Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yleisien vessakoppien ahtaus!

Vierailija
26.09.2015 |

Viime viikolla käväisin jälleen kerran päivällisen yhteydessä erään suuren ketjuravintolan naistenhuoneessa; ja sellaiset naistentoilet tilat ovat usein rakennettu niin, että käsienpesutilaa on kyllä riittävästi, mutta aah, ne vessanpönttökopperot, oi miksi ne ovat niin ahtaita, että ennen pöntölle istuutumista laskiessani housuni alas on nenä ja otsa kiinni ovessa, mutta siinä sitten kun saat itsesi istutettua, niin polvet ottavat kiinni oveen, ja huom: olen ihan normikokoinen nainen, enkä mikään erikoispitkä, enkä superlihava. No, sitten kun nouset siitä pöntöltä, niin kyllä on ahdasta vetää niitä housuja ylös, kun siinä pöntön ja oven ahtaassa välissä pukerrat ne pöksysi ylös laittaen vetoketjua ja nappeja kiinni.  Saatika, että ulkotakkia saat siinä ahtaassa kopissa edes poistettua, vaan se on otettava jo ennen koppiin astumista pois päältä.  Ja monesti ei sitten olekkaan sitä ripustuskoukkua kopin sisäpuolella, eikä ulkopuolellakaan.     Sitten toinen haittakohta, jonka olen näistä nykyisistä yleisistä vessoista hoksannut on käsienpesualtaan mittasuhteet, joissa olisi viilaamista. Usein se käsienpesuallas on sijoitettu niin ylös ja hana kauas altaan päälle, että vaikka olen itse aivan normimittainen eli noin 165 senttinen nainen ja käsivartenikin ihan normaalin mittaiset, niin ihmettelen, miten ihmeessä kasvuikäiset lapset ylettyvät pesemään kätensä altaissa?  Usein se altaiden ympärillä oleva taso on aivan litimärkä roiskeista, ettei siihen kehtaa olkalaukkuaan laittaa, ja siinähän sitten taiteilet käsilaukku olkapäällä ja kurottelet käsienpesuhanan alle käsiäsi pestäksesi ne.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt yleensä yleisiä vessoja enää uskaltaa käyttää.

Vierailija
2/35 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 15:38"]

Kuka nyt yleensä yleisiä vessoja enää uskaltaa käyttää.

[/quote] Ap. kuittaa, ja on ihan samaa mieltä, että itsekkin nykyisin pyrin välttämään yleisiä vessoja, mutta pitkillä matkoilla on ihan pakko käyttää yleistä vessaa.  Nimittäin paikasta riippuen yleisten vessojen kuten esim. ravintoloidenkin vessojen siivouksen taso on todellakin heikoilla. Siivottomuus näkyy joissakin käyttäjämäärästä riippuen vessoissakin.  Toisaalta nämä mamut, jotka tekevät jo miltei enemmistönä siivoushommia yleisissä tiloissa, eivät aina edes ymmärrä, miten ja mitä pitäisi siivota tehokkaammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 23:38"]

Käy paremmissa ravintoloissa. 

[/quote] En nyt viitsi kirjoitella tänne ja nimetä, missä ravintoloissa kävin viime viikolla, mutta kuitenkin ihan siisteiksi ja useimmilla tähdeillä arvosteltujen piiriin kuuluvissa mestoissa, että sepä sitten tästä.  Ja kahviloissakin on joissakin näitä ahtaita pyttykoppeja, mutta joissakin on jopa todellakin tilavat ja mielyttävät tilat asioida.

Vierailija
4/35 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 23:38"]

Käy paremmissa ravintoloissa. 

[/quote] En nyt viitsi kirjoitella tänne ja nimetä, missä ravintoloissa kävin viime viikolla, mutta kuitenkin ihan siisteiksi ja useimmilla tähdeillä arvosteltujen piiriin kuuluvissa mestoissa, että sepä sitten tästä.  Ja kahviloissakin on joissakin näitä ahtaita pyttykoppeja, mutta joissakin on jopa todellakin tilavat ja mielyttävät tilat asioida.

[/quote]  Ap. korjaa kielioppivirhettään: "...miellyttävät..." Kielipollarille :D  Juu huomasin kyllä mokani ketjuni otsikossakin!;)

Vierailija
5/35 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 09:01"]

Mä en kyllä ymmärrä nyt ollenkaan... olen käynyt kotini ulkopuolella lukuisissa vessoissa ja ainoa missä olen törmännyt kuvailemaasi ongelmaan on lentokoneen vessa. Kuulutko ehkä ihmisiin joilla pitää olla kolme olohuonetta ja koti-spa? Vessakin on kotona 50 neliötä. Sellaiseen tottuneelle voi olla vaikeaa kun ei voi tanssia humppaa ympäri pönttöä.

[/quote] Nyt ei puhe ollutkaan lentokoneen tai junien vessoista vaan ravintoloiden ja kahviloiden vessakopeista. Olen minäkin käväissyt linja-auton, lentokoneen ja junan vessassa, ja ei voi muuta sanoa kuin että eihän niihin meinaa mahtuakkaan. Mutta luulisi nyt kivijalkarakennuksiin olevan tilaa rakentaa reilut tilat niihin wc-kopperoihin, ettei tarvis ovi auki toimittaa asioitaan.

Vierailija
6/35 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoksaa kyllä, että esim. ravintoloidenkin naisten wc-kopit on suunnitellut MIES, sillä eihän mies voi tajuta, että nainen tarvitsee enemmän tilaa vaihtaessaan esim. sukkahousujaan vessakopissa tms. intiimiä toimintaa varten. Usein myös puuttuu se ripustuskoukku seinältä kopin sisäpuolella, ja ei saa tosiaan päällystakkiaan tai laukkuaan mihinkään roikkumaan asioinnin ajaksi, ja ripaan en viitsisi oikein laittaa roikkumaan, koska takin helmat ovat sitten lattialla, jossa usein vaikka millaista sotkua.

Vierailija
7/35 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen läskihkö 178cm nainen, enkä ole vielä huomannut tuollaista ahtautta. Välillä ärsyttää, että laukulle ei ole naulaa, kun en halua lattiallekaan laskea.

Vierailija
8/35 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.09.2015 klo 17:05"]

Olen läskihkö 178cm nainen, enkä ole vielä huomannut tuollaista ahtautta. Välillä ärsyttää, että laukulle ei ole naulaa, kun en halua lattiallekaan laskea.

[/quote]  Oletkin sitten sattumoisin piipahtanut vain sellaisissa vessoissa, joihin onkin rakennettu tuolta osin tilavammat pyttykopperot. Itse olen kyllä matkoillani reippaasti yli viisikymppisenä naisena törmännyt todellakin usein näihin ahtaisiin vessakoppeihin. Jopa näissä nykyaikaisissa suurissa liikekeskuksissa ovat vessan kopit todellakin pieniä, ja liikkumatila siinä pytyn ja oven välissä on tiukka.

Vierailija
9/35 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko läskejä, jotka pettää ja haluaa naida vessoissa?

Vierailija
10/35 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 22:57"]

Olen normaalikokoinen, hoikka ja 165 cm pitkä nainen enkä ole koskaan kokenut yhtäkään vessakoppia liian pieneksi. Joten: laihduta tai sitten olet rakenteeltasi joku amatsooni.

[/quote]Olen samanpituinen ja painan 55 kg ja en ole persjalkainen, vaan omistan pitkähköt sääret ja tosi on, että en jalkojani niihin koppein mahtumaan, ellen istu jalat levällään ja arvatkaa, mihin se pissa menee.

Vierailija
11/35 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdestaan sinne on vaikea mahtua.

Vierailija
12/35 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta.

Vierailija
13/35 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kuule Englantiin käymään. Siellä kopit on pieniä JA ovet aukeaa sisäänpäin. Yritäpä siinä sitten saada kopin ovea kiinni kiipeämättä pöntön päälle seisomaan. Sairaaaan ärsyttävää.

Vierailija
14/35 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 22:48"]

Laihduta.

[/quote] :D

Ja nyt ei ole kyse ylipainosta, vaan yksinkertaisesti ne vessakopit on tehty pöntön ja oven välistä niin ahtaiksi, että ei siinä auta, vaikka olisi kuinka langan laiha!!!! Sanonpahan vaan, että jos on muutamasta kahdestakymmenestä sentistä kiinni kaakelilaattojen laittaminen vessakoppien lattioihin, että olisi tilaa toimittaa asiansa, niin rakentakoot sitten esim. ravintolatkin vähemmän niitä koppeja, ja tehkööt ne avarammiksi.

Vierailija
15/35 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tarkoitus on pitää käynnit lyhyinä epämukavuuden avulla. Tosi kivaa näin sairaan ihmisen näkökulmasta. :( Pitää aina suunnitella menot siten, että tietää vessojen koonkin etukäteen. Ennen riitti se, että tiesi kohteessa olevan huussin.

Vierailija
16/35 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdestaan sinne on vaikea mahtua.

[/quote] AP. kysyy, että missä kohtaa sanoin aloituksessani kahdestaan sinne koppiin änkeeväni???:D ihan yksikseen...

Vierailija
17/35 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 22:51"]

Mene kuule Englantiin käymään. Siellä kopit on pieniä JA ovet aukeaa sisäänpäin. Yritäpä siinä sitten saada kopin ovea kiinni kiipeämättä pöntön päälle seisomaan. Sairaaaan ärsyttävää.

[/quote] Taatusti hankaloittaa, jos vielä ovikin sisään päin kääntyy, ei hiivatti sentään.

Vierailija
18/35 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalikokoinen, hoikka ja 165 cm pitkä nainen enkä ole koskaan kokenut yhtäkään vessakoppia liian pieneksi. Joten: laihduta tai sitten olet rakenteeltasi joku amatsooni.

Vierailija
19/35 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta.

[/quote]

Ei auta laihdutus, jos pitää istua vinossa, että polvet mahtuvat koppiin kun istuu pöntöllä (entisessä Bristolissa oli tällaiset kopperot). En edes ole mikään superpitkä, vain 175 cm.

Vierailija
20/35 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ihmeen piruetteja siellä pitäisi mahtua tekemään? Kun kopit on pieniä, mahtuu niitä enemmän ja näin jonot vessoihin lyhenevät

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan