Pahoittaisitko mielesi, jos puoliso ei toisi tuliaisia?
Kuvitellaan tilanne, että puolisosi ja aikuinen lapsesi lähtevät viikoksi reissuun Amerikkaan, vaikkapa New Yorkiin. Autat matkavalmisteluissa, hotellit, lennot, selvittelet koronatodistusasiat ja olet reissusta lähes yhtä innoissasi kuin lähtijät.
Pahoittaisitko mielesi, jos et saisi yhtäään mitään tuliaisiksi?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Ahdistava olisi tuollainen kumppani joka puuttuisi matkajärjestelyihin. Haluaisi itse säätää lentoja ym.
Vai onko ap:n kumppani jotenkin kehitysvammainen tms ettei itse pysty hoitamaan asioita
Ei ole kehitysvammainen, vaan ihan normijärjellä varustettu, kiitos kysymästä.
En ole puuttunut järjestelyihin tai halunnut mitään säätää, vaan pyynnöstä heidän apuna niitä tehnyt. Esim. tutkailtu hotellivaihtoehtoja, lippuja NHL- ja NBA-peleihin sekä Broadwaylle ja esim. helikopterilennätyksiä.
Yhdessä fiilistelty ja tutkailtu vaihtoehtoja. Ja esim. mun tunnuksilla varattu tietyt jutut, koska niillä saatu paremmat edut.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuisihan se tylyltä, koska aina ennen on tuonut.
Lisäksi olisin tehnyt kaikkeni matkaanlähdön helpottamiseksi: varustanut vaatteet ja pakannut.
Eikö aikuiset ihmiset osaa itse pakata omia tavaroitaan ?
Ei mun mies ainakaan. Olen yrittänyt monta kertaa, mutta se juoksuttaa mulle jokaisen vaatekappaleen ja kysyy, että ottaako vai ei. Sitten se juoksuttaa kenkiä mulle nähtäväksi, että mitkä ottaa. Sen jälkeen alkaa dödöjen, partavesien, shampoiden ym esittely. Kalsarit ja sukat se osaa ihan itse valita. Päästään molemmat helpommalla, kun pakkaan sen matkalaukun itse.
Siten pääsette helpommalla että sinä annat sitä tilaa miehelle pakata ja lähdet esim tyttökaverin kanssa kahville. Sitä niittää mitä kylvää.
Ei se pakkaa, jos mä en ole paikalla. Asiat ei aina mene noin yksinkertaisesti.
Sitten varmaan lähtee reissuun ilman tavaroita. Kyllä ne asiat on juuri niin yksinkertaisia.
No antaa lähteä ilman tavaroita. Seuraavalla kerralla ymmärtää mitä siellä ulkomailla tarvitsee. Sinänsä hän joka puolella maailmaa myydään vaatteita niin että niitä voi ostaa sitä mukaa kun tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi olisin tehnyt kaikkeni matkaanlähdön helpottamiseksi: varustanut vaatteet ja pakannut.
Ei mun mies ainakaan. Olen yrittänyt monta kertaa, mutta se juoksuttaa mulle jokaisen vaatekappaleen ja kysyy, että ottaako vai ei. Sitten se juoksuttaa kenkiä mulle nähtäväksi, että mitkä ottaa. Sen jälkeen alkaa dödöjen, partavesien, shampoiden ym esittely. Kalsarit ja sukat se osaa ihan itse valita. Päästään molemmat helpommalla, kun pakkaan sen matkalaukun itse.
Siten pääsette helpommalla että sinä annat sitä tilaa miehelle pakata ja lähdet esim tyttökaverin kanssa kahville. Sitä niittää mitä kylvää.
Mikä diagnoosi miehelläsi?
En. Mitään tavaraa en halua. Jos jotain syötäväksi tai juotavaksi kelpaavaa haluaa tuoda, niin kiitän ja nautin. Ei kuitenkaan hetkauta suuntaan tai toiseen, vaikkei mitään tuliaisia olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Apua :D Vain lähes matkustamaton voi kysyä tällaista. Tiesitkö, että yleensä matkustaminen ei ole mikään mieletön kerran kahdessa vuosikymmenessä -juttu, vaan ihmiset matkustaa ihan useita kertoja vuodessa eikä todellakaan mitään tuliaisia tuoda. Nuo on jotain 80-luvun juttuja. Mennään oikein Ródokselle ja tuodaan tuliaisiksi viuhka vitriinikaappiin :D Vai jääkaappimagneettiako toivoit?
:D Kyllä tiedän, että ihmiset matkustelevat monia kertoja vuodessa ja itsekin ystävien ja perheen kanssa olen matkustellut ennen korona-aikaa. Minulla on kyllä ollut tapana muistaa muuta perhettä, jos olen ystävien kanssa ollut pidemmällä reissussa, vaikka niitä lentoreissuja olisi lukuisia vuoden aikana.
Ehkä tuo tuliainen sanana merkitsee ihmisille vähän eri asioita. En ole kyllä tainnut ikinä ostella mitään viuhkoja tai magneetteja. Omalle miehelle voisin tuoda esim. lempituoksua, hänen mieleistä suklaata, jotain harrastukseen liittyvää spesiaalijuttua tai mitä nyt vaan, vaikka paikallisen oluen. Meillä on ollut ihan normitapana muistaa niitä perheenjäseniä, jotka eivät sillä kertaa ole olleet reissussa mukana.
Mutta tapoja ja tyylejä on monia, ei varmaan yksikään toistaan parempi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Luin otsikon että Paloittelisitko miehesi...
Kyllä paloittelisin!! Tuliaiset pitää tuoda. Ihan jopa jokaiselta kauppareissulta, jätskipuikko, suklaapatukka, lempijugurtti tms.
Ihana :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jättäisikö hän sitten matkan tekemättä, jos et olisi pakkaamassa😂
Luultavasti ottaisi mukaan koko kaapin sisällön 🙈
Kun pari kertaa maksaa lisämaksun ruumaan menevistä tavaroista, niin oppii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten varmaan lähtee reissuun ilman tavaroita. Kyllä ne asiat on juuri niin yksinkertaisia.
No antaa lähteä ilman tavaroita. Seuraavalla kerralla ymmärtää mitä siellä ulkomailla tarvitsee. Sinänsä hän joka puolella maailmaa myydään vaatteita niin että niitä voi ostaa sitä mukaa kun tarvitsee.
Juuri näin. Passi/henkilötodistus, luottokortti ja reseptilääkkeet ovat ainoat oikeasti välttämättömät.