SILTA 3. kausi
1. jakso alkaa tänään klo 22, aiotko katsoa?
Harmi, ettei Martin R. ole enää sarjassa.
Kommentit (1371)
En usko Claesin syyllisyyteen minäkään. Liian ilmeistä; myöhästyminen, vihreä parkatakki kuten murhaajalla, oman isän murha. En kyllä usko Emiliinkään, muistan hänet myös ekasta jaksosta. Vaikuttaa liian tervejärkiseltä. Uskon, että murhaaja on nainen. Hautausurakoitsija-naisella olisi tarpeeksi hulluutta ja kokemusta ruumiista.
Minä uskon että syyllisiä on enemmän kuin yksi eli ekan jakson Henrikin hoito jonka nimi taisi olla Line. Sitten uskon että hautausurakoitsija on toinen syyllinen, se on niin karmiva ja tottunut ruumiisiin.
Tulin ajatelleeksi, voisiko se Line ja Freddie olla sisarukset? Freddiehän selitti lapsuudestaan että kävivät paljon museossa vaikka olivat köyhiä, sillä lapset pääsivät sisään ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
En usko Claesin syyllisyyteen minäkään. Liian ilmeistä; myöhästyminen, vihreä parkatakki kuten murhaajalla, oman isän murha. En kyllä usko Emiliinkään, muistan hänet myös ekasta jaksosta. Vaikuttaa liian tervejärkiseltä. Uskon, että murhaaja on nainen. Hautausurakoitsija-naisella olisi tarpeeksi hulluutta ja kokemusta ruumiista.
Mutta miten hän olisi fyysisesti kyennyt murhiin?
Kuka muuten olikaan se, joka ensimmäisenä huomasi ruumiiden suissa olevat polttomerkit? Miksi oikeuslääkäri ei ollut huomannut niitä? Mitä jos hän onkin murhaaja? Hänelläkin on kokemusta ruumiista ja niiden leikkelystä, hän saisi käyttöönsä esim.sahan jolla kallon voi leikata halki, ja hänellä on myös enemmän fyysistä voimaa kuin esim.hautausurakoitsijanaisella.
No joo, en ehkä itsekään uskoisi tähän. Tuli vain mieleen.
Lilian huomasi ekaksi polttomerkin Hansin suussa. Minä pelkään että Hans kuolee ja viimeisessä jaksossa ollaan muistotilaisuudessa missä Saga jättää jäähyväiset Hansille. Sehän oli Sagalle jonkinlainen isähahmo. Olivat hyvin tärkeitä toisilleen, se kävi ilmi jo ekalla tuotantokaudella. Kakkosjaksossa Hans halasi Sagaa eikä Saga paennut kosketusta niinkuin yleensä vaan halasi takaisin.
Lilian oli niin surullinen Hansin vuoteen vierellä viime jaksossa. Jos Hans kuolee niin minä en kyllä kestä sitä. :(((
Vierailija kirjoitti:
Lilian huomasi ekaksi polttomerkin Hansin suussa. Minä pelkään että Hans kuolee ja viimeisessä jaksossa ollaan muistotilaisuudessa missä Saga jättää jäähyväiset Hansille. Sehän oli Sagalle jonkinlainen isähahmo. Olivat hyvin tärkeitä toisilleen, se kävi ilmi jo ekalla tuotantokaudella. Kakkosjaksossa Hans halasi Sagaa eikä Saga paennut kosketusta niinkuin yleensä vaan halasi takaisin.
Lilian oli niin surullinen Hansin vuoteen vierellä viime jaksossa. Jos Hans kuolee niin minä en kyllä kestä sitä. :(((
No onneks kyseessä on vain TV-sarja ja elämä jatkuu, usko tai älä... Käsittämätöntä että tällaisia "mä en kestä jos X sarjassa Y kuolee...."-aikuisia edes on olemassa. Haloo, se on käsikirjoitettua hötöä! Vähän perspektiiviä elämään nyt vaikka kuinka fani olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onneks kyseessä on vain TV-sarja ja elämä jatkuu, usko tai älä... Käsittämätöntä että tällaisia "mä en kestä jos X sarjassa Y kuolee...."-aikuisia edes on olemassa. Haloo, se on käsikirjoitettua hötöä! Vähän perspektiiviä elämään nyt vaikka kuinka fani olisikin.
Niin, taiteen (ja hyvän viihteenkin) ihmeellisyys on juuri siinä, että siihen voi samastua ja se voi herättää tunteita ja tunnistuksia oikeaan elämään vaikka onkin vain fiktiota. Eikö se ole hieno asia?
Katsoin eilen yöllä Foxilta yhden jakson sitä USA:n The Bridgeä ja olipa kyllä aika plääh. Siinäkin Sagan hahmoa vastaavalla Sonyalla on asperger, mutta ei ole lainkaan samaa karismaa, samanaikaista voimaa ja haurautta sekä muutenkin näyttelijäntyö oli heikompaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä niin tykkään sarjasta ja tästä ketjusta!Ei voi kuin ihailla teidän muistia ja kykyä yhdistellä asioita.
Mä kans niin tykkään sekä sarjasta että tästä keskustelusta. Jokuhan täällä keksi etukäteen myös sen, että Henrikin perhe ei ole elossa kuin Henrikin omassa päässä.
Hmm. Mielenkiintoinen, todella mielenktiintoinen tämä Henrikin yksinkertaistaen perhekuvio. - Onko muu perhe siis oikeasti kuollut vai "vain" kadonnut? - Eikö viime jaksossa (08.11.) käynyt myös ilmi, ettei heitä, tai ketään heistä ole ainakaan vielä julistettu kuoliaaksi. On kai mahdollista, että puoliso lähtee karkuun(?) toista, vaikka Amerikkaan, hyläten ja jättäen kaiken entisen ja lapset ovat tässä rytäkässä enempi vähempi sijaiskärsijöitä, joille luvataan uudessa kotimaassa ostaa ja hankkia kaikki puuttuva, mihin vanhassa kodissa ei ollut mahdollisuutta. Tai sitten vain esimerkiksi puoliso on kuollut ja lapset kasvavat ja elävät, jossain mistä eivät voi -ainakaan juuri nyt- voi tavata isäänsä..
Miksi Freddie oli tutkinut Henrikin taustaa ja miksi Henrik suuttui siitä?
Yksi vaihtoehto murhaajaksi voisi olla Aftonpostenin miestoimittaja, jonka kanssa Tina jutteli.
Ihmettelen voisiko asperger-syndroomainan ylipäänsä päästä poliisiksi? Ainakin miehillä voisi olla vaikea peittää sitä ja jos ei jo intti niin viimeistään poliisikoulu karsii pois ne joilla on. Nainen jos on vähän poikamainen voi peitellä sitä ja pärjätä, utta epäilen että kukaan voisi päästä urallaan niin korkealle kuin Saga.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Freddie oli tutkinut Henrikin taustaa ja miksi Henrik suuttui siitä?
Freddie on sen oloinen ihminen, joka haluaa pitää kaikki langat hyppysissään ja kontrolloida kaikkea ja kaikkia. Siksi varmaan vain. Ja Henrik ihan ymmärrettävästi tuohtui siitä, että hänen yksityiselämäänsä oli pengottu.
Pohdin Henrikin perhettä. Oletteko panneet merkille, että vaimo sanoo hänelle usein "meneekö myöhään"? Oliko Henrik jatkuvasti jossain muualla? Jospa perhe kyllästyi olemaan kakkossijalla ja lähti?
(Iso-)otsapoliisi :D Joo, alussa inhosin häntä mutta on alkanut tuntua symppiksemmältä.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että Sagan ärsyttävä iso-otsanaispomo ratkaisee Sagan äidin jutun ja tajuaa Sagan mutsin kusetuksen. Naisen ulkonäkö voi ärsyttää, mutta muutenhan se on ihan hyväntahtoinen.
Rasmuksella on oltava jonkulainen merkittävä rooli ratkaisemisessa, en keksi miksi hänet muuten olisi tuotu kuvioihin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen voisiko asperger-syndroomainan ylipäänsä päästä poliisiksi? Ainakin miehillä voisi olla vaikea peittää sitä ja jos ei jo intti niin viimeistään poliisikoulu karsii pois ne joilla on. Nainen jos on vähän poikamainen voi peitellä sitä ja pärjätä, utta epäilen että kukaan voisi päästä urallaan niin korkealle kuin Saga.
Miksei voisi? Saga nyt on tietysti liioiteltu hahmo, mutta sarjassa on tehty selväksi että hän monien aspergerien tapaan pärjää älyllään. Asperger-piirteissä on myös hyvät puolensa. Esimerkiksi Saga tekee todella paljon töitä, on oikeudenmukainen, looginen, äärimmäisen rehellinen ja noudattaa sääntöjä tarkasti. Kaikki asperger-henkilöillä yleisiä myönteisiä piirteitä joista on varmasti etua poliisin työssä. Lisäksi älykkäät aspergerit jollainen Sagakin on, huomaavat helposti asioita joita normaalimmat eivät huomaa. Aspergerien vahvuuksiin kuuluu myös usein halu ja kyky päntätä ihan huvikseenkin isot määrät nippelitietoa mitä ihmeellisimmistä asioista. Aika harva poliisi tuntee erilaiset aakkosjärjestelmät, mutta asperger-sankarittarelta on ihan odotettavissa että hän tunnistaa jonkun muinaisen babylonialaisen aakkosen kun näkee sen.
Kuka mahtaa olla ankeassa kellarihuoneessa asunut sijaislapsi? Emil sopisi ehkä ikänsä puolesta. Se ainakin tekisi Emilistä vahvasti epäilyksenalaisen, ellei ihan pääepäillyn toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon että syyllisiä on enemmän kuin yksi eli ekan jakson Henrikin hoito jonka nimi taisi olla Line. Sitten uskon että hautausurakoitsija on toinen syyllinen, se on niin karmiva ja tottunut ruumiisiin.
Tulin ajatelleeksi, voisiko se Line ja Freddie olla sisarukset? Freddiehän selitti lapsuudestaan että kävivät paljon museossa vaikka olivat köyhiä, sillä lapset pääsivät sisään ilmaiseksi.
Ehkä juuri Freddie joutui myöhemmin sijoituslapseksi kauhujen pariskunnalle? Siksi ehkä taiteesta tulikin hänelle menetetyn onnellisen lapsuuden symboli ja pakkomielle?
Oliko se sijaislapsia hoitanut ja nyt murhattu pariskunta joku kauhujen pariskunta?Mistä tai missä se tuli ilmi -voi ei kun taas olen pihalla.Onneksi on tämä ketju.
Olen nyt ihastunut Henrikiä näyttelevään Thureen Lindhardtiin, vaikka alussa koko mies ärsytti. Martin unohtui jo neljännen jakson kohdalla. Toivottavasti kuitenkin palaa myöhemmin. Miten Thuren katse voi olla noin lämmin ja ilmaiseva. Lahjakas näyttelijä.
https://www.google.fi/search?q=thure+lindhardt&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIv-ftzteGyQIVhhFyCh0P9gzx&biw=1919&bih=983#imgrc=_