SILTA 3. kausi
1. jakso alkaa tänään klo 22, aiotko katsoa?
Harmi, ettei Martin R. ole enää sarjassa.
Kommentit (1371)
Vierailija kirjoitti:
Oliko se sijaislapsia hoitanut ja nyt murhattu pariskunta joku kauhujen pariskunta?Mistä tai missä se tuli ilmi -voi ei kun taas olen pihalla.Onneksi on tämä ketju.
Se kellarihuone oli todella ankea ja muistutti vähän vankiselliä tms. On kuitenkin arvailua, että lapsia olisi kohdeltu huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ollut aika kummallinen sattuma, että juuri Marc osui nyysimään iPadin keltaisesta autosta? Miksi ihmeessä noin pöljä juonenkäänne? Siksikö, että poliisit voivat nyt löytää Freddien kellon tapetun varastetun tavaran ostajan puodista? Kello on tietysti joku uniikkikappale, jonka sarjanumerolla omistaja löytyy..
Osaako se it-viisas-poliisi hakkeroida iPadin kuvat ja datat esiin iCloudista?
Miksi tabletti oli jätetty auton etupenkille tyrkylle? Kukaan täysjärkinen kaupungissa asuva ei tekisi niin.
Mihin keltaisen auton kuljettaja meni kun lähti autosta kesken kaiken ja jätti kamat sinne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että Sagan ärsyttävä iso-otsanaispomo ratkaisee Sagan äidin jutun ja tajuaa Sagan mutsin kusetuksen. Naisen ulkonäkö voi ärsyttää, mutta muutenhan se on ihan hyväntahtoinen.
Rasmuksella on oltava jonkulainen merkittävä rooli ratkaisemisessa, en keksi miksi hänet muuten olisi tuotu kuvioihin.
Ellei sitten pedeta hänelle jotain neljännelle kaudelle?
Olikohan Sagan sisko jossain vaiheessa sijoitettuna kodin ulkopuoliseen perheeseen sijaislapsena?
Mulle tuli mieleen, että voisiko tämä otsapoliisi Linn olla jotenkin korruptoitunut? Sehän pääsi Hansin paikalle kun Hans poistettiin pelistä ja alkupuolella Lillian sanoi "Tunnut viihtyvän mieheni paikalla". Lisäksi Linn vehkeilee ja veljeilee epärehellisen pyrkyri-Rasmuksen kanssa, puolustelee tätä ja panttaa jotain tietoja Sagan äidistä, olisiko nyt siis pelaamassa vuorostaan Sagaa ulos?
Mä olen totta puhuen pudonnut kärryiltä jo aika päivää sitten. Liikaa henkilöhahmoja.
Linn on ikävä tyyppi mutta jotenkin aika tavallinen ikävä tyyppi. Sagan hyvien puolten näkeminen, puhumattakaan hänen tukemisestaan huippusuoritukseen vaatii esimieheltä poikkeuksellisia taitoja ja ymmärtäväisyyttä. Hansilla oli nämä taidot ja siksi Saga ylsi hänen alaisuudessaan huippusuorituksiin. Linn on enemmänkin ihan tavallinen esimies joka tulee toimeen tavallisten ihmisten kanssa. Hän ei osaa tai jaksa yrittääkään ymmärtää erikoista tyyppiä jolla on sekä poikkeuksellisia kykyjä että poikkeuksellisia haasteita. Aspergerista näkyy usein ensiksi päälle sosiaalinen kömpelöys. Sen yli moni ei vaan pääse, eikä halua joustaa, ja niinpä aspergerin poikkeukselliset lahjat valuvat hukkaan. Linnin ongelma voi hyvin olla vain se ettei hän osaa hyväksyä Sagaa sellaisena kuin tämä on, vaan yrittää pakottaa tätä muuttumaan tavalliseksi. Se on tietysti mahdotonta ja aiheuttaa vain harmia kaikille. Palstan pikkupomot, ottakaa oppia Linnin virheistä!
Onneksi Sagalla on Max. Oli tosi liikuttavaa, miten helposti Saga hyväksyi Maxin harhat eikä muuttanut suhtautumistaan tähän mitenkään. Olisikohan tavallinen ja muka sosiaalisesti taitavampi Linn osannut suhtautua Maxiin yhtä mutkattomasti?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Sagalla on Max. Oli tosi liikuttavaa, miten helposti Saga hyväksyi Maxin harhat eikä muuttanut suhtautumistaan tähän mitenkään. Olisikohan tavallinen ja muka sosiaalisesti taitavampi Linn osannut suhtautua Maxiin yhtä mutkattomasti?
Kuka on Max?
Minä uskon, että Linn tarkoittaa hyvää. Se vain on hänelle vaikeaa.
Jaksoja on enää vain kolme tulematta, Mahtaakohan murhaaja selvitä tähän kauteen vai venytetäänkö osa tarinaa neljännelle kaudelle? Ainakin Henrikin perheen kohtalo voi vasta selvitä seuraavilla kausilla. Tässä kyllä jakso per viikko on liian hidas tahti, henkilöitä ja sivujuonia on paljon ja välillä menee tovi että pääsee taas ihan täysin kärryille.
Olen varma että ainakin toinen murhaaja on nainen, joko hullu hautausurakoitsia tai se seko videoblogisti.
Aika jännä, että valeraskaan ja Freddien kotona oleva palvelusväki ei ala kiristämään tai juoruamaan valeraskaudesta. Varmasti maksettu hyvin.
Jotenkin tuntuu että Marc pääsee vielä hengestään Freddien toimesta, peliveloissaan alkaa kiristämään väärää henkilöä. Ei varmaan ihan tajua mihin ovat sotkeutuneet.
Mistä hahmoista pidät vähiten? Minua ärsyttää suunnattomasti Marc, joka aina vaan pelaa ja pelaa kaiken. Toivottavasti Jeanette jättää hänet, en nimittäin usko että Marc lopettaa pelaamista muuten, eikä välttämättä silloinkaan.
Marc on kyllä tosi ärsyttävä kaikin puolin, varmasti joutuu vielä vaikeuksiin. Samoin otsapoliisi oli alussa ärsyttävä mutta jotenkin tuntuu että nyt haho on vähn inhimillisempi. Siinä Sagan sisäisessä kuulustelussa vaikutti jotenkin inhimilliseltä. Se valeraskas vaimo on jotenkin ärsyttävän koppava ja ylimielinen, luulenpa että Freddie jättää eikä Claes huoli enää..
Hautausurakoitsija on epämiellyttävin. Luulen, että pääsee hengestään Glaesin toimesta.
Sagan äiti oli hirvein hahmo ikinä, onneksi se kupsahti niin ei enää tarvitse katsella sen naamaa.
Marc on tosi ärsyttävä. Ihme että se on pysynyt elossa näin kauan! Otsapoliisia inhosin aluksi, nyt alkaa tuntua siltä että se lopulta ratkaisee itsemurhajutun Sagan eduksi.
"Mistä hahmoista pidät vähiten? Minua ärsyttää suunnattomasti Marc, joka aina vaan pelaa ja pelaa kaiken. Toivottavasti Jeanette jättää hänet, en nimittäin usko että Marc lopettaa pelaamista muutenpa, eikä välttämättä silloinkaan." - Niinpä, marc kuteen kuka hyvänsä, jonka sanaan ei voi luottaa on ärsyttävä. Toisaalta tuo hänen patologinen peliriippuvuutensa on saanut minut kysymään, että onko oikeasti olemassa sairaus nimeltä peliriippuvuus, joka siis olisi samantapainen riippuvuus, kuin toisille alkoholi tai vaikka tupakka. Hän siis tarvitsisi jonkun, joka saisi hänet hoitoon...
Kauhujen talon pariskunnalla ei ollut omaa lasta. Jospa he yrittivät hankkia lapsen sijaissynnyttäjän avulla, ja käyttivät Helle Ankerin hedelmöitysklinikkaa? Synnyttäjä asui kellarissa, koska 80-luvun alussa kohdunvuokraaminen oli laitonta. Jokin meni mönkään, lapsi syntyi mutta äiti kuoli. Äiti haudattiin jonnekin saveen ja päätyi viime jaksossa oikeuslääkärin pöydälle.
Pariskunta aloitti sijaislapsitoiminnan ja kaikki lapset olivat sisaruksia keskenään kun asuivat yhdessä. Ehkä Morten Anker oli myös sijoitettuna sinne? Eikö hän menettänyt isänsä aikaisin ja suhde äitiin oli etäinen?
Päättelen niin, että yksi murhaajista on mies, koska Morten sanoi: "veljeni ampui minut". Ryhmään kuuluu myös nainen eli Henrikin sinkkutapaamisessa tapaama tumma nainen.
!!!! Tuohan selittäisi loistavasti sen "veljeni ampui minut"-lausahduksen. Kyseessä oli kirjaimellisesti veli (vaikkei verisukulainen).
Jos oletetaan, että näitä entisiä sijaislapsia on useita ja he tekevät nyt ryhmittymänä murhia, niin melkein ketkä tahansa tämän kauden (yli 35-vuotiaista?) sivuhenkilöistä voivat olla mukana juonessa. Mutta mikä olisi motiivi?
Joo! Mortenin veljeä olen pohtinut minäkin. Hän ei sanonut veriveli, joka oli sen Afganistanin poppoon nimi. Mutta miten Freddien taidekokoelma liittyy tähän? Vain sen taidepojan takia? Ei voi olla niin. Voiko joku hahmoista olla vaihtunut nimensä aikuisena?
Sijaislapsista koostuva murhaajajoukko on loistava teoria! Voisiko hullu vloggarinainen olla yksi heistä? Hänellä on ainakin sukunimi vaihtunut, ja etunimi on helppo muuttaa.
Eikö ollut aika kummallinen sattuma, että juuri Marc osui nyysimään iPadin keltaisesta autosta? Miksi ihmeessä noin pöljä juonenkäänne? Siksikö, että poliisit voivat nyt löytää Freddien kellon tapetun varastetun tavaran ostajan puodista? Kello on tietysti joku uniikkikappale, jonka sarjanumerolla omistaja löytyy..
Osaako se it-viisas-poliisi hakkeroida iPadin kuvat ja datat esiin iCloudista?