Kalle Löövi(SPR):"Suomi on velkaa Ruotsille"
Löytyi tällainen Yle:stä parin vuoden takaa, jossa Punaisen risti Johtaja Kalle Löövi väittää jo silloin , että Suomen pitää ottaa Syyriasta pakolaisia, koska Suomi "on velkaa" Ruotsille:
UUTISET
A-STUDIO 25.9.2013
Halla-aho puolustuskannalle pakolaispuheistaan - kiintiö ei voi olla tabu
Perussuomalaiset ovat tehneet kirjallisen kysymyksen pakolaiskiintiön suurentamisesta. Heidän mielestään Syyriasta otettavat pakolaiset pitäisi sisällyttää nykyiseen pakolaiskiintiöön ja lisäapu pitäisi suunnata Syyrian lähiseudulle. SPR:n Kalle Löövi pitää pakolaisten auttamista velan maksuna.
Perussuomalaisten kansanedustaja Jussi Halla-aho on sitä mieltä, ettei pakolaiskiintiö voi olla tabu, josta ei voida puhua tai josta ei voida leikata.
– Onko tällaisena aikaa perusteltua kasvattaa pakolaiskiintiötä, kun kaikilta muilta momenteilta leikataan. Ei voi olla tabuja, joihin ei kajota, Halla-aho kysyi Ylen A-studion vieraana.
Suomen Punaisen Ristin kansainvälisen toimen johtaja Kalle Löövi muistutti, että auttamalla Syyrian pakolaisia Suomi itse asiassa maksaa sitä velkaa, minkä me saimme, kun meiltä oli kymmeniä tuhansia ihmisiä sotaa paossa Ruotsissa.
Löövi muistutti myös, että meille kaavaillut 300 lisäpakolaista olisivat sellaisia, jotka ovat suurimmassa hädässä ja pulassa.
Halla-ahon ja hänen puoluetovereidensa mielestä olisi tehokkaampaa auttaa ihmisiä siellä lähiseudulla kuin ottaa heitä tänne..."
Kommentit (7)
Tyyppi on lafkan johtaja, joka tekee rahaa pakolaisilla joten onko tämä lausunto häneltä mikään ihme. SPR ja muut maahanmuuttajien kanssa työskentelevät kuten keskusten johtajat eivät ole puolueettomia tahoja.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:46"]
Tyyppi on lafkan johtaja, joka tekee rahaa pakolaisilla joten onko tämä lausunto häneltä mikään ihme. SPR ja muut maahanmuuttajien kanssa työskentelevät kuten keskusten johtajat eivät ole puolueettomia tahoja.
[/quote]
Itse olen sitä mieltä että jos jostain otetaan niin juurikin Syyriasta ja varsinkin jesidejä. Irak ja Somalia eivät ole enää varsinaisia sota-toimialueita, koska Irakissa voi muuttaa turvalliselle alueelle maan sisällä. Toisaalta Pakistanissakin on terrorismia tietyillä raja-alueilla, mutta eipä sieltä tule pakolaisia tai heitä edes otettaisi kun muut alueet ovat turvallisia.
Halla-aho on kyllä siinä ihan oikeassa että avuntarvitsijoita voitaisiin Syyriassa juurikin auttaa parhaiten panostamalla suojeltuihin leireihin ja poliittisen tilanteen vakauttamiseen. Leireistä tulisi tehdä mielekkäämpiä paikkoja oleskella ja niillä pitäisi mahdollistaa työskentely ja kouluttautuminen. Vain rikkaimmilla on varaa maksaa salakuljettajille.
Nämä maanpetturit tullaan kyllä muistamaan.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:49"]
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:46"]
[/quote]
Itse olen sitä mieltä että jos jostain otetaan niin juurikin Syyriasta ja varsinkin jesidejä. Irak ja Somalia eivät ole enää varsinaisia sota-toimialueita, koska Irakissa voi muuttaa turvalliselle alueelle maan sisällä. Toisaalta Pakistanissakin on terrorismia tietyillä raja-alueilla, mutta eipä sieltä tule pakolaisia tai heitä edes otettaisi kun muut alueet ovat turvallisia.
[/quote]
Parempi kun ei oteta ollenkaan muslimeja.
Ruotsi on velkaa Suomelle, joka oli puskurina Ruotsin ja Venäjän välissä ja soti myös ruotsalaisten puolesta. Missä viipyy kiitos?