Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hoidatte torissa tavaran varaamisen?

Vierailija
06.04.2022 |

Omalla nimellä asioiva mies tulossa ylihuomenna hakemaan huonekalua. Miten ehdotan asiallisesti että haluan hieman varmistusta että hän on oikeasti tulossa ostamaan? Stalkkaanko facesta?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan tuotteen etukäteen ja menen seuraavana päivänä hakemaan. Jotkut haluavat käteisellä, sekin onnistuu. Kun saan osoite- ja tilitiedot, asia on sovittu.

Vierailija
2/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis asiallista pyytää maksu tai ainakin osamaksu välittömästi ja vasta sitten voi muokata ilmoitusta että on varattu xx asti. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu siihen että joutuu odottamaan ostajan ilmaantumista, yleensä riittää puhelinnumero ja nimi varmistamaan, mutta riippuu mitä sovittu kaupan ehdoista.

Vierailija
4/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis asiallista pyytää maksu tai ainakin osamaksu välittömästi ja vasta sitten voi muokata ilmoitusta että on varattu xx asti. Ap

Tottakai ostajalla on oikeus varmistaa tavaran kunto ensin, myyjälle helpompi.

Vierailija
5/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytämällä maksua tilille etukäteen.

Ei tietysti toimi jos sossu tarkkailee tilin saldoa ja haluat välttää 50eur rajan ylittymisen. Tätä varten on sitten ne kahvipaketit keksitty.

Vierailija
6/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varaan tuotteen halukkaalle aina first come first served -periaatteella. 

Minä lasken kaikki kyselijät ja tinkijät kategoriaan "turhat renkaanpotkijat." Niitä on nyt globaalin Internetin aikakaudella enemmän kuin koskaan ennen enkä jaksa kaikille edes vastata. Kyselijöitä ja haaveilijoita on ainakin kaksikymmentä yhtä tosiostajaa kohden. Ensimmäinen, joka ilmestyy paikalle raha kourassa vie tavaran. Ankaraa mutta reilua.

Myyjä ei tarvitse kuin yhden ostajan ja ensimmäinen vie voiton. Sen jälkeen muiden on turha vikistä, että "kyllä minäkin olisin, jos ja kun ja sitten kun lehmätkin lentävät." Netissä myyminen on muuttunut lastentarhaksi ja kohtelen ostajia sen mukaisesti pelkkinä lapsina.

Vierailija
7/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

av.jono.

Vierailija
8/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö torissa homma toi niin että eka joka maksaa saa. Eli jos ko henkilö tulee ja maksaa hän sen myös saa. Jos ei tule niin 2 päivää meni ja sitten uusiksi.

Vierailija
9/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään varailuja.

Tavara luovutetaan sille joka ensimmäisenä tulee rahan kanssa hakemaan.

Vierailija
10/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hoidatte torissa tavaran varaamisen?

Omalla nimellä asioiva mies tulossa ylihuomenna hakemaan huonekalua. Miten ehdotan asiallisesti että haluan hieman varmistusta että hän on oikeasti tulossa ostamaan? Stalkkaanko facesta?

Pyydät tietenkin ostajan kalusta etukäteen kuvan.

Sitten ylihuonenna sokkelin kivitystä.

Sen jälkeen siirrytte sisätiloihin konehuoneeseen koeajamaan huonekalua. Varaa vielä liukkaria että alkujäykkyys ei haittaa aktia.

Vierailija
11/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaja tulossa vasta ylihuomenna niin hän ottaa riskin, että myyjä myy tuotteen toiselle ostajalle, joka pääsee hakemaan HETI. Torissa on NIIN paljon niitä "ostajia," jotka lupaavat tulla eivätkä koskaan tule.

Sen takia: ensimmäinen, joka antaa rahat, saa tuotteen.

Vierailija
12/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän nämä viidakonlait. Mutta jos ostaja on nyt vuokrannut peräkärryn minun tavaran takia, niin haluaisin olla luottamuksen arvoinen. Taidan ehdottaa varausmaksua. Ap

Vierailija
13/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suostuu edes 5 euroa maksamaan etukäteen niin tuskin se mikään kiusalla varailija on. Tai sitten sovit että sen 2 päivää pidät varattuna ilman maksuakin, sen jälkeen nopein voittaa.

Vierailija
14/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten facesta stalkataan, onko joku tulossa?

Vierailija
15/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään varailuja.

Tavara luovutetaan sille joka ensimmäisenä tulee rahan kanssa hakemaan.

Näin.

Pidät tuotetta varattuna, sitten ilmoitat muille, että on varattu, sitten se varaaja ei ikinä tulekaan...

Täysiä törppöjä nuo kirppispalstat täynnä.

Joku vanha huonekalu on sama kiikuttaa mieluummin suoraan jäteasemalle kuin alkaa säätämään urpojen kanssa.

Vierailija
16/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän nämä viidakonlait. Mutta jos ostaja on nyt vuokrannut peräkärryn minun tavaran takia, niin haluaisin olla luottamuksen arvoinen. Taidan ehdottaa varausmaksua. Ap

No, tiedätkö, että varaaja todella on tehnyt näin?

"Joo piäksää tän mulle varattuna, mää tuun ylihuomenna kun saan kärryn..."

Sitten tämä varailija alkaa kyselemään tuttaviltaan kärryä lainaan, mutta ei saa keneltäkään, koska viimeksi piti kärryä lainassa 4 kuukautta ja palautti valopistoke rikkinäisenä ja tuhannen rapaisena.

Parhaat sankarit lainaavat kärryn eteenpäin.

Pahin kärry omistaa on autotraileri...

Vierailija
17/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs autotallini lainaaja jätti lainaamansa autotrailerin minun pihalleni.

Etsin trailerin omistajan ja puhelinnumeronsa ja palautin kärryn omistajalle itse 40km päähän.

Vierailija
18/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varata kirjoitti:

Minä varaan tuotteen halukkaalle aina first come first served -periaatteella. 

Minä lasken kaikki kyselijät ja tinkijät kategoriaan "turhat renkaanpotkijat." Niitä on nyt globaalin Internetin aikakaudella enemmän kuin koskaan ennen enkä jaksa kaikille edes vastata. Kyselijöitä ja haaveilijoita on ainakin kaksikymmentä yhtä tosiostajaa kohden. Ensimmäinen, joka ilmestyy paikalle raha kourassa vie tavaran. Ankaraa mutta reilua.

Myyjä ei tarvitse kuin yhden ostajan ja ensimmäinen vie voiton. Sen jälkeen muiden on turha vikistä, että "kyllä minäkin olisin, jos ja kun ja sitten kun lehmätkin lentävät." Netissä myyminen on muuttunut lastentarhaksi ja kohtelen ostajia sen mukaisesti pelkkinä lapsina.

Juuri näin. Käytetyn tavaran myyjänä saan valita kenelle myyn. Jonot ynnä muut joutaa metsään. Jos joku on vaikka viidentenä "jonossa", mutta ilmoittaa samassa viestissä, että voisi ostaa tuoteen ja tulla hakemaan sen esimerkiksi aikana X, Y tai Z, joista X on suunnilleen samana päivänä, niin hän ohittaa jonossa kaikki "av", tai "ostain, milloin voidaan sopia kaupat?" -viestit mennen tullen.

Mutta hintakyselijät eivät ole turhia renkaanpotkijoita. Laitan itse usein monelle tavaranmyyjälle hintatarjouksen, jos alkuperäinen hinta on yläkanttiin. Aivan varmasti ostaisin tarjamallani hinnalla heti, ja todennäköisesti myös hieman korkeammallakin. Kauppaa tekevät ja osaavat tietävät. Mutta jos myyjä ei vastaa tarjoukseen ja haluaa myydä käytetyt kamansa melkein uuden kauppahinnoin, niin siinäpä sitten myy. Ei ole multa pois, kun en siihen hintaan osta.

Vierailija
19/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostaja tulossa vasta ylihuomenna niin hän ottaa riskin, että myyjä myy tuotteen toiselle ostajalle, joka pääsee hakemaan HETI. Torissa on NIIN paljon niitä "ostajia," jotka lupaavat tulla eivätkä koskaan tule.

Entä jos maksan tilille ja pääsen noutamaan ylihuomenna?

Vierailija
20/23 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos maksan tilille ja pääsen noutamaan ylihuomenna?

Kuka hullu maksaa mitään ennakkoon...