A-kuppikoko
Tarviiko A-kuppikoon naisen käyttää rintaliivejä?
Onko rintaliiveistä hyötyä niin pienien rintojan kanssa?
Kommentit (45)
Käytännössä on jos käyttää rintsikoiden kanssa lisäpehmuisteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
avllä on aina sama juttu. Joku puhuu kuppikoosta, toinen kertoo miten koko oikeesti menee ja sit porukka alapeukuttaa. miten onnistutte ostamaan liivejä jos ette tiedä miten koot toimii? se on aika helppo selvittää
Juuri näin. Googlatkaa "rinnakkaiskoko". Koon logiikan ymmärtäminen voi auttaa löytämään oikeasti istuvia liivejä! Esimerkkinä: A85, B80, C75, D70, E65 (tai DD65) > noissa on kaikissa suunnilleen yhtä iso kuppi. Usein ihmiset koittelee saman kirjainkupin liivejä eri ympärysmitalla ja silloin menee aivan pieleen.
Oikeasti kannattaisi sovitella näin: Kun ympärysmitta kasvaa yhdellä, kirjaimen pitää pienetä yhdellä. Kun ympärysmitta pienenee yhdellä, kirjaimen pitää kasvaa yhdellä.
Mä en ymmärrä miten tämä voi mennä näin. Kun olin hoikempi, sopiva koko oli D75, nyt tuhdimpana se on E80. Tuon mukaan minun pitäisikin käyttää kokoa C80? Rinnat ovat suuremmat ja E80 on kyllä sopiva.
Lihominen vaikuttaa erilailla eri ihmisillä, joten sitä ei kannata sotkea tähän asiaan. Rinnakkaiskoot toimivat siten, että kun olet rintaliiviostoksilla ja löydät liivit, joiden kuppi on juuri oikea eli rinnat eivät tursua ulos eikä jää paljoa tyhjää, mutta ympärysmitta on vaikkapa liian tiukka > sinun pitää hakea koikeiltavaksi liivit, joiden ympärysmitta on esimerkiksi yhden koon isompi > tällöin kirjaimen pitää pienetä, jotta saat kokeiltavaksi liivit, joiden kuppikoko on sama, mutta ympärys suurempi kuin niissä, jotka jo löysit.
Esimerkki: koitat kokoa C75. Toteat, että kuppi on just hyvä, mutta ympärys liian tiukka. Haet kokeiltavaksi koon B80. Tällöin kuppi on sama kuin ensin kokeillussa, mutta ympärys yhden koon isompi.
paitsi että kuppi ei ole täysin sama, se voi olla erimuotoinen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
avllä on aina sama juttu. Joku puhuu kuppikoosta, toinen kertoo miten koko oikeesti menee ja sit porukka alapeukuttaa. miten onnistutte ostamaan liivejä jos ette tiedä miten koot toimii? se on aika helppo selvittää
Juuri näin. Googlatkaa "rinnakkaiskoko". Koon logiikan ymmärtäminen voi auttaa löytämään oikeasti istuvia liivejä! Esimerkkinä: A85, B80, C75, D70, E65 (tai DD65) > noissa on kaikissa suunnilleen yhtä iso kuppi. Usein ihmiset koittelee saman kirjainkupin liivejä eri ympärysmitalla ja silloin menee aivan pieleen.
Oikeasti kannattaisi sovitella näin: Kun ympärysmitta kasvaa yhdellä, kirjaimen pitää pienetä yhdellä. Kun ympärysmitta pienenee yhdellä, kirjaimen pitää kasvaa yhdellä.
noin ne rinnakkaiskoot menee, mutta A85-kuppi ei ole sama kuin E65. A85 on leveämpi ja E syvempi. niitten tilavuus saattaa olla liki sama.
Mulla oli tällainen naisystävä. Rintoja ei ollut, mutta piti liivejä, että tulisi vaikutelma, että jotain olisi.
Luiseva, tunteeton ja epäseksikäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne nännit pitää pienirintaisenkin saada piiloon ellei halua kuolaavia ukkoja tuijottamaan.
Juu, antakaa vain sen ahdasmielismmän ja katkeroutuneimman av-mamman sanella teidänkin elämäänne.
Hoikasta pienirintaisesta vartalosta ja sen keräämistä ihailevista katseista ei saa missään nimessä nauttia.
Kaikkien naisten pitää kulkea musta jätesäkki päällään etteivät inhottavat miehet vaan pääse kuolaamaan naisellisia muotoja
No, jos sinä oikeasti nautit siitä, että miehet tuijottaa sinun nöpöttäviä nännejä, niin sen kun kuljet ilman liivejä. Voit laittaa vielä ohuen ja kireän puseron päälle, jos haluat. Tarkista kuitenkin, onko työpaikallasi pukeutumiskoodia ettei tule sanomista.
