SILTA 3. kausi
1. jakso alkaa tänään klo 22, aiotko katsoa?
Harmi, ettei Martin R. ole enää sarjassa.
Kommentit (1371)
Mikä se Hansin kidnappaus-juttu silloin aikanaan oli? Joku sieppasi (kuka?) ja sitten joku toinen tuli ja ampui sen ekan sieppaajan (kuka?). En muista enää tätä juonenkäännettä yhtään.
Katselen parhaillaan ykköskautta uudestaan, ja olin yllättynyt siitä miten paljon Saga on muuttunut. Ekassa kaudessa hän oli paljon ulospäinsuuntautuneempi ja jopa hymyilee useaan otteeseen kauden aikana. Kolmoskaudella on jo todella sulkeutunut ja ahdistunut ilme päällä 24/7. Onko Saga muuttunut vai näyttelijä kehittynyt?
Off topic, patologi on loistava hahmo, ehkä mun lemppari!
Saga oli uskottavampi kausilla 1 ja 2...nyt menee vähän yli.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se Hansin kidnappaus-juttu silloin aikanaan oli? Joku sieppasi (kuka?) ja sitten joku toinen tuli ja ampui sen ekan sieppaajan (kuka?). En muista enää tätä juonenkäännettä yhtään.
Alunperin se vankikundi (jolta rikas rikoskaveri oli k*settanut keikkarahat ja lopulta vaimonkin) nappasi Hansin ilmeisesti lunnasrahojen toivossa. Sitten tämän kauden vielä tuntematon pahis tuli, ampui alkuperäisen kidnappaajan ja nappasi Hansin ikävin seurauksin.
Koko vankikundi-juttu on lakaistu viimejaksoissa visusti maton alle.... Itse oletan Henrikin ja huumeiden jotenkin liittyvän juuri tähän sivujuoneen. Mahdollisesti myös Henrikin kadonneen perheen. Se rikas tyyppi hienossa talossaan on tehnyt omaisuutensa epärehellisin keinoin.
Jokin yhteys Freddiellä on siihen huumediileriin (Lukas tms.), jonka välittämiä huumeita Henrik oli ostanut. Jeanneten salakuljettamaksi annettu kassi kulkeutui Freddieltä huumeporukalle.
Vierailija kirjoitti:
Katselen parhaillaan ykköskautta uudestaan, ja olin yllättynyt siitä miten paljon Saga on muuttunut. Ekassa kaudessa hän oli paljon ulospäinsuuntautuneempi ja jopa hymyilee useaan otteeseen kauden aikana. Kolmoskaudella on jo todella sulkeutunut ja ahdistunut ilme päällä 24/7. Onko Saga muuttunut vai näyttelijä kehittynyt?
Off topic, patologi on loistava hahmo, ehkä mun lemppari![/quot
Minusta Sagan tilanne on muuttunut. Nythän se on alusta loppuun aikalailla kamala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Off topic, patologi on loistava hahmo, ehkä mun lemppari![/quot
Minusta Sagan tilanne on muuttunut. Nythän se on alusta loppuun aikalailla kamala.[/quote
Piti vielä lisätä, että minusta tilanne myös vaikuttaa Sagaan, paljon haukuttu Linn on siinä ihan oikeassa. Ennen Saga oli todella tarkka, nyt hänen huolimattomuutensa melkein tappoi ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Off topic, patologi on loistava hahmo, ehkä mun lemppari!
Olisko Sagan elämän vaikeudet jotenkin syynä siihen ahdistuneisuuteen...? Ja täällä myös yksi patologista tykkäävä :)
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut vasta osan tästä huikeasta ketjusta, enkä pysy vauhdissa mukana, mutta omat kommenttini tällä hetkellä, pahoittelen jos on päällekkäisyyttä:
- Katsoin uudestaan 5. jakson, jossa Emil "hämmästyy" tiedotustilaisuudesta. Näyttää siltä, että hän ei tajuakaan taideteosten yhteyttä vasta siinä, vaan päinvastoin huulilla käy pieni hymynkare, hän on ennemminkin imarreltu siitä, että tekotapoja kuvaillaan TV:ssä niin tarkkaan. Emilin huomio kiinnittyy jo ekassa lauseessa, jolloin ei vielä edes puhuta ruumiiden asetelmista vaan murhista yleensä, mikä todistaa että hän on sekaantunut asiaan. Poliisille kertominen on bluffia, samoin Annikan mustamaalaaminen.
- Olin ihan kierroksilla 9. jakson jälkeen ja näin painajaisia.
- Olen unohtanut kuka on Kjell Söder ja onko sitä näytetty ollenkaan.
- Toimiko Emil yksin, luultavasti ei? Onko Annikalla osuus, hänen kellarissaan kuitenkin toimittu?
- Emil sanoi, että kukaan ei saanut käydä kellarissa. Jos hän on se joka sitoi Annikan, hän on osannut sisustaa huoneen Johanssonien kellariksi koska hän on käynyt tappamassa Johanssonit ja nähnyt kellarin silloin.
- Mitä pahaa Morten on tehnyt Emilille, riittääkö koodin tietäminen syyksi murhaamiseen?
- Miksi Emil ei tullut Mortenin kanssa tapaamaan Holstia (porttikohtaus valvontakamerassa)?
Mä katsoin myös uudestaan sen 5.jakson kohtauksen, se on kyllä kiinnostava. Kohtauksen alusta olen samoilla linjoilla kanssasi, mutta taulujenkatsomiskohdasta en ehkä ihan... No tietenkin se on suunniteltu johtamaan katsojaa harhaan. Jos spekuloidaan ihan täysillä, niin Emil olisi voinut kiinnittää huomion murhapuheeseen jo heti alussa, koska on tunnistanut murhattujen tyyppien liittyvän omaan elämäänsä? Mä olen vähän fiksoitunut siihen ajatukseen, että vauvamurhasurma on muusta ketjusta irrallinen (koodi kun on jo täysi). Silloin se juuri sopisi kuvaan, että Emil olisi tullut kuvioon vasta myöhemmin, tajuttuaan mitä joku muu puuhaa. Mutta onhan tämä vähän kaukaa haettua. Ehkä en usko tähän itsekään. Mutta onko mahtanut Emilin näyttelijä näytellessään tajutakaan, kuinka tarkkaan sitäkin kohtausta tullaan syynäämään. (:
Vierailija kirjoitti:
Keskusteleeko ruotsalaiset missään antaumuksella tästä sarjasta?
Flashback.org, en tiedä josko niin antaumuksella, mutta hiukan erilaisilla painotuksilla ehkä
Ei juonenkäänteisiin oikein ole sanottavaa, mutta Freddie on tosi ihana, niin empaattinen, sympaattinen ja suloisen näköinen.
Näin sitä vain nainen kokee, kun on kokeakseen :)
Mortenhan oli sekaisin ja menossa paljastamaan Freddielle isyyden, murhaajan kannalta liian aikaisin (kaikkia uhreja nukkekodissa ei ollut vielä murhattu). Tietenkään Emil ei tullut mukaan jos on murhaaja. Emil tappoi Mortenin hiljentääksen tämän. Morten taas halusi aidosti kontaktia biologiseen isäänsä, sekaisuudestaan huolimatta, eikä tiennyt Emilin todellista luonnetta.
Kiitos muistinvirkistyksestä Hansin sieppausjutussa! Nyt aloin pohtimaan, et mistä se kakkossieppaaja osasi päätellä, että missä Hans ja ykkössieppaaja on? Mystistä? Joku vuotanut?
Käyttäjä164 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä164 kirjoitti:
Svt:llä tuli traileri viimeisestä jaksosta eilen ängelsby ohjelman jälkeen. Löytyisikö svt:n sivuilta? En arvaa laittaa kommenttia siitä, etten pilaa kärsivällisten (jotka jaksaa odotella) katsojien nautintoa.
Laita nyt ! Kirjoita alkuun vaikka "spoilausvaroitus" niin ne jotka ei mitään halua tietää voi valita lukeeko .
SPOILAUSVAROITUS
Freddie vaelteli epätoivoisena suuren, vihreän pellon/suon laidalla, kädessään vauvan kantokoppa. Niin aukea paikka, että pakoon ei pääse näkymättömänä.
Saga seisoi junaraiteilla. Henrik oli lähettyvillä ja sanoi sagalle, minä tarvitsen sinua. Saga kielsi henrikiä tulemasta lähemmäs.
Lisäksi kohtaus, missä Saga sanoo Linnille, että niillä on todisteet.
Viittaus ilmeisesti äitinsä murhatutkimuksiin.Ja hemmetti, jos toi Sagan hahmo kuolee, koko sarjahan on eloton sen jälkeen.
Ei voi kuolla, koska luin juuri viime viikolla lentokoneessa (joku SAS:n oma lehti) Sofia Helinin haastattelun, missä kertoi miettivänsä vakavasti myös 4. kaudella näyttelemistä. Kuulemma riippuu siitä, onko tarpeeksi hyvä käsikirjoitus.
Oon kelaillu tota viitosjaksoa - enkä löydä Emilin osuutta. Millä minuuteilla tapahtuu?
Miten Saga esittelee aina itsensä (ruotsiksi), "Saga Noren, länspolis Malmö"? Ei ku mitä? Häiritsee hitokseen :)
Vierailija kirjoitti:
Oon kelaillu tota viitosjaksoa - enkä löydä Emilin osuutta. Millä minuuteilla tapahtuu?
Miten Saga esittelee aina itsensä (ruotsiksi), "Saga Noren, länspolis Malmö"? Ei ku mitä? Häiritsee hitokseen :)
Länkrim, Malmö.
Tykkäättekö Sillasta Facebookissa? (Bron - Broen - The Bridge)
Sivuilla on 3. kauden promokuvia, missä on eri lehdissä olleiden arvosteluiden sitaatteja. Näissä promokuvissa ovat (tietysti) Saga, Henrik, Linn ja Freddie, myös Claes on aika selkeä, mutta myös alkujaksoissa nähty vloggaajanainen! Miksi hänen hahmonsa on niin keskeinen, että on nostettu noiden joukkoon? Liittyykö jotenkin loppuratkaisuun? Mielestäni ei voi olla kyllä sattumaa.
Minulla menee Ruotsin ja Tanskan tapahtumat sekaisin. Oliko sijaisperhe Ruotsissa? Hedelmöitysklinikka Tanskassa? Murhat Ruotsissa ja Tanskassa? Freddie, Åsa, Annika ja Claes tanskalaisia. Entä Emil? Ruotsalainen nimi ja töissä Malmössä (vaiko Göteborgissa).
Katson sarjaa ilman ääntä, etten häiritse muuta perhettä, siksi en kuule mitä kieltä kukakin puhuu. Eipä silti, en erottaisi skoonen murretta ja tanskaa toisistaan :)