruoka ei lopu maasta
yms. yms
kuvittelitko sä että kaikki istuu vuosiksi paikoilleen syömättä ja tekemättä mitään ? ja odottaa vaan että sota loppuu ?
[/quote]Naisetko ne hommat tekee... naiset jotka ei osaa talvirenkaita vaihtaa alkaa tuosta vain tekemään tarvittaessa vaikka moottoriremontteja leikkuupuimureihin ... salli mun nauraa.
Tämä maa kuolee nälkää alle vuodessa jos miköä tahansa yhteiskunnan ydintoiminta jöätetään naisten vastuulle.
[/quote]Itte et osaa huolehtia empaattisesti lapsista ja samaan aikaan laittaa ruokaa, siivota, pyykätä, puhua puhelimessa ja kirjoittaa nettiin!! Keskity sä vaan siihen yhteen asiaas mitä teet.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 12:59"]90% naisista on uusavuttomia paperinpyörittäjiä eikä heidän osaamiselleen ole mitään käyttöä sota-aikana. Vapaamatkustajia. Luulis että näille opetettaisiin jotain poikkeusoloissa välttämättömiä taitoja mutta ei
[/quote]Jep. Niiden suurin katastrofi sota-aikana olis luultavasti se, kun ei pääse Facebookiin tekemään jaxuhali-päivityksiä.