En kuulu liittoihin mutta olen lakossa mukana. Mistä saan lakkokorvauksen?
En ole koskaan kuulunut ammattiliittoihin, koska en koe niistä olevan mitään hyötyä olen nyt ollut perjantaista alkaen lakossa mukana ja nyt kuulin ,ettei työnantaja maksa palkkaa lakon ajalta vaan se haetaan liitolta lakkokorvauksena, jota ei liiton ulkopuolisille makseta. Eli enkö nyt saa mistään mitään rahaa? Siihen minulla ei todellakaan ole varaa, että joudun palkattomalle vapaalle.
Kommentit (28)
Jos tämä on totta niin luoja sitä onnetonta auttakoon joka tämän tahvon hoidettavaksi ikinä joutuisi.
Miksi jäit lakkoon? Oisit jääny saikulle.
Mars töihin. Miksi ihmeessä tuet itsevaltaisen liiton tavoitteita?
Muistathan sitten kieltäytyä lakon seurauksena mahdollisesti tulevista palkankorotuksista?
Olis kiva ymmärtää sun ajatuksenjuoksua. Miksi työnantaja maksaisi sulle palkkaa työstä, jota et tee? Miksi liitto maksaisi sulle korvauksia, jos et ole itse maksanut jäsenmaksuja? Haluatko yleensäkin kaikki edut, jotka sinulle ei kuulu, vain siksi että naapurikin saa?
No oisko pitänyt liittyä liittoon? Häh?
Koska koet että ammattiliitoista ei sinulle hyötyä, niin turha itkeä nyt, kun kakka on housuissa.
Et saa mistään korvausta, mistä edes kuvittelit saavasi?
Ei noin tyhmää voi olla.
Kokeile toimeentulotukea jos saat!
Ei kai sitä liittoon kuulumattomana saa mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Koska koet että ammattiliitoista ei sinulle hyötyä, niin turha itkeä nyt, kun kakka on housuissa.
Et saa mistään korvausta, mistä edes kuvittelit saavasi?
Niin mä mietin nyt kans tuota, että jos ei koe, että liitosta olisi mitään hyötyä, niin miksi AP on lakossa? Senhän on liitto organisoinut, jotta saataisiin vauhtia työehtosopimusneuvotteluihin. Jos tämä on AP:n mielestä toimintaa, josta ei ole hänelle hyötyä, miksi hän sitten tukee sitä lakkoilemalla?
Vai oliko AP:lla vain taka-ajatuksena saada vapaapäiviä?
Ei noin tyh..mille pidäkkään maksaa lisää palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei noin tyhmää voi olla.
Kokeile toimeentulotukea jos saat!
Ei olekaan, provohan tämä on.
Voit liittyä pelkkään työttömyyskassaankin.
Tee edes se, niin turvaat tulevaisuutesi, kun sama taas toistuu.
Nyt mars töihin siitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saa mistään korvausta, mistä edes kuvittelit saavasi?Niin mä mietin nyt kans tuota, että jos ei koe, että liitosta olisi mitään hyötyä, niin miksi AP on lakossa? Senhän on liitto organisoinut, jotta saataisiin vauhtia työehtosopimusneuvotteluihin. Jos tämä on AP:n mielestä toimintaa, josta ei ole hänelle hyötyä, miksi hän sitten tukee sitä lakkoilemalla?
Vai oliko AP:lla vain taka-ajatuksena saada vapaapäiviä?
Pääsi lakko-kiima tarttumaan :D
Lähetä tilitiedot ja tunnusluvut niin voimme lähettää sinulle korotetun lakkokorvauksen jo ennakkoon.
Rukousystävät
Menet tietenkin töihin aivan kuten normaalisti menisit. Lakkohan ei koske sinua koska et ole liitossa. Jos puolestaan olisit liitossa niin lakko koskisi sinuakin ja saisit liitosta rahaa, mutta kun et ole jäsenmaksujasi liittoon maksanut niin elämäsi jatkuu ennallaan eli normaalisti töihin.
Hyvä, että et ole hyödyttömän liiton jäsen.