Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki sosiaaliset ongelmani johtuu siitä etten osaa teeskennellä

Vierailija
06.04.2022 |

En kykene small talkkiin tai tyhjiin kohteliaisuuksiin. Jos joku alkaa puhumaan säästä, urheilusta tai muusta epäkiinnostavasta, niin mumahdan korkeintaan "joo" ja keskustelu tyssää siihen. Kaikki omat mielenkiinnonkohteeni on niin erikoisia, että jos alan niistä puhua, niin ihmiset vain hämmentyy. Siksi olen oppinut pitämään turpani kiinni näistä aiheista.

Annan varmasti epämiellyttävän ensivaikutelman, koska en osaa/halua teeskennellä kiinnostunutta tuntemattomista ihmisistä tai tyhjänpäiväisistä puheenaiheista. Monet varmaan pitää vähän yksinkertaisenakin, vaikka olen Mensa-mittarilla huippuälykäs, mutta vain totaalisen introvertti ja kykenemätön siihen sosiaaliseen leikkiin, joka muille on kuin toinen luonto. En ole kuitenkin mikään asperger. Ymmärrän sosiaalisia vihjeitä, osaan lukea kasvojen ilmeitä jne.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi keskustelun olevan vastavuoroista? Jos puhutte säästä ja sinä alat yhtäkkiä selittämään yksityiskohtaa, mitä tapahtui sotahistorian saralla vuonna 1544 Kreikan perämailla tai alat käymään perusteellisesti ankan peräsuolen anatomiaa, niin ymmärrän kyllä hämmennyksen. Jos olet jatkuvasti torppaamassa normaaleita aiheita, niin tietenkin vaikutat törpöltä ja vaikeasti lähestyttävältä.

Ihmiset kokeilevat jäätä näillä normaaleilla aiheilla, eivätkä lähde heti puhumaan villeimpiä salaliittoteorioitaan lävitse tuntemattomalle tai pari kertaa tavatulle ihmiselle. Ja sitä paitsi, sinä huippuälykkäänä osaat varmasti aasinsiltojen kautta viedä aiheen säästä tähän sinun lempiaiheeseesi, etkö vain? Anna ihmiselle hetki aikaa kokea, että olet vastaanottavainen keskustelulle. 

Vierailija
22/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muaon aina naurattanut lauseyhteydet small talkista ja säästä, kuten ap: llä "En kykene small talkkiin tai tyhjiin kohteliaisuuksiin. Jos joku alkaa puhumaan säästä, urheilusta--".

Tämä johtuu siitä, että itse olen kiinnostunut säästä ja luonnosta sekä luonnossa liikkumisesta (myös muusta urheilusta).

Tiedättekö niitä outoja tyyppejä, jotka heti herättyään katsoo aamiaisella ulos ikkunasta ja toteaa lumen satamisen jälkeen, että "ompa kaunista". Kun kesälomakausi on ohi ja koulut alkaneet, hän kaiva rinkkansa ja lähtee korpeen...

Olen hyvä keskustelemaan säästä. Toiset ei vaan jaksa usein kuunnella innostumistani eri luonnonilmiöiden kauneudesta, ja toisaalta itse en jaksa kuunnella muiden valitusta säästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se johtuu, että introversiota yritetään nykyään käyttää synonyyminä urpålle sosiaalivammaiselle?

Mistähän johtuu ettei tee mieli tutustua sinunkaltaiseen?

Johtuisiko siitä, että olet ylimielisesti urpå sosiaalivammainen? Minä kiinnostuin tuon kirjoittajasta heti, koska minusta on tärkeää ettei tähän maahan perusteta veemäisten urpojen kansanpuoluetta nimellä Väärinymmärretyt Introt.

Aika aggressiivista kielenkäyttöä sulla. Ettei nyt vain olisi projisointia tuo sosiaalivammaiseksi urpoksi nimittely?

Kyllä, aika aggressiivista sävyä tavoittelinkin, kun ajattelin kerrankin ehtiä ennen kuin loukattujen introverttien kuoro tulee tavoittelemaan sydänvertani kostaakseen karmeat loukkaukset, joita kukaan ei vielä ole edes ehtinyt esittää? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi