Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätäit kaikki ovat niistä kuulleet mutta kenelläkään niitä ei ole ollut paitsi meillä

Vierailija
04.10.2006 |

Olisko muita kohtalotovereita sittenkin? Onnistuiko kertahäätö ja kuinka mittaviin toimenpiteisiin rupesitte. Meillä on suoritettu shampoo pesut, pyykätty 60 asteessa, saunotettu vaatteita ja eristetty vaatteita ja pehmoleluja 3 vrk ja imuroitu. Riittäneekö.. Ai niin ja kammattu päitä pari krt päivässä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä ei ole ollut, mutta olen seurannut ystäväperheitä, jotka kamppailevat täiden kanssa. Yhteenkin perheeseen ne tuli toissatalvena kolmeen kertaan, kun koululla oli kamala epidemia. Kaikki perheet eivät tehneet kunnollista täitarkastusta koululta tulleista kehoitukista huolimatta ja niinpä täit valtasivat päitä uudestaan ja uudestaan. lopulta mun ystäväperheen äiti veti lapsen pois koulusta, kunnes täit oli saatu kuriin.

Kamala rumbahan se kodissa on. Ja kouluissa ne leviää usein siten, että jollakin niitä on, sen pää hoidetaan ja muutaman päivän kuluttua naulakkonaapureilla molemmin puolin löytyy täitä, ja sitten taas niiden naulakkonaapureilla jne.....

Aina kun pääset eroon niistä, niin muutaman viikon päästä saattaa taas löytyä.. Koulusta tulee lappuja, että on täitä liikkeellä, mutta kaikki eivät vaan tutki lastensa päitä, tai sitten niitä vilkaistaan ja todetaan, että ei ole. Suorastaan ottaa aivoon.

Hain kuukausi sittne apteekista shampoota, ja minulle sanottiin, että 5 VUOTTA on asuinseudulla ollut tämä epidemia!!

Olin jo koulun rehtoriin yhteydessä, että rupeaa riittämään, ja ehdotinkin, että eikö niitä päitä voisi koulussa tsekata. Ei voi, yksityisyyden suoja kärsii, jos lapsiraukan päästä löytyy täitä.. Helvetti, mikä suoja siinä kärsii, että itse joudun joka viikko tsekkaamaan lasten päät, ettei vain taas olisi tullut jostain.. (Nyt on onneksi mennyt taas kuukausi ilman mitään, viimeksi yhden päästä löytyi yksi rutiinitarkastuksessa.) Totesin rehtorille loppujen lopuksi, että onneksi meillä on hyvä täikampa, ei siihen paljon muuta voinut sanoa.

Nykyään tytöt pitävät hiuksiaan ponnarilla koulussa, ja eivät vahingossakaan lainaa lakkeja/harjoja/ponnareita jne.

Vierailija
2/5 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla ja miehellä ei ollut ollenkaan, minulla sitävastoin melko runsaasti, ihmeellistä kyllä.

Kertahäätö onnistui. Kaikkien päät pestiin täisampoolla, kämppä imuroitiin, liinavaatteet ja petivaatteet pestiin, pipoja sekä semmoisia tavaroita joita ei voi pestä, pantiin saunaan (patjat) tai pakastimeen. Hiuspesun jälkeen kampasin täikammalla päätäni apinan raivolla päiväkausia. Kerralla älysivät täit lähteä, eikä uudempaa tuttavuutta ole tarvinnut tehdä. Jäi vain ihmetyttämään, mistä kummasta MINÄ olin tartunnan saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmalla tyttärellä huomattiin ensiksi ja minulla itselläni oli myös,

muilta perheenjäseniltä ei löytynyt.

Samat toimenpiteet tehtiin kuin teilläkin ja kerralla lähti.

Tuo täikammalla kampaaminen on kuulemma erittäin tehokasta pesujen ohella hävittämään täitä.

Vierailija
4/5 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverillanikin oli ja oli niin sitkeessä että piti kolme kertaa pestä kaikki päät.

Vierailija
5/5 |
05.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ollut, mutta olen seurannut ystäväperheitä, jotka kamppailevat täiden kanssa. Yhteenkin perheeseen ne tuli toissatalvena kolmeen kertaan, kun koululla oli kamala epidemia. Kaikki perheet eivät tehneet kunnollista täitarkastusta koululta tulleista kehoitukista huolimatta ja niinpä täit valtasivat päitä uudestaan ja uudestaan. lopulta mun ystäväperheen äiti veti lapsen pois koulusta, kunnes täit oli saatu kuriin.

Kamala rumbahan se kodissa on. Ja kouluissa ne leviää usein siten, että jollakin niitä on, sen pää hoidetaan ja muutaman päivän kuluttua naulakkonaapureilla molemmin puolin löytyy täitä, ja sitten taas niiden naulakkonaapureilla jne.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän