Mitä ajattelet ihmisistä joilla on vielä vinyylilevysoitin tai vaikkapa kirjahylly?
Kaikki tarvittavahan löytyy nykyään puhelimesta. Kukaan tarvitse enää fyysistä kirjaa kuin ehkä silloin tällöin saunan sytykkeeksi. Vinyylilevyissä on järkyttävä äänenlaatu ja vievät turhaa tilaa asunnosta.
Kommentit (47)
En tunne ketään, jolla ei ole kirjahyllyä. Yhden kamun kirjahyllyssä tosin on vain pari kirjaa.
Pitäisin tavallisena tyyppinä, joka on kiinnostunut musiikista ja kirjoista.
Miksi aloituksessa ei mainittu kalvihoorta?
Fiksu, minulla on yli 600 vinyylin kokoelma ja kolme kirjahyllyä. Lapseni tietävät, että noilla lyövät (muun omaisuuteni lisäksi) rahoiksi kun minusta aika jättää. 😂😍
Kirjahylly on, vinyylisoitin on. Hyvin menee.
Pari kirjahyllyä pitää ostaa lisää, jotta saadaan kaikki muuttolaatikot purettua. Levysoitin ja vinyylilevyt (hyvää musaa) kyllä kelpaisi. Kuuntelen paljon sen aikakauden musaa, joka taltioitiin vinyyleille.
Vierailija kirjoitti:
Fiksu, minulla on yli 600 vinyylin kokoelma ja kolme kirjahyllyä. Lapseni tietävät, että noilla lyövät (muun omaisuuteni lisäksi) rahoiksi kun minusta aika jättää. 😂😍
Kukaan huoli noita edes ilmaiseksi.
Väitän että useimmissa huusholleissa on kirjahylly.
Ihanaa! Minullakin on. On ison seinän kokoinen kirjahylly täynnä kirjoja, on levysoitin ja levykokoelma, jota aloin keräillä 80-luvun alussa opiskelijapennosillani. :)
Vierailija kirjoitti:
Aika harvalla nykyään on LP-soitin, mutta en muista käyneeni ikinä sellaisessa asunnossa, jossa ei olisi kirjahyllyä. Tai tarkemmin ajatellen olen käynyt muutamassa sellaisessa, mutta niissä asunnoissa ei ole ollut muitakaan huonekaluja, sänkykin on ollut pelkkä patja lattialla.
Ei nykyään tarvi kuin hyvän patjan, laadukkaat vastamelukuulokkeet ja hammasharjan. Kaikki muu on turhaa täytettä asuntoon. Ruoan saa tilattua Woltista puhelimella, musan voi kuunnella puhelimesta ja kirjat voi kuunnella äänikirjoina(myöskin puhelimesta)
Vierailija kirjoitti:
Kirjahylly on, vinyylisoitin on. Hyvin menee.
Samat sanat! Stereoista löytyy myös kasettisoitinkin.
Se on varmaankin joku vanhempi ihminen, jos omistaa molemmat. Tai sitten joku musiikkiharrastaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan huoli noita edes ilmaiseksi.
Ohis. Kyllä minä huolisin. Ne levyt, joita minä en huolisi, kelpaisivat kyllä monelle muulle. Jos jäljelle jää vain Finnhitsejä, joku nekin ottaa.
Vinyylilevyissä on parempi äänenlaatu kuin cd-levyissä. Eron huomaa hyvillä laitteilla. Sinulle ressukalle riittää pakattu mp3 ja puhelimen mukana jaetut euron nappikuulokkeet.
Mulla tulee niin paljon selattua älypuhelinta että kaipaan ihan paperista kirjaa. Perinteinen kirja on helpoin hahmottaa ja nopein selata eikä silmät väsy.
Yli 40 vuotiaana olen elänyt kirjojen ja CD levyjen kulta-aikaa jolloin kysyntä oli suurimmillaan. En halua heittää roskiin kun niissä on tuhansia euroja kiinni ja enemmänkin. Kasetteja kaipaan myös kovasti. Ne tuli aikoinaan heitettyä roskiin.
Vielä löytyy pioneerin paketti naftaliinista. Tupladekki, CD vaihtaja, LP soitin, viritin vahvistin, mikrofoni. Kuittikin vielä tallessa 9870mk.
Vierailija kirjoitti:
Ettei ole turha tyyppi. Koti ilman kirjahyllyä on kuin pää ilman aivoja.
Meilla on neljassa eri huoneessa kirjahyllyja (monikossa).
Vierailija kirjoitti:
Puhelimesta löytyy yhtä ja toista, mutta oli kysymys mistä aihealueesta tahansa, myös kirjallisia lähteitä on käytettävä, jos aiheeseen haluaa tosissaan perehtyä. Toki suorittavassa työssä pärjää vähemmälläkin sivistyksellä, mutta elämä voi olla pinnallista ja köyhää.
Toivottavasti et kuvittele että suorittavaa työtä tekevillä ei ole kirjoja tai vinyylisoitinta. Tunnen useita joilla on isot kirjahyllyt ja jotka lukevat paljon. Monet eivät ehkä omista paljon kirjoja mutta käyttävät kirjastoa.
Onko kenelläkään käytössä kirjoituskone, sähkötön mekaaninen laite?
Ei se niin tarkkaa ole täällä sivistyksen kehdossa.