Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua... 14-vuotiaalla pojalla todettiin eilen yllättäen diabetes

Vierailija
06.04.2022 |

Tai ei nyt ihan yllättäen. Huomattiin kyllä, että joku on vialla, mutta en osannut yhtään ajatella että se olisi diabetes. Kaikki alkoi jotenkin niin yllättäen. Poika tosin myönsi lääkärissä että oli jo vähän aikaan ollut tosi janoinen ja hänellä oli ollut usein kova pissahätä. Mä vein pojan eilen illalla lääkäriin kun hän oli tosi väsynyt ja kävi 20 minuutin välein pissalla... Luulin että kyse olisi ollut ehkä virtsiksestä. Lääkäri totesi heti virtsanäytteen ja sormenpäästä otetun verinäytteen viittaavan diabeteksen. Poika on ollut lastensairaalassa nyt hoidossa ja tarkkailussa. Oli ehtinyt jo hieman kuivua... Mua pelottaa niin uusi arki murkkuikäisen diabetikon kanssa. Poika sai jo eilen pienen raivarin kun lähdettiin sairaalaan...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tuokin on niin yleinen sairaus, mun on tosi vaikea uskoa tätä... Kiitos kaikista tsempeistä. Ne tulee kaikki tarpeeseen! Ap

Eikö kenelläkään suvussa ole?

No miehen isällä on jotain ongelmaa sokereiden suhteen, mutta hänellä ei ole ainakaan mun tietääkseni mitään lääkitystä. Eli mitään varsinaista diabetesta ei varmaankaan ole. Hän on vain tosi tarkka lisätyn sokerin ja makeiden herkkujen suhteen. Hoikka vanhus joten ei johdu ylipainosta. Tämän hoitajillekin kerroin. Voi olla sukualttiutta tai sitten ei. Ap

DM1 ja Dm2 ovat aivan erilaisia sairauksia, eivätkä periydy suoraan. DM1 on autoimmuunisairaus, dm2 taas ei. Alttius autoimmuunisairauksiin kulkee suvuittain, eli saattaa saada eri autoimmuunisairauden kuin joku muu sukulainen. Omassa suvussani on kilpirauhassairauksia, reumaa ja keliakiaa, minä onnistuin saamaan DM1:n.

Vierailija
22/26 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tuokin on niin yleinen sairaus, mun on tosi vaikea uskoa tätä... Kiitos kaikista tsempeistä. Ne tulee kaikki tarpeeseen! Ap

Eikö kenelläkään suvussa ole?

No miehen isällä on jotain ongelmaa sokereiden suhteen, mutta hänellä ei ole ainakaan mun tietääkseni mitään lääkitystä. Eli mitään varsinaista diabetesta ei varmaankaan ole. Hän on vain tosi tarkka lisätyn sokerin ja makeiden herkkujen suhteen. Hoikka vanhus joten ei johdu ylipainosta. Tämän hoitajillekin kerroin. Voi olla sukualttiutta tai sitten ei. Ap

DM1 ja Dm2 ovat aivan erilaisia sairauksia, eivätkä periydy suoraan. DM1 on autoimmuunisairaus, dm2 taas ei. Alttius autoimmuunisairauksiin kulkee suvuittain, eli saattaa saada eri autoimmuunisairauden kuin joku muu sukulainen. Omassa suvussani on kilpirauhassairauksia, reumaa ja keliakiaa, minä onnistuin saamaan DM1:n.

Aikuiselle ja jopa vanhukselle voi puhjeta ykköstyypin diabetes. Se tarkoittaa sitä, että haiman insuliinin eritys hekkenee jostain syystä. Kakkostyypin diabetes on itse aiheutettu. Jos ihminen on hoikka eikä syö sokeria, on kyseessä luultavammin synnynnäinen ominaisuus kuin itseaiheutettu ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkuri viestienpoistajia

Vierailija
24/26 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastiko koronan. Jotkut ovat pohtineet, voiko flunssa tai joku vastaava rasitus saada aikaan db:n puhkeamisen.

Vierailija
25/26 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastiko koronan. Jotkut ovat pohtineet, voiko flunssa tai joku vastaava rasitus saada aikaan db:n puhkeamisen.

Onhan tuo ihan tiedossa oleva asia, että diabetes puhkeaa usein juuri infektion jälkeen.

Vierailija
26/26 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 18v diabeetikkopoika. Sairastui jo pienenä. Elää täysin normaalia elämää, kulkee harrastuksissa ja pärjää lukiossa. Silloin aikanaan tuntui että elämä loppui sairastumiseen. Niin ei käynyt vaan hän on elänyt täyttä lapsen ja nuoren elämää ja pärjää hienosti sairauden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi