Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotisiivouksen laadusta

Vierailija
27.09.2015 |

Teille kenellä käy siivooja: Siivoaako siivooja myös hankalat paikat: kaappien aluset, sängyn alusen, listat, nurkat jne. vai ainoastaan keskilattian ja helpot paikat? Ärsyttää, kun nurkat alkavat pyöristyä liasta..ja joutuu itse konttaamaan lattiat rätin kanssa siivoojan käynnin jälkeen. Voiko siivoojaa vaatia kontalleen lattialle vai onko se taas joku työterveysjuttu, että ei ole ergonomista ja selkä ja polvet väsyy..?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija: ymmärrätkö ollenkaan, että siivooja siivoaa sen ajan, mistä ollaan sovittu? Siivooja siis tekee perussiivouksen, johon ei todellakaan kuulu mitään patjojen imurointia. Sellaiset ja lakanoiden vaihdot esim sovitaan erikseen. Muutoin kyse on YLLÄPITOSIIVOUKSESTA. Et voi olettaa, että siivooja tekee ihan kaiken puolet siinä ajassa, jossa sinä. Valonkatkaisijoiden & lattialistojen pyyhkiminen sen sijaan ihan normi.

Vierailija
2/30 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karseeta lukea, että jotkut siivookat ei oikesti tee työtänsä! Itse olen alalla ja kouluttautunut työssäni oppisopimuksella kaksi alan tutkintoa ja ihmettelen, miksi edes tekevät tätä työtä jos ei viitsi sitä kunnolla tehdä! Ihan hävettää. Leimaa muutkin. Noiden isojen firmojen kotisiivouksesta... mitotukset ovat usen persiillään, tunnissa pitäisi siivota kokonainen omakotitalo ja kunnolla. Sitä on esimiehetkin käyneet oikein katsomassa, että onnistuuko. No ei, mutta asiakkaalle myydään tämä palvelu silti näin. Toki asioista pitää sopia, mitä halutaan siivoukselta. Eihän se ilmaista ole, mutta laadusta jo kannattaakin maksaa, boikottiin laittaisin isot firmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin siivousfirman siivoamaan tyhjän asuntomme, johon oli tehty remontti. Kyseessä oli siis erittäin helppo siivous, koska asunnossa ei ollut tavaran tavaraa ja asunto oli 60 neliön kerrostalokolmio. Kun menin katsomaan tulokset, petyin: esimerkiksi kaikki ovet olivat edelleen rakennuspölyn peitossa! Pääasiassa vain lattiat oli vedetty, en tiedä mitä muuta.

Siivoojina oli kaksi naista, jotka veloittivat kolmesta tunnista eli siivosivat 1,5 tuntia/siivooja. Ihan älytöntä. Vakuutusyhtiö kuitenkin maksoi siivouslaskun (vesivahinko). Pyysin firman uudestaan tekemään paremmin, tästäkin veloittivat.

Tuttava oli kerran videoinut siivoojan puuhia (laitonta, tiedän). Siivoja oli heilutellut hetken imuria, ja kun tuttavani poistui, siivooja oli mennyt loppuajaksi makaamaan sohvalle näppäilemään kännykkää.

Vierailija
4/30 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyyhin joka viikko ovet, valokatkaisijat, lattialistat ja lakanoita vaihtaessa imuroin patjat ja petarit molemmilta puolilta. En usko että yksikään siivooja tätä tekee. Rahaa olisi ottaa siivooja mutta tod näk korjaisin hänen jälkiänsä kuitenkin eli miksi maksaa turhasta.

Vierailija
5/30 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset vaan siivoa kämppääsi itse?

Vierailija
6/30 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kotisiivousyrittäjä ja aina korostan asiakkaille , että palautetta saa antaa. Mielelläni ota vastaan.Kyllä itse aina imuroin listat ja siirrän huonekaluja imuroidessa. Jos huonosti tekee työnsä ei kauaa tarvi töitä tehdä. Kyllä sana liikkuu, myös positiivinen!: ) Onko tämä siivoojasi isomman firman palveluksessa? Ehkä on motivaation tai huonon ohjeistuksen puute? Ei huonosta palvelusta tarvitse maksaa. Anna ensin palautetta ja sovitte yhdessä mitä siivotaan ja mihin erityisesti haluat kiinnitettävän huomiota. Mikäli hän haluaa tehdä työnsä hyvin  jälki paranee, jos ei, vaihdat firmaa. 

Vierailija
7/30 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojat ei useinkaan imuroi sänkyjen ja sohvien alta, eikä siirtele edes helposti siirtyviä esineitä. Niin monesta firmasta kokemuksia. Ja itse olen sen verran nipo, että tarkistan heti ensimmäisenä nämä kriittiset paikat, mua ei hämätä millään nätillä sohva-asetelmalla tai että hanat kiiltää. Kun haluan, että kodissani on puhdasta! Firma on aika monesti vaihtunut, kun ei edes perustasoa osata. Lisäksi ajassa huijataan valitettavan paljon, olen tehnyt pistokokeita ja tullut käymään kotona esim. puoli tuntia ennen siivouksen päättymistä, juupa juu, siivooja lähtenyt 75 prosentin todennäköisyydellä. Firma vaihtoon ja korvauksen olen aina saanut huijatusta ajasta! Tehkää ihmiset pistokokeita ja tarkistakaa tuo ajankäyttö!

Vierailija
8/30 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 12:12"]

Enpä usko Vierailija, etteivät siivoojat ole muka sängyn ja sohvan alta ottaneet. Huonekaluja sen sijaan ei ole siivoojalla mikään velvoite siirrellä, saati jotain keittiönpöydän tavaroita.

[/quote]

Juu, vaikeahan se oli itsekin tätä uskoa. Ketutti itse ruveta imuroimaan siivoojan jäljiltä. Tiukkaa palautetta tuli annettua pomoille ja yhdessä firmassahan oli takuukin, että jos jotain jättää tekemättä, niin siivooja tulee sen palkatta tekemään.

Vierailija
9/30 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperhe huomautti siivoojalle että häneltä jäävät jalanjäljet lattiaan pesun jälkeen.

Likaisista nurkista saa kyllä sanoa.

Vierailija
10/30 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 11:25"]Tuttavaperhe huomautti siivoojalle että häneltä jäävät jalanjäljet lattiaan pesun jälkeen.

Likaisista nurkista saa kyllä sanoa.
[/quote]

Kyllä minäkin sanoisin jalanjäljistä pesun jälkeen, enkä todellakaan ole sieltä nipoimmasta päästä siivouksen suhteen :D Ammattilaisen pitäisi osata aloittaa pesu niin, että ei tarvitse kostealla sitten enää tallustella.

Vierailija
11/30 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy kerran viikossa siivooja ja tekee vain perussiivouksen, näin on sovittu etukäteen ja myös tunnit kuinka kauan siivoaa, eikä siinä ajassa ehdi pyyhkiä listoja tai siirrellä kalusteita.

Noin kerran kuukaudessa tehdään mainitsemasi siivoukset, mutta silloin siivoojan käytetty aika tuplaantuu, mutta maksan myös kaksin kertaisen hinnan.  Ja meille tuo käytäntö sopii hyvin.

Ikkunanpesut ja muut suuremmat siivoukset sovitaan erikseen ja niistä maksetaan eri hinta.

Vierailija
12/30 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso siivousfirma on kyseessä. Taidan antaa palautetta. Mietin vain, että olenko tyhmä nipo, jos valitan..
T. ap

Vierailija
13/30 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa, mistä on valmis maksamaan. Kaikkea ei ehdi, esim. jos aikaa on liian vähän.

Vierailija
14/30 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottaa ulkopuolisen siivoamaan, niin kannattaa myös panostaa siihen. Jos satut asumaan pääkaupunkiseudulla, niin ehdottomasti suosittelen Klaara serviceä. Ei ole ihan halvin palvelu, mutta on viiden tähden palvelu. Itse en suostu enää muuhun vaihtamaan, vaikka onkin vähän kalliimpi.

Vierailija
15/30 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaisin kyllä, jos ehtisin itse. Nuo korjaussiivoukset teen sitten illalla klo 22 jälkeen ärsyyntyneenä ja väsyneenä.
Ap

Vierailija
16/30 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksat siivouksesta ja minkä kokoinen asunto?

Vierailija
17/30 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martat ovat omituisen tarkkoja omasta ergonomiastaan. Sukulaisillani käy martat. Eivät nosta eivätkä siirtele. Eivät tamppaa kuin kerran vuodessa mattoja. Kauheesti sääntöjä. Määräävät itse, mitä suostuvat tekemään. Olen itse ollut paikalla. Ihan outoja määräilijöitä.

Vierailija
18/30 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 11:33"]

Iso siivousfirma on kyseessä. Taidan antaa palautetta. Mietin vain, että olenko tyhmä nipo, jos valitan.. T. ap

[/quote]

Et tietenkään! Maksat työstä ja siivooja saa siitä palkkansa. Anna ihmeessä palautetta! 

Vierailija
19/30 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 18:50"]Sitä saa, mistä on valmis maksamaan. Kaikkea ei ehdi, esim. jos aikaa on liian vähän.
[/quote]

Se on ihan ok. Mutta kun ei edes olla paikalla koko sitä aikaa

Vierailija
20/30 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikki pitää kirjoittaa sopimukseen! Tarvittaessa lisätä aikaa.