Onko missään työpaikalla sellaista pukeutumiskoodi jossa mainitaan nännit?
Normaalit ihmiset ymmärtävät asian sanasta "asiallinen". Tyhmille pitää luetella jokainen kohta erikseen.
Sellaisia topattuja liivejä ei ole tehtykään joita pystyisin käyttämään joten joskus saattaa nänni erottua paidan läpi. Jos joku siitä häiriintyy, ajattelen niin että se ei ole mun ongelma vaan kyylääjän.
Jätän tämän tähän:
Ei ne niin väliksi ole, mutta hölkätessä niihin pieniinkin tisseihin sattuu kun ne pomppii.
No en käytä kuin urheillessa ja minulla on B+/C. Minusta on ihan kivaa, kun miehet selvästi arvuuttelevat mielessään onko minulla rintsikat vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miten tämä voi mennä näin. Kun olin hoikempi, sopiva koko oli D75, nyt tuhdimpana se on E80. Tuon mukaan minun pitäisikin käyttää kokoa C80? Rinnat ovat suuremmat ja E80 on kyllä sopiva.
Lihominen vaikuttaa erilailla eri ihmisillä, joten sitä ei kannata sotkea tähän asiaan. Rinnakkaiskoot toimivat siten, että kun olet rintaliiviostoksilla ja löydät liivit, joiden kuppi on juuri oikea eli rinnat eivät tursua ulos eikä jää paljoa tyhjää, mutta ympärysmitta on vaikkapa liian tiukka > sinun pitää hakea koikeiltavaksi liivit, joiden ympärysmitta on esimerkiksi yhden koon isompi > tällöin kirjaimen pitää pienetä, jotta saat kokeiltavaksi liivit, joiden kuppikoko on sama, mutta ympärys suurempi kuin niissä, jotka jo löysit.
Esimerkki: koitat kokoa C75. Toteat, että kuppi on just hyvä, mutta ympärys liian tiukka. Haet kokeiltavaksi koon B80. Tällöin kuppi on sama kuin ensin kokeillussa, mutta ympärys yhden koon isompi.
Tuolla tavalla tuo rinnakkaiskokosysteemi varmasti toimiikin.
Rintaliivikauppojen myyjät tulkitsevat tuon kuitenkin niin, että jos asiakkaalle ympärysmitta 75 on sopiva, 75B on kuppikooltaan pieni ja 75D on suuri, mutta liikkeessä ei ko. mallia ole kokoa 75C, niin asiakkaalle voi/pitää myydä liivit kokoa 70D. Olen tällaisessa tilanteessa sanonut, että ympärysmitta on pieni, joten en osta. Sinne jäi myyjä rinnakkaiskokojaan höpöttelemään, kun poistuin kaupasta. On minulle kannettu sovitettavaksi jopa 10 cm liian pieniä rintsikoita, vedoten rinnakkaiskokoihin.
Mä käytän sellasia kaarituettomia, irtopehmusteisia kolmio-/braletteliivejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
noin ne rinnakkaiskoot menee, mutta A85-kuppi ei ole sama kuin E65. A85 on leveämpi ja E syvempi. niitten tilavuus saattaa olla liki sama.
Juu, pieniä eroja on, muuten rintsikat eivät sopisi kellekään. Mutta hyvin voi "pyöristää" sanomalla niiden olevan samat. Käytännössä se myös toimii hyvin, sillä harvoin ihminen empii koon A85 ja E65 välillä, joita vertailemalla eron varmaan huomaa. Yleensä emmitään kahden vierekkäisen koon välillä; esim. A85 ja B80. Tällöin eroa ei juuri huomaa, kun koot ovat lähellä toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rintaliivikauppojen myyjät tulkitsevat tuon kuitenkin niin, että jos asiakkaalle ympärysmitta 75 on sopiva, 75B on kuppikooltaan pieni ja 75D on suuri, mutta liikkeessä ei ko. mallia ole kokoa 75C, niin asiakkaalle voi/pitää myydä liivit kokoa 70D. Olen tällaisessa tilanteessa sanonut, että ympärysmitta on pieni, joten en osta. Sinne jäi myyjä rinnakkaiskokojaan höpöttelemään, kun poistuin kaupasta. On minulle kannettu sovitettavaksi jopa 10 cm liian pieniä rintsikoita, vedoten rinnakkaiskokoihin.
Tuo myyjän toiminta nyt on aivan väärin. Silloin hän on joko petollinen tai ei itsekään ymmärrä, missä tilanteessa rinnakkaiskokoja tulee etsiä. 70D on 75C:n rinnakkaiskoko, mutta eihän se tarkoita, että olisi sama, kumpaa käyttää :D Ovat eri kokoiset rintsikat. Kuppi niissä on kuitenkin suunnilleen sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Googlatkaa "rinnakkaiskoko". Koon logiikan ymmärtäminen voi auttaa löytämään oikeasti istuvia liivejä! Esimerkkinä: A85, B80, C75, D70, E65 (tai DD65) > noissa on kaikissa suunnilleen yhtä iso kuppi. Usein ihmiset koittelee saman kirjainkupin liivejä eri ympärysmitalla ja silloin menee aivan pieleen.Oikeasti kannattaisi sovitella näin: Kun ympärysmitta kasvaa yhdellä, kirjaimen pitää pienetä yhdellä. Kun ympärysmitta pienenee yhdellä, kirjaimen pitää kasvaa yhdellä.
Oletko edes kokeillut? Vasta kokeilemisen jälkeen voi sanoa, ettei ole hyvä.
Minusta nuo kokomerkinnät on sellaiset, että niillä katsotaan, mistä lähdetään haarukoimaan sopivaa kokoa. Eri valmistajan liiveissä se sama koko voi olla aivan eri. Kokenut myyjä voi tuoda toista merkkiä aivan eri koon, usein varoittavat etukäteen, että tämä on mitoitukseltaan erilainen kuin tuo edellinen. Itse en tiettyjä merkkejä edes sovita, kun ei niistä ole ikinä löytynyt minulle sopivaa mallia.
Myyjiä on monenlaisia, toiset haluavat saada edes jotain myydyksi (mahtavatko saada provisiopalkkaa), toiset taas haluavat, että asiakas tulee toistekin liikkeeseen ostamaan.
Sehän on jokaisesta itsestään kiinni, käyttääkö vai ei. Nuorena ja hoikkana rintani olivat suht pienet, kokona 70A, joskus AA, ja käytin kyllä liivejä. Jos rintavarustus olisi tuota kokoa edelleen, niin käyttäisin liivejä melko varmasti. Tällä hetkellä on mun mielestä tosi kivasti erilaista valikoimaa, ei ole pakko käyttää mitään topattuja pushuppeja, vaan löytyy enemmän toppimallisia tai täysin toppaamattomia liivejä. Näillä nykyisillä 85J-kokoisilla hinkeillä käytän eniten ohuita liivejä, jopa kaarituettomia. Mukavia päällä, mutta silti rinnat ei roiku navassa asti eikä nännit näy vaatteista läpi. Eli olen varsin tyytyväinen tähän nykytilanteeseen, että kaiken kokoisille rinnoille on monenlaisia liivejä tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Jätän tämän tähän:
Just tällaisten takia niin moni nainen käyttää väärän kokoisia liivejä.
Riippuu, miten riippuu. 80A voi vaikka riippua niin, että rintsikat on pakolliset. Mulla rinnat 70E ja käytän rintaliivejä lähinnä töissä ja silloinkin toppimallisia kaarituettomia. Ja urheillessa urheiluliivejä. Muuten ei tarvitse. Ei roiku, ei heilu. Luomut on. Mielestäni aika pienetkin.
N41
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne nännit pitää pienirintaisenkin saada piiloon ellei halua kuolaavia ukkoja tuijottamaan.
Juu, antakaa vain sen ahdasmielismmän ja katkeroutuneimman av-mamman sanella teidänkin elämäänne.
Hoikasta pienirintaisesta vartalosta ja sen keräämistä ihailevista katseista ei saa missään nimessä nauttia.
Kaikkien naisten pitää kulkea musta jätesäkki päällään etteivät inhottavat miehet vaan pääse kuolaamaan naisellisia muotoja
No, jos sinä oikeasti nautit siitä, että miehet tuijottaa sinun nöpöttäviä nännejä, niin sen kun kuljet ilman liivejä. Voit laittaa vielä ohuen ja kireän puseron päälle, jos haluat. Tarkista kuitenkin, onko työpaikallasi pukeutumiskoodia ettei tule sanomista.
Onko missään työpaikalla sellaista pukeutumiskoodi jossa mainitaan nännit?
Normaalit ihmiset ymmärtävät asian sanasta "asiallinen". Tyhmille pitää luetella jokainen kohta erikseen.
Sellaisia topattuja liivejä ei ole tehtykään joita pystyisin käyttämään joten joskus saattaa nänni erottua paidan läpi. Jos joku siitä häiriintyy, ajattelen niin että se ei ole mun ongelma vaan kyylääjän.
Ilman liivejä sun nännit nöpöttäisi ihan eri tavalla kuin ohuiden liivien kanssa. Kokeile joskus liikkua ulkona ilman liivejä ohut ja kireä t-paita päällä ja seuraa, mitä kohtaa miehet sinussa katsovat.
Vierailija kirjoitti:
Jätän tämän tähän:
Miesten ja idioottien kuvitelma rintojen kokotaulukosta.
"Nakki piiloon ja sepalus kiinni"
"Rintavako Max 5cm, pyllyvako 0cm"