Miksi nykyajan pyykinpesukoneissa on niin kova käyntiääni?
Onko eristyksissä säästetty nykyään enemmän vai mistä johtuu?
Kommentit (11)
En mäkään tiedä. Varsinkin linkousääni on korviahuumaava. Viiuviiuviiuviiu....
Sukulaisellakin kuulee oven läpi kun kone linkoaa. O_o
No ei todellakaan pidä ääntä. Minkä merkkinen äänekäs koneesi on?
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:43"]
Koska sulla on halpa paska.
[/quote]ei ole hinnasta kiinni, muula on kallis uusi hyvä electrolux invertterimootorilla ja ääni on kova, mutta pesutulos hyvä. Osa äänistä johtuu resonansseista, kun ruuveja löysäällä, siis koneessa.
Linkoavat korkeammilla kierroksilla kuin ennen?
Meidän uusi on ainakin todella hiljainen entiseen verrattuna. Uusi linkoaa paljon kovemmilla kierroksilla, mutta ääni on hiljainen. Vanhasta kuului lingotessa KLONK KLONK KLONK ja luuli, että rumpu irtoaa ihan kohta.
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:43"]
Koska sulla on halpa paska.
[/quote]ei ole hinnasta kiinni, muula on kallis uusi hyvä electrolux invertterimootorilla ja ääni on kova, mutta pesutulos hyvä. Osa äänistä johtuu resonansseista, kun ruuveja löysäällä, siis koneessa.
[/quote]
Mun alle vuoden ikäinen electrolux on tosi hiljainen. Linkouksesta nyt aina lähtee ääntä mutta pesuvaiheessa ei kuulu kuin veden lotinaa. Ei sitä moottorin pörinää mitä halvemmissa koneissa kuuluu (on siis invertterikone). Mikä sitten on kenellekin hiljainen... itse ainakin olen tyytyväinen.
Ei meilläkään juuri kuulu käyntiääni paitsi linkousvaiheessa kuuluu hieman. Kolme vuotta vanha aeg.
Päältäladattava Miele. Pesuvaiheessa kuuluu vaan ajoittain hanan suhinaa ja pikkuisen veden hölskyntää. Välilinkoukset ei kuulu juuri ollenkaan ja kovempi loppulinkous en erittäin siedettävällä tasolla, tasainen kova hurina. Oven ollessa kiinni en kuule yhtään mitään. Entisestä Siemensistä kyllä tiesi kurkkimattakin, mikä vaihe oli menossa.
En tiedä. Itse ostin juurin Boschin koneen, joka on superhiljainen. Alhaiset desibelit olivat yksi valintakriteeri, ja on kyllä mukavaa, kun kerrostalokolmiossa kylpyhuoneesta ei kuulu pesukoneen ääntä esimerkiksi makuuhuoneeseen.