Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki sosiaaliset ongelmani johtuu siitä etten osaa teeskennellä

Vierailija
06.04.2022 |

En kykene small talkkiin tai tyhjiin kohteliaisuuksiin. Jos joku alkaa puhumaan säästä, urheilusta tai muusta epäkiinnostavasta, niin mumahdan korkeintaan "joo" ja keskustelu tyssää siihen. Kaikki omat mielenkiinnonkohteeni on niin erikoisia, että jos alan niistä puhua, niin ihmiset vain hämmentyy. Siksi olen oppinut pitämään turpani kiinni näistä aiheista.

Annan varmasti epämiellyttävän ensivaikutelman, koska en osaa/halua teeskennellä kiinnostunutta tuntemattomista ihmisistä tai tyhjänpäiväisistä puheenaiheista. Monet varmaan pitää vähän yksinkertaisenakin, vaikka olen Mensa-mittarilla huippuälykäs, mutta vain totaalisen introvertti ja kykenemätön siihen sosiaaliseen leikkiin, joka muille on kuin toinen luonto. En ole kuitenkin mikään asperger. Ymmärrän sosiaalisia vihjeitä, osaan lukea kasvojen ilmeitä jne.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliset ongelmasi eivät johdu siitä,  ettet osaa teeskennellä kiinnostunutta. Vaan siitä, ettet ole kiinnostunut.

Sosiaalinen suhde perustuu vastavuoroisuuteen, kaksi ihmistä kurottaa toisiaan kohti. Jos se toinen ihminen ei kiinnosta sinua, miksi haluaisit sosialisoida hänen kanssaan?

Etsi ihmiset, jotka kiinnostavat sinua.

Vierailija
2/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliset ongelmasi eivät johdu siitä,  ettet osaa teeskennellä kiinnostunutta. Vaan siitä, ettet ole kiinnostunut.

Sosiaalinen suhde perustuu vastavuoroisuuteen, kaksi ihmistä kurottaa toisiaan kohti. Jos se toinen ihminen ei kiinnosta sinua, miksi haluaisit sosialisoida hänen kanssaan?

Olisikin niin helppoa, ettei tarvitse asioida kuin kiinnostavien ihmisten kanssa, mutta töissä ja monessa muussa tilanteessa on pakko olla tekemisissä monenlaisten ihmisten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ongelmat on niiden muiden ongelmia, ei sun. Suurempia ongelmia tulee, jos yrittää teeskennellä kiinnostunutta ja jossain määrin onnistuukin, vaikka oikeasti ei kiinnosta hittojakaan. Sinun tapauksessasi ihmiset varmaan jättävät sinut rauhaan, jolloin et kuormitu heistä.

Vierailija
4/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs ihminen löytää kyllä muistakin kuin itsestään jotain kiinnostavaa, jollei siis ole aivan itseensä käpertynyt. Koitapa sitä, ap, niin sinun ei enää tarvitse teeskennellä.

Vierailija
5/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän se johtuu, että introversiota yritetään nykyään käyttää synonyyminä urpålle sosiaalivammaiselle?

Vierailija
6/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäi lukea aloitus kahteen kertaan. Sen perusteella vaikuttaa, että kyse on enemmän haluamisesta kuin osaamusesta. Ja jos et halua, niin ei kai tässä ole mitään ongelmaa?

Vierailija
7/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se johtuu, että introversiota yritetään nykyään käyttää synonyyminä urpålle sosiaalivammaiselle?

Mistähän johtuu ettei tee mieli tutustua sinunkaltaiseen?

Vierailija
8/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikin niin helppoa, ettei tarvitse asioida kuin kiinnostavien ihmisten kanssa, mutta töissä ja monessa muussa tilanteessa on pakko olla tekemisissä monenlaisten ihmisten kanssa.

Olen introvertti, mutta töissä minä olen ystävällinen ja sosiaalinen, koska se kuuluu työhöni ja työstä saa palkkaa. Ehkä voisit hakeutua työhön, jossa onnistuminen ei vaadi vuorovaikutusta ihmisten kanssa?

Vierailija
9/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ja kuulen olevani tyly ja kova. Mutta kun ei kiinnosta, small talk mittarini on rikki enkä kestä tyhjänpäiväisiä palavereja ym kokoontumisia. Lähden niistä aina kesken pois ja sit tulee sanomista. Nekin naputukset menee kuin vesi hanhen selästä, ei kiinnosta.

Olen aspatyössä 😂.

Vierailija
10/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama ja kuulen olevani tyly ja kova. Mutta kun ei kiinnosta, small talk mittarini on rikki enkä kestä tyhjänpäiväisiä palavereja ym kokoontumisia. Lähden niistä aina kesken pois ja sit tulee sanomista. Nekin naputukset menee kuin vesi hanhen selästä, ei kiinnosta.

Olen aspatyössä 😂.

Tuskin kovin kauaa.

Vierailija
11/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autisti.

Vierailija
12/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeskentely ja normaali arkipäivän kohteliaisuus on kaksi eri asiaa. Muutenkin, tämä sama aloitus on ollut täällä jo ties kuinka monta kertaa, joten mitä uutta ajattelit saavuttaa tällä?

Vierailija
13/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan aspergerilta. Oon ihan samanlainen ja mua kiinnostaa enemmän asiasisältö turhan tyhjänpäiväisen small talkin ja lässytyksen sijaan.

T: aspergerdiagnoosin 8-vuotiaana saanut M28

Vierailija
14/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teeskentely ja normaali arkipäivän kohteliaisuus on kaksi eri asiaa. Muutenkin, tämä sama aloitus on ollut täällä jo ties kuinka monta kertaa, joten mitä uutta ajattelit saavuttaa tällä?

Kenties kaikki ihmiset ei käytä aikaansa lukemalla kaikki kirjoitukset vauva.fistä, joten voi jäädä huomaamatta jos samanlaista aihetta on jo käsitelty.

Vierailija
15/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introvertit pn yleensä hyvin lahjakkaita sosiaalisesti. Se vain vaatii heiltä enemmän voimia, joten väsyvät ja tarvitsevat rauhaa.

Kpäät on kpäitä. Eri adia

Vierailija
16/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuisiko siitä, että olet ylimielisesti urpå sosiaalivammainen? Minä kiinnostuin tuon kirjoittajasta heti, koska minusta on tärkeää ettei tähän maahan perusteta veemäisten urpojen kansanpuoluetta nimellä Väärinymmärretyt Introt.

Vierailija
17/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavalliselta naispuoliselta aspilta aloituksen perusteella vaikutat. Moni on todella taitava lukemaan kasvojen ilmeitä ja ymmärtämään sosiaalisia vihjeitä, mutta reagointi ontuu nentteihin verratessa.

Lue naisten aspergeristä, nykyään siitä on jopa tietoa.

Vierailija
18/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuisiko siitä, että olet ylimielisesti urpå sosiaalivammainen? Minä kiinnostuin tuon kirjoittajasta heti, koska minusta on tärkeää ettei tähän maahan perusteta veemäisten urpojen kansanpuoluetta nimellä Väärinymmärretyt Introt.

Aika aggressiivista kielenkäyttöä sulla. Ettei nyt vain olisi projisointia tuo sosiaalivammaiseksi urpoksi nimittely?

Vierailija
19/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenties kaikki ihmiset ei käytä aikaansa lukemalla kaikki kirjoitukset vauva.fistä, joten voi jäädä huomaamatta jos samanlaista aihetta on jo käsitelty.

Niin, mutta kun me jotka täällä päivystämme joka päivä, tunnistamme nämä jotka on kerta toisensa jälkeen ihan samoilla sanoilla kirjoitettu. Kun te jankkaajat ette jaksa edes otsikkoa muuttaa.

Vierailija
20/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nyt ei huippuälykkö ymmärrä introverttiutta. Mutta tuskin mun tylsät jutut kiinnostaa niin en viitti selittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi