Yleisien vessakoppien ahtaus!
Viime viikolla käväisin jälleen kerran päivällisen yhteydessä erään suuren ketjuravintolan naistenhuoneessa; ja sellaiset naistentoilet tilat ovat usein rakennettu niin, että käsienpesutilaa on kyllä riittävästi, mutta aah, ne vessanpönttökopperot, oi miksi ne ovat niin ahtaita, että ennen pöntölle istuutumista laskiessani housuni alas on nenä ja otsa kiinni ovessa, mutta siinä sitten kun saat itsesi istutettua, niin polvet ottavat kiinni oveen, ja huom: olen ihan normikokoinen nainen, enkä mikään erikoispitkä, enkä superlihava. No, sitten kun nouset siitä pöntöltä, niin kyllä on ahdasta vetää niitä housuja ylös, kun siinä pöntön ja oven ahtaassa välissä pukerrat ne pöksysi ylös laittaen vetoketjua ja nappeja kiinni. Saatika, että ulkotakkia saat siinä ahtaassa kopissa edes poistettua, vaan se on otettava jo ennen koppiin astumista pois päältä. Ja monesti ei sitten olekkaan sitä ripustuskoukkua kopin sisäpuolella, eikä ulkopuolellakaan. Sitten toinen haittakohta, jonka olen näistä nykyisistä yleisistä vessoista hoksannut on käsienpesualtaan mittasuhteet, joissa olisi viilaamista. Usein se käsienpesuallas on sijoitettu niin ylös ja hana kauas altaan päälle, että vaikka olen itse aivan normimittainen eli noin 165 senttinen nainen ja käsivartenikin ihan normaalin mittaiset, niin ihmettelen, miten ihmeessä kasvuikäiset lapset ylettyvät pesemään kätensä altaissa? Usein se altaiden ympärillä oleva taso on aivan litimärkä roiskeista, ettei siihen kehtaa olkalaukkuaan laittaa, ja siinähän sitten taiteilet käsilaukku olkapäällä ja kurottelet käsienpesuhanan alle käsiäsi pestäksesi ne.
Kommentit (35)
Ripustuskoukkujen puuttuminen kopin sisäpuolella on minustakin ärsyttävää. En todellakaan halua laittaa laukkuani/takkiani sinne likaiselle lattialle ties kenen pissaroiskeiden päälle.
Oottekos käyny Espoon Ikean vessoissa? Hyvä että mahtuu kopissa kääntymään.
Menkää Itikseen. Siellä on vessoissa tilaa.
Oikeinkirjoituksen vaikeus! YLEISTEN!!!!
[quote author="Parempi Ihminen" time="27.09.2015 klo 00:09"]Oikeinkirjoituksen vaikeus! YLEISTEN!!!!
[/quote]
Nussi tätä ,
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 23:03"][quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 22:57"]
Olen normaalikokoinen, hoikka ja 165 cm pitkä nainen enkä ole koskaan kokenut yhtäkään vessakoppia liian pieneksi. Joten: laihduta tai sitten olet rakenteeltasi joku amatsooni.
[/quote] Kumma kyllä minä olen melkoisen pitkän elämän historiani aikana käväissyt jos vaikka minkälaisissa naisten vessoissa, ja itselleni on vaan melkoisen usein juurikin ravintoloiden vessakopeissa tullut esiin vessanpöntön ja oven välinen liian pieni tila! Ihmettelenkin, miten ihmeessä sellainen amatsoonin kokoinen naisihminen mahtuu asioimaan ovi kiinni pöntöllä sellaisissa ahtaasti rakennetuissa kopeissa??
[/quote]
Ei mulla oo tuollaista ongelmaa ollut.
T. 180cm
En ymmärrä minäkään. Olen käynyt siellä Espoon Ikean vessassa tai vaikka missä vessassa enkä koskaan ole huomannut että ne olisivat jotenkin erityisen ahtaita??
Vessakopit eivät ole tuottavaa tilaa. On mukava käydä vessassa, missä mahtuu ihan reilusti kääntyilemään, ottamaan takin pois ja istumaan pytylle. Eikä tuossa ole kyse naisen koosta...
[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 08:45"]Vessakopit eivät ole tuottavaa tilaa. On mukava käydä vessassa, missä mahtuu ihan reilusti kääntyilemään, ottamaan takin pois ja istumaan pytylle. Eikä tuossa ole kyse naisen koosta...
[/quote]
No kyllä on kyse koosta. Minulla ole koskaan ollut mitään vaikeuksia mahtua koppiin.
Olen huomannut saman, joissain paikoissa (esim Vltava) en mahdu istumaan normaalisti. Olen 178cm ja pitkäjalkainen. Minun näkökulmastani wc-pöntöt ovat myös todella matalalla, mutta ymmärrän että niihin pitää pikkulastenkin pystyä kiipeämään.
Laihduttaminen ei auta, koska ongelma on mielestäni pitkillä ihmisillä. Mä olen pitkä ja hoikka, ja kopit on liian pieniä. Ovi on naaman edessä ja polvet suussa. Leveyssuunnassa kopit on ok.
Mä olen huomannut tuon asian viimeaikoina vaateliikkeiden pukukopeissa! Tosi ärsyttävää sovittaa vaattteita pukukopissa, kun seinät on siinä heti vastassa ja peilistäkin pitää katsella kymmenen sentin päästä. Ja ei, en ole superlihava, joten ei johdu siitä.
Mä en kyllä ymmärrä nyt ollenkaan... olen käynyt kotini ulkopuolella lukuisissa vessoissa ja ainoa missä olen törmännyt kuvailemaasi ongelmaan on lentokoneen vessa.
Kuulutko ehkä ihmisiin joilla pitää olla kolme olohuonetta ja koti-spa? Vessakin on kotona 50 neliötä. Sellaiseen tottuneelle voi olla vaikeaa kun ei voi tanssia humppaa ympäri pönttöä.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 22:57"]
Olen normaalikokoinen, hoikka ja 165 cm pitkä nainen enkä ole koskaan kokenut yhtäkään vessakoppia liian pieneksi. Joten: laihduta tai sitten olet rakenteeltasi joku amatsooni.
[/quote] Kumma kyllä minä olen melkoisen pitkän elämän historiani aikana käväissyt jos vaikka minkälaisissa naisten vessoissa, ja itselleni on vaan melkoisen usein juurikin ravintoloiden vessakopeissa tullut esiin vessanpöntön ja oven välinen liian pieni tila! Ihmettelenkin, miten ihmeessä sellainen amatsoonin kokoinen naisihminen mahtuu asioimaan ovi kiinni pöntöllä sellaisissa ahtaasti rakennetuissa kopeissa??