Kokoomuksen Petteri Orpo lupasi kipeitä leikkauksia sosiaalitukiin ja verohelpotuksia rikkaille - tuloksena Kokoomuksen kannatus ponnahti 26,1 prosentiin
Täytyy sanoa että en tiedä mitä ajatella Suomen kansasta. Ilmeisesti tällä sitten on niin paljon hyvin toimeentulevia. Vai olisiko osa mielikuvaratsailla "voittajan vaunuissa".
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että Orpo mokasi siinä haastattelussaan kun paljasti korttinsa liian selvästi. Olin väärässä. Ilmeisesti kansa haluaa sosiaalitukien ja eläkkeiden leikkauksia, samalla kun se haluaa että se parhaimmin tienaava neljännes saisi yhä uusia verohelpotuksia. Toisaalta kun miettii, niin kaikilla kavereillani on perintöjä, varakkaita aviomiehiä ynnä muuta, toisin kuin minulla, jolla ei ole kuin 2,5 tuhannen euron palkkani ja siinä se. Olen siis vähemmistöä Suomen kansassa.
Kas, luulin olevani ainoa joka elää köyhyyskuplassa rikkaiden keskellä. Joka ikisellä kaverillani on perinnöt, vanhempien tuet jo elinaikanaan, sattumalta hyvin toimeentulevista perheistä tulevat puolisot. Vaikka koulutus olisi matala, he elävät todella hyvinvoivasti. Ja näitä tyyppejä on varmaan kymmenen, Itselläni on matala koulutus, pieni palkka ja vuokrakaksio. Mutta olenkin roskaa. En tunne ketään yhtä köyhää. Ei niitä varmaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä tekevät kannattavat Kokoomuksen politiikkaa.
Kyllä. Siivoojat, lähihoitajat, varastomiehet ynnä muut on umpikokoomuslaisia.
Niinpä, isänmaallisuus kumpuaa kansan syvistä riveistä.
Se ei katso, mitä teet työksesi, vaan mitä arvostat ja kunnioitat.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ärsyttää että tuo vastuunpakoiliija (sisäministeri 2015) palkitaan pääministerin postilla, koska kansalla on lyhyt muisti.
Kun ne pääsee valtaan, rajat aukeaa ja Irakin poikia alkaa tulla. Halpatyövoimaa nääs..
Eikö persujen kannattaisi alkaa vähitellen miettimään pidemmälle menevää strategiaa? Kokoomuksen kelkassa heitä kairataan hanuriin kuten tehtiin 2015, demareiden kelkassa heillä olisi sentään jotakin mahdollisuuksia ja kannattajissa on paljon duunareita.
Moni keskituloinen ei tajua että he ja heidän perheensä myös käyttävät iloisesti sosiaalitukia kuten lapsilisiä, perhevapaita ja -tukia, opintotukea, sairaspäivärahaa, kelakorvauksia yms. 100% tästä kansasta on "loisia", mukaan lukien kokkarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luennoitko sinä jostakin perintöjen ja hyvän aseman takaa, minkälainen köyhän duunarin pitäisi olla? Mietipä uudestaan. Saattaa tulla pettymyksiä, jos oletat että duunaritkaan jaksaa tuonta sontaa loputtomiin. Kikyt on muistissa. Siinä alkaa isänmaallisuuteen tulla säröjä kun tajuaa, että se etuoikeutettu luokka laulaa niitä isänmaallisia lauluja ylioppilalakki päässä jossakin juhlatilaisuudessa samaan aikaan kun sinä kaivat mummon hanurista kakkaa tai ole jossakin varastolla ähkimässä pienellä palkalla ja korotetulla työajalla, josta ei makseta korvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt huomattu, että vasemmistohallitus ei saa mitään aikaan ja köyhien kuritus jatkuu. Yhtä hyvin voi äänestää Kokoomusta, joka sentään rehellisesti puolustaa omia kannattajiaan.
Kokoomuksen luotsatessa taloutta saa se köyhäkin osansa, koska talous on kunnossa ja töitä riittää sekä verotuloja joilla ne heikoimmatkin kyetään elättämään.
Saa pienipalkkaisia töitä, joiden päälle pitää hakea asumistukia.
Antakaa työtä ja työstä PALKKAA. Ensimmäinen käy kokoomukselle, jälkimmäisessä alkaa itkeminen.
Normaali kulku työstä työhön takaa sen palkan nousun....ensinhän se työnteko on jostain aloitettava, vaikka sieltä matalapalkka-alalta. Seuraavaan työpaikkaan haku kun kohdalle osuu ja siitä jatkaen, kunnes on työ ja palkka se mitä haluaa.
Näin se toimii, ei sinne pidä jäädä vaan itse olla aktiivinen sen työn vaihdon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ihme, sillä Kokoomus on isänmaallinen puolue jonka arvoja ovat ahkeruus ja rehellisyys.
Kokoomuksen vaiettu slogan on: "Meille teidän rahat".
Minä ainakin haluan leikkauksia sosiaalitukiin ja verohelpotuksia vaikka olenkin keskituloinen. Äänestäessäni en ajattele sitä missä itse saan eniten vaan sitä mikä mielestäni on oikeudenmukaisinta.
Tosin luulen että tämä Kokoomuksen hurja kannatusnousu liittyy lähinnä tällä kertaa turvallisuuteen ja Natoon.
Itse kuvittelin ja luin, että ne veronalennukset kohdistuisivat työtä tekeviin ja eläkeläisiin. Pummin varmaan vaikea ymmärtää eroa eläkeläisen ja rikkaan välillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luennoitko sinä jostakin perintöjen ja hyvän aseman takaa, minkälainen köyhän duunarin pitäisi olla? Mietipä uudestaan. Saattaa tulla pettymyksiä, jos oletat että duunaritkaan jaksaa tuonta sontaa loputtomiin. Kikyt on muistissa. Siinä alkaa isänmaallisuuteen tulla säröjä kun tajuaa, että se etuoikeutettu luokka laulaa niitä isänmaallisia lauluja ylioppilalakki päässä jossakin juhlatilaisuudessa samaan aikaan kun sinä kaivat mummon hanurista kakkaa tai ole jossakin varastolla ähkimässä pienellä palkalla ja korotetulla työajalla, josta ei makseta korvausta.
Ei, en luennoi miltään tuolta taustalta, olen alkkisvanhempien lapsi jonka mamma ja pappa kasvatti 2 vuotiaasta alkaen silloisella 3 hehtaarin maatilalla 5 lehmän karjan tuloilla. Mitään en ole perinyt juurikin alkkisvanhempien takia. Enkä ole edes ylioppilas, eikä puolisonikaan. Silloisen keskikoulun ja ammattikoulun olemme käyneet, minä sen keskikoulun. Omalla työllä olemme puolisoni kanssa normi elämän hankkineet taloineen ja autoineen, velkaa ei ole ollut sitten talon oston.
Puolisoni sai perintöä äitinsä kuoltua alle 5000, jokainen 6 veljestään sai saman. Siinä ne meidän perinnöt, muuta ei ole edes tulossa.
Puolisoni on ollut työkyvyttämyys eläkkeellä 1986 alkaen 2 leikkauksen jälkeen ja minä olen työhistoriani tehnyt metalliverstaalla. Siellä tosin oli paremmat palkat kuin yleisellä tasolla mutta ei ne mitään huippupalkkoja kuitenkaan olleet.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin haluan leikkauksia sosiaalitukiin ja verohelpotuksia vaikka olenkin keskituloinen. Äänestäessäni en ajattele sitä missä itse saan eniten vaan sitä mikä mielestäni on oikeudenmukaisinta.
Tosin luulen että tämä Kokoomuksen hurja kannatusnousu liittyy lähinnä tällä kertaa turvallisuuteen ja Natoon.
Ja punikkien nimet paistattelevat Stasin listoilla.
Te kokoomuksesta valittajat ootte vaan siis vaan pieni mutta äänekäs vähemmistö.
Tunnetteko ittenne typeräksi tällä hetkellä?
Vierailija kirjoitti:
Petterihän oivalsi irakilaisten olevan tärkeä voimavara Suomelle. Nyt sama asia on valjennut äänestäjille.
Pitää muistaa että kokoomuslaiset äänestää aina mutta esimerkiksi SDP:n kannattajat harvemmin. Kokoomus tulee saamaan todella ison vaalivoiton seuraavissa vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Pitää muistaa että kokoomuslaiset äänestää aina mutta esimerkiksi SDP:n kannattajat harvemmin. Kokoomus tulee saamaan todella ison vaalivoiton seuraavissa vaaleissa.
Joo tuloksista päätellen parasta olisi, että demarien kannattajat eivät äänestäisi koskaan.
Kokoomus lupaa keskituloiselle jopa 20 euroa lisää veronkevennyksillään! Kyllä tämä on sellainen lahja että ehdottomasti äänestän tätä joulupukkia!
Vierailija kirjoitti:
Äänestin Vasemmistoa, koska vaalipuheissa oltiin niin pienen ihmisen puolella. Mitä tapahtui kun pääsivät hallitukseem? Laittoivat voimaan Aktiivimalli kakkosen ja poistivat eläkeputken. Kun äänestän Kokoomusta tiedän mitä saan.
Vasemmmisto, never again.
Tiedät että saat paskaa niskaan kokoomukselta mutta äänestät silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt huomattu, että vasemmistohallitus ei saa mitään aikaan ja köyhien kuritus jatkuu. Yhtä hyvin voi äänestää Kokoomusta, joka sentään rehellisesti puolustaa omia kannattajiaan.
Kokoomuksen luotsatessa taloutta saa se köyhäkin osansa, koska talous on kunnossa ja töitä riittää sekä verotuloja joilla ne heikoimmatkin kyetään elättämään.
Saa pienipalkkaisia töitä, joiden päälle pitää hakea asumistukia.
Antakaa työtä ja työstä PALKKAA. Ensimmäinen käy kokoomukselle, jälkimmäisessä alkaa itkeminen.
Tehkää työtä niin että siitä saa voittoa ,sillä maksetaan palkat.
Eniten ärsyttää että tuo vastuunpakoiliija (sisäministeri 2015) palkitaan pääministerin postilla, koska kansalla on lyhyt muisti.