Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pääsettekö kaikki risti-istuntaan?

Vierailija
26.09.2015 |

Olen opiskelija ja