Nykyisin joka toinen valittaa kärsineensä lapsettomuudesta kun on yritetty max. vuosi lasta... Ja on jo kolme omaa
Tämän ajan yksi muotisana, lapsettomuus, valitetaan kolme omaa lasta sylissä kuinka on kärsitty lapsettomuudesta! Lopettakaa se ulina, jos on vuoden yrittänyt lasta ja saanut sen jälkeen kolme lasta niin ET KÄRSI LAPSETTOMUUDESTA! Ajatelkaa niitä ketkä eivät saa yhtään vaikka haluaisivat, he ovat niitä jotka oikeasti kärsivät lapsettomuudesta!
P.s minä en kuulu "kärsijöihin", tiedän lapsettomia ja heitä ja minua harmittaa vaan tämä ilmiö että surkutellaan julkisuudessa lapsettomuutta jos ei heti tärppää
Kommentit (24)
Saman olen huomannut, että lapsettomuus on nyt jotenkin muodissa tai pikemminkin sen esille tuominen ja sympatian kerjuu. Ja tällä en missään nimessä tarkoita nyt näitä oikeasti lapsettomia!! Vaan nimenomaan näitä, joilla on joku yksi hormonikuuri tarvittu tuomaan lisäpontta ovulaatioon lasten nro 2 ja 3 välissä. Ei minkäänlaista tajua mitä se oikea lapsettomuus on. Silti on hirveän tarve toimia kokemusasiantuntijana.
Mutsis on blogisti oikein räikeä esimerkki tästä. Tuo jatkuvasti riipaisevaa lapsettomuuttaan esille, vaikka hänellä on 4 lasta ja kaiken kukkuraksi näistäkin 2 on vahinkoja. Uskomatonta lapsettomuudella ratsastelua.
Se on joku nykyajan muoti-ilmiö millä saa huomiota ja sääliä. Pitäisi ajatella niitä oikeasti lapsettomia jotka kärsivät asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Saman olen huomannut, että lapsettomuus on nyt jotenkin muodissa tai pikemminkin sen esille tuominen ja sympatian kerjuu. Ja tällä en missään nimessä tarkoita nyt näitä oikeasti lapsettomia!! Vaan nimenomaan näitä, joilla on joku yksi hormonikuuri tarvittu tuomaan lisäpontta ovulaatioon lasten nro 2 ja 3 välissä. Ei minkäänlaista tajua mitä se oikea lapsettomuus on. Silti on hirveän tarve toimia kokemusasiantuntijana.
Mutsis on blogisti oikein räikeä esimerkki tästä. Tuo jatkuvasti riipaisevaa lapsettomuuttaan esille, vaikka hänellä on 4 lasta ja kaiken kukkuraksi näistäkin 2 on vahinkoja. Uskomatonta lapsettomuudella ratsastelua.
Tämä!
Onko se nimeltään tämä sekundäärinen lapsettomuus. Kaikille vauvatuulia, jotka niitä toivoo!
Se onki se ku ei onnistukkaa kaikkimullehetinyt niin kärsitään lapsettomuudesta
Huomionhakua se useimmilla on. Pääsee ns. piireihin jakamaan kokemuksia. Todellisuudessa näillä jonkun kuurin vetämillä ei ole mit8ymmärrystä mitä se vuosia jatkunut lapsettomuus on piikkeineen, punktioineen, loputtomiin pettymyksineen jne. Ja tosiaan kun se syli on tyhjä, lastenhuone on tyhjä. Ei ole mitään lapsia ennestään, eikä varmuutta saako ikinä. Onhan se ikävää jos ei saa haluamaansa lapsimäärää heti sormia napsauttamalla, mutta jotain suhteellisuudentajua ihmiset!
Tiedän erään, joka "kärsi" sekundäärisestä lapsettomuudesta kaikkine tutkimuksineen ja valituksineen ja huomion hakemisineen, nyt neljä lasta. Kaikenlaista...
Omalta kokemuspohjalta oli riipaisevaa, kun toinen raskaus ei ottanut alkaakseen ja sitä pelkäsi, että toivoo liikaa ja joutuu karvaasti pettymään. Elämä myös pyöri hyvin pitkälti kuukautiskierron ja yrittämisen ympärillä, mikä oli melko raskasta. Meillä meni lopulta vain 1,5v, enkä kutsuisi sitä edes sekundääriseksi lapsettomuudeksi, mutta ymmärrän kyllä, miksi joku ehkä "väärinkäyttää" kyseistä termiä puhuessaan siitä kokemuksesta, jossa lasta kovin toivotaan, mutta pelätään, ettei se toive koskaan toteudu.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että näitä kahta asiaa ei tulisi verrata eikä sanaa "lapsettomuus" käyttää, koska onhan se nyt kuitennin täysin eri asia ja erilainen suru, jos et saa ainuttakaan sen sijaan, että et saa haluamaasi lukumäärää, saati että se ei vain toteudu sillä ajanjaksolla, jolla toivoisit.
Vierailija kirjoitti:
Omalta kokemuspohjalta oli riipaisevaa, kun toinen raskaus ei ottanut alkaakseen ja sitä pelkäsi, että toivoo liikaa ja joutuu karvaasti pettymään. Elämä myös pyöri hyvin pitkälti kuukautiskierron ja yrittämisen ympärillä, mikä oli melko raskasta. Meillä meni lopulta vain 1,5v, enkä kutsuisi sitä edes sekundääriseksi lapsettomuudeksi, mutta ymmärrän kyllä, miksi joku ehkä "väärinkäyttää" kyseistä termiä puhuessaan siitä kokemuksesta, jossa lasta kovin toivotaan, mutta pelätään, ettei se toive koskaan toteudu.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että näitä kahta asiaa ei tulisi verrata eikä sanaa "lapsettomuus" käyttää, koska onhan se nyt kuitennin täysin eri asia ja erilainen suru, jos et saa ainuttakaan sen sijaan, että et saa haluamaasi lukumäärää, saati että se ei vain toteudu sillä ajanjaksolla, jolla toivoisit.
En ylipäätään ymmärrä miksi lapsettomuudesta täytyy tehdä joku ylitsepääsemätön suru, ei elämässä muutenkaan saa aina kaikkea mitä haluaa. Joku toinen olisi ehkä yhtä kovasti halunnut naimisiin tai yliopistotutkinnon, mutta eivät he jää samalla tavalla vellomaan jos se ei toteutunutkaan. Ja ennen kuin lähdette avautumaan niin kyllä, omaa kokemusta on, kahdeksan vuoden yrityksen jälkeen ei lasta näy joten olen tyytynyt kohtalooni ettei minusta sitten vaan tullut äitiä. Elämäni on silti hyvää vaikka se onkin erilaista kuin ehkä nuorempana kuvittelin.
Suruja ei tehdä. Ne tulevat ja ovat.
Se että sinulle lapsettomaksi jääminen ei ollut hirvittävää, se on sitä jollekin toiselle. Kumpikaan teistä ei voi vaikuttaa itse siihen, miten asian kokee.
Aina vain tämä yhtä alkeellinen tapa kokea ylemmyyttä polkemalla muita. Koulutus lisääntyy, tieto kasvaa, mutta sivistystaso ei näy nousevan.
On niin totta. Juuri pohdin, kuka vloggajaakin juuri lapsettomuudesta valitti. En muista. Ai niin "Mutsis on" taisi kärsiä siitä. Tosin lapsia 4 viiden vuoden sisään tms mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Suruja ei tehdä. Ne tulevat ja ovat.
Se että sinulle lapsettomaksi jääminen ei ollut hirvittävää, se on sitä jollekin toiselle. Kumpikaan teistä ei voi vaikuttaa itse siihen, miten asian kokee.
Aina vain tämä yhtä alkeellinen tapa kokea ylemmyyttä polkemalla muita. Koulutus lisääntyy, tieto kasvaa, mutta sivistystaso ei näy nousevan.
Pointti on nimenomaan siinä että vaikka lapsen saamiseen et voisi vaikuttaa niin sinulla on kuitenkin valta siihen miten päätät asiaan suhtautua. Jos valitset velloa tuskassa niin totta kai kokemus on hirvittävä. Silti voit valita myös toisin. En koe asiasta mitään ylemmyyttä, vaan ennemminkin sääliä niitä kohtaan jotka turhaan itse pilaavat elämänsä.
Itse en viitsi puhua lapsettomuudesta omalla kohdallani, koska kyse ei ole siitä, että en tulisi raskaaksi. Tulen kyllä raskaaksi mutta tähän asti jokainen raskaus on keskeytynyt ennemmin tai myöhemmin.
Tulee mieleen Housewives of Orange County -sarjan Meghan, joka valitti lapsettomuudesta. Tilanne oli kuitenkin se, että miehelle oli tehty vasektomia, niin nainen tarvitsi IVF:n raskautuakseen. Juu varmasti itseään mahanahkaan piikittäminen, alkionsiirto ym. hoidot rankkoja mutta tuli kyllä tunne, että nainen koetti ratsastaa ”muotisairaudella” ollakseen samaistuttavampi ja saadakseen sympatiaa.
Eikös Xeniakin valittanut lapsettomuudesta? Ja nyt jo neljäs lapsi tulossa.
Vierailija kirjoitti:
On niin totta. Juuri pohdin, kuka vloggajaakin juuri lapsettomuudesta valitti. En muista. Ai niin "Mutsis on" taisi kärsiä siitä. Tosin lapsia 4 viiden vuoden sisään tms mutta silti.
Tämän naisen lapsettomuulänkytys saa kyllä pahemman kerran hermot rasahtamaan. Teki vielä jonkin yhteistyönkin lapsettomuusklinikan kanssa. Uskomattoman härskiä.
Tällä on 4 lasta, joista eka ja vika on vahinkoja. Kolmatta yrittivät jonkin aikaa, mitään varsinaisia lapsettomuushoitoja (inseminaatio, ivf, icsi, lahjasolut jne) ei edes tarvittu. Hoitui ihan lääkekuurilla. Kaiken lisäksi isä halusi 2 lasta, myöntyi kolmanteen, neljättä ei tosiaan toivonut. Tästä bloggaaja uhriutui somessaan. Että semmoinen traaginen lapsettomuus siellä. Mutta aina säännöllisin väliajoin muistaa kaivaa sen esille ja kerjätä sydämiä ja sympatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en viitsi puhua lapsettomuudesta omalla kohdallani, koska kyse ei ole siitä, että en tulisi raskaaksi. Tulen kyllä raskaaksi mutta tähän asti jokainen raskaus on keskeytynyt ennemmin tai myöhemmin.
Tämähän nimenomaan on sitä "oikeaa" lapsettomuutta. Toivottavasti vielä jonain päivänä saatte vauvan syliinne!
Vierailija kirjoitti:
Eikös Xeniakin valittanut lapsettomuudesta? Ja nyt jo neljäs lapsi tulossa.
Oma kotivalkoinen bloggaaja myös. Tai ei ole valittanut lapsettomuudesta mutta 7 vuotta meni että sai ekan lapsen ja enempää ei enää voi saada. Tämä on ainut fiksusti asiasta puhunut somettaja.
Onko sulla edes 1 lapsi? Et ole lapseton.
Eikö sulla ole yhtäkään lasta, mutta olet yrittänyt saada? Kärsit lapsettomuudesta.
Niin yksinkertaista se on.
ja ne jotka ei valita lapsettomuudesta valittaa seksuaalisesta häirinnästä