Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minäkin haluan, että päivän ruokani arvostellaan!

Vierailija
06.04.2022 |

Syön joka päivä suurinpiirtein samallalailla. En tiedä miksi.
Aamupala: kolme mukia kahvia
Lounas: kotiruokaa (tänään Kanaa ja riisiä + reilusti wokkivihanneksia.
"Välipala": kaksi karjalanpiirakkaa juustolla
Välipala: neljä voileipäkeksiä margariinilla
Iltapala: sokeritonta pähkinämysliä maidolla

En saa syötyä mitenkään varsinaista toista lämmintä ateriaa. Karjalanpiirakat lämmitän, joten se menee ateriasta. Vihanneksia pitäisi syödä enemmän, mutta en tiedä mihin väliin ne tungen.
Himoitsen mysliä ja voileipäkeksejä, joten niitä on pakko saada joka päivä.
Lounas on vaihteleva ainoastaan.
Saanko jonkun puutoksen noin ankeasta ruokavaliosta? Voileipäkeksit pitäisi jättää pois ja olen yrittänyt korvata ne näkkileivällä huonolla menestyksellä.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vihanneksia pitäisi syödä enemmän, mutta en tiedä mihin väliin ne tungen."

Mitä jos vaihtaisit yhden kahvin aamulla smoothieen, johon tunget vihanneksia ja hedelmiä?

Voisit myös laittaa karjalanpiirakoiden ja voileipäkeksien päälle jotain kasviksia.

En saa mitään aamulla alas suustani kuin sen kahvin. Olen yrittänyt myös korvata voileipäkeksejä smoothiella, mutta sitten syön lisäksi ni saakutin keksit. Kai ne pitäisi vain jättää ostamatta.

Ap

Herättyä pelkkä kahvi ja sitten vasta myöhemmin smoothie? Sen voisi surauttaa mukaankin evääksi, jos pitää lähteä kotoa heti aamukahvin jälkeen. Mutta siihen saa ainakin mahdutettua hyvin kaikenlaista, jos muutenkin tulee huonosti syötyä kasviksia ja marjoja.

Työskentelen ulkona (kylmässä,) joten ei maistu smoothie mitenkään ennen lounasta. Nälkä tulee vasta puolen päivän jälkeen, vaikka herään jo kuudelta. Pahin nälkä on oikeastaan silloin kun pupellan noita keksejä ja piirakoita.

Yritän alkaa korvaamaan ne jollain smoothiella.

Olen tosi "yksipuolinen" ruokani kanssa. Saatan syödä kuukaudesta toiseen samalla lailla, ainoastaan lounasta vaihdellen.

Ap

Kannattaa tehdä sellaisia muutoksia, mitkä tuntuvat suht helpoilta omaksua ja sitten taas lisää. Karjalanpiirakatkin on ihan ok lounas, jos lisää siihen päälle proteiinia ja kasviksia. Kananmunaa, kurkkua ja tomaattia. Hummusta, retiisiä ja paprikaa. Lohta, ituja ja purjosipulia. Mozzarellaa, tomaattia ja basilikaa. Porkkanalevitettä, fetamurua ja paahdettuja pähkinöitä. Ja jälkkäriksi joku hedelmä tai pieni smoothie. Pelkkään smoothien siirtyminen piirakoista voi olla vähän liian raju muutos. 

Kääk. Kuulostaa kyllä hyvältä, mutta olen yksinkertaisten asioiden ystävä. Eli pelkkää margariinia asioiden päälle. 🙈 kurkku ehkä menisi.

Ap

Mitä enemmän alat kokeilla uusia makuja sitä todennäköisemmin alta myös joistain niistä myös tykkäämään. Makuaisti kehittyy koko ajan jos vain annat sille mahdollisuuden.

En varsinaisesti ole nirso vaan laiska joten on helpompaa syödä ne samat asiat päivästä toiseen. Kaupasta saan tilattua samalla listalla kaiken uudestaan ja uudestaan. Monesti joku uusi juttu jää vain kaappiin pyörimään kun se jää sitten käyttämättä vaikka hyvää olisikin.

Voi kun joku minulle ne ruuat tekisi, varmaan söisin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla