Varattiin lomamatka Intiaan!
Mitä kannattaa tietää, kun sinne saapuu? Olemme 18-vuotiaita.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihmisoikeuksien takia en matkustaisi Intiaan koskaan.
Joten et siis mene myöskään esim. Dubaihin tai Brasiliaan.
En ole tämän alkuperäisen kommentin kirjoittaja, mutta peukutin, sillä en ikinä itsekään matkustaisi Intiaan. Ja oikeassa olet, ihmisoikeustilanteen takia en koskaan matkustaisi myöskään Dubaihin tai Brasiliaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihmisoikeuksien takia en matkustaisi Intiaan koskaan.
Joten et siis mene myöskään esim. Dubaihin tai Brasiliaan.
En niin. Ja aurinko on tosi kuuma paikka. Miksi toteat täällä itsestäänselvyyksiä?
En tiiä onks tää trolli mut tässä tulee. Oon matkustanut Intiaan pariin otteeseen, en voi sanoa että suosittelisin kaikille, suomalaiset varsinkin taipuu enemmän hotellin uima-altaalla oleskelijoihin, korkeintaan hotellilta poistutaan sillon kun käydään Suomi-baarissa ja turistirysissä. Mut jos ootte seikkailijatyyppiä ettekä hätkähdä vähästä niin tykkäätte varmasti.
Kannattaa ostaa paikan päällä sari sekä hiukset peittävä huivi. Soluttaudutte paremmin väkijoukkoon ja säästytte tuijotuksilta, varsinkin jos ootte blondeja :D Vaihtakaa tarpeeks valuuttaa mut älkää pitäkö kaikkea käteistä samassa paikassa. Mulla on käytössä paidan alle laitettava pikkulaukku jossa pieni osa rahoista ja loput hotellilla parissa eri piilossa. Pysykää valppaina ja olkaa tarkkoina sen suhteen että missä syötte. Mulle ei oo koskaan tullu mitään vatsavaivoja, maitohappobakteerit ym. kantsii hankkia.
Kun on nää perusasiat kunnossa niin matkasta tulee varmasti hauska, Intia on upea maa kaikessa epäjärjestyksessään ja hulluudessaan, näin sponttaanina tyyppinä Intia vetää puoleensa.
Aitoja kokemuksia löytyy, mutta en taida vaivautua vastaamaan todennäköiselle trollille.
Aukaise silmäsi, haista ja maista elämän kaikkia makuja. Älä kuuntele toisten matkakertomuksia ja suosituksia, varsinkaan suomalaisten jotka lähestyvät jokaista asiaa negatiivisesti ja valittavat joka asiasta.
Jokainen maa on uniikki, paratiisia ei ole olemassa mutta ei myöskään helvettiä, Intia on Intia ja jos olet päättänyt että haluat Intiaa nähdä niin sinun on sinne mentävä, eikä minnekään muuhun maahan mitä sinulle suositellaan.
Ole utelias ja kohtelias, kunnioita Intian tapoja, pidä hygieniasta huolta ja hyvä matkavakuutus on erittäin tärkeä asia.
Muista että olet eri kulttuurissa äläkä opeta suomalaisia tapoja, käyttäydy koko aika niin kuin olisit suomen suurlähettiläs anna meistä kansalaisina hyvä kuva.
Hyvää matkaa, nauti.
Menisin mieluummin pohjois-norjaan. Siellä on kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt kaikissa kaakkois ja etelä-aasian maissa paitsi Pakistanissa ja malediiveillä.Ja täytyy kyllä todeta, että Intia on kauhein. Suosittelen Sri Lankaa (tosin lankalla taitaa olla jotain mellakointia nyt..) ja Laosia.
Kyllä kyllä, mutta jos haluaa nähdä Intian on mentävä Intiaan, Laos on Laos eikä siellä ole Delhiä eikä Mumbaita eikä Goaa, eikä Intiassa ole Vientianea eikä Luang Prabangia.
Intia on Intia, siitä tässä on kyse.
Minä kyllä tykkään etelä-intiasta. Olen ollut kolme kertaa. Kauniit maisemat, lämmintä ja ruoka on hyvää. Noh ripulin sieltä olen saanut aina, joten varmaan olisi pitänyt tsemapata käsihygienian kanssa enemmän..
Tauteja, kerjäläisiä, kurjuutta. Syö vain kypsennettyä kasvisruokaa.
12389892112 kirjoitti:
En tiiä onks tää trolli mut tässä tulee. Oon matkustanut Intiaan pariin otteeseen, en voi sanoa että suosittelisin kaikille, suomalaiset varsinkin taipuu enemmän hotellin uima-altaalla oleskelijoihin, korkeintaan hotellilta poistutaan sillon kun käydään Suomi-baarissa ja turistirysissä. Mut jos ootte seikkailijatyyppiä ettekä hätkähdä vähästä niin tykkäätte varmasti.
Kannattaa ostaa paikan päällä sari sekä hiukset peittävä huivi. Soluttaudutte paremmin väkijoukkoon ja säästytte tuijotuksilta, varsinkin jos ootte blondeja :D Vaihtakaa tarpeeks valuuttaa mut älkää pitäkö kaikkea käteistä samassa paikassa. Mulla on käytössä paidan alle laitettava pikkulaukku jossa pieni osa rahoista ja loput hotellilla parissa eri piilossa. Pysykää valppaina ja olkaa tarkkoina sen suhteen että missä syötte. Mulle ei oo koskaan tullu mitään vatsavaivoja, maitohappobakteerit ym. kantsii hankkia.
Kun on nää perusasiat kunnossa niin matkasta tulee varmasti hauska, Intia on upea maa kaikessa epäjärjestyksessään ja hulluudessaan, näin sponttaanina tyyppinä Intia vetää puoleensa.
Hotellihuoneeseen ei kyllä pääsääntöisesti kannata jättää rahaa tai muutakaan arvokasta, ellei tiedä että kyseessä on ehdottoman luotettava paikka tai tallelokero käytössä. Vaatteiden alle laitettava rahavyö on ihan hyvä idea. Pankkiautomaateilta saa nostettua rahaa lentokentältä ja isommista kaupungeista, eli turha vaihtaa etukäteen tai nostaa isoja summia muutenkaan. Toki nostamisesta menee kuluja, eli ei muutamia satasia kannata nostaa.
Vaatetuksesta tarkoitat varmaan housut ja tunikaosan sisältävää salwar kameezia, etkä vatsan paljaaksi jättävää saria, joka Intiassa on tarkoitettu pääasiassa naimisissa oleville naisille ja muutenkin epäkäytännöllinen pukea päälle tottumattomalle länkkärille. Päätä ei kyllä tarvitse peittää, kun sitä tekee harva intialaisnainenkin. Mutta salwariin kuuluu huivi, joka laitetaan rintojen päältä molemmille olkapäille. Löysä ja peittävä vaatetus on muutenkin suositeltava nuorelle naisihmiselle varsinkin turistialueiden ulkopuolella.
Mitä enemmän kuuntelee toisten mielipiteitä eri matkakohteista niin hieman kärjistäen on lopputulos se ettei lähde matkalle ollenkaan, ainakaan ulkomaille.
Haetko taharrush gamae kokemuksia?
No, sitä saa mitä tilaa.
Tälläkin hetkellä miljoonat turistit nauttivat paikan päällä ihmeellisestä Intiasta!
12389892112 kirjoitti:
Sponttaani? Joo, ymmärrän miksi alikehittyneisyys kiehtoo.
Vierailija kirjoitti:
Haetko taharrush gamae kokemuksia?
No, sitä saa mitä tilaa.
Suomessa ei raiskata, niinkö?
Kanadalainen standup koomikko Russell Peters, jolla on sukujuuret Intiassa, vitsailee ensivisiittiään maahan. Astuttuaan lentokoneesta ulos hän alkoi haistelemaan että onko hänellä koiranpaskaa kengässä. Ei, se olikin ihan normihaju siellä. Kannattaa katsoa Petersin Intiasta kertovia jaksoja. Ja mennä sinne Intiaan. On hyvä saada perspektiiviä suomalaisuuteen ja eurooppalaisuuteen. Kristinuskolla on parempi perintö kuin vaikkapa hindulaisuudella.
Provo. Eilen täällä oli kaksi 17-vuotiasta tyttöä lähdössä kahdestaan Egyptiin.
Vierailija kirjoitti:
Likaisuuden, tautien ja raiskurien lisäksi huonona puolena on se, että joutuu sietämään venäläisiä joka paikassa. Goalla ruokalistatkin on monessa ravintolassa venäjäksi. Ennen niin idyllisen länsihippien chillailupaikan on valloittaneet körmynnäköiset verenhimoiset örkit.
Ovat todella upeita ihmisiä sinuun verrattuna. Ettäs kehtaatkin!
Vierailija kirjoitti:
Yäk intia on iljettävä paikka.
Olin kerran työkomennuksella siellä ja vaikka oli talo, kodinhoitaja, kokki, autonkuljettaja käytössä, niin en toistakertaa menisi...
Minäkin olen tehnyt Intiaan kolme matkaa kerralla: Ensimmäisen, ainoan ja VIIMEISEN.
Rokotukset kuntoon. Kaikk allergia, ripuli jne lääkkeet mukaan. Intiassa pitää olla varovainen lääkkeiden suhteen, kun väärennöksiä liikkuu paljon ja lääkkeet myydään virallisissakin paikoissa ilman pakkauksia.
Käsidesiä ja puhdistuspyyhkeitä mukaan, kunnon kasvomaskeja. Varsinkin isoissa kaupungeissa on rankat ilmansaasteet, mikä täytyy huomioida jos on astmaa tms.
Tervettä järkeä ja varovaisuutta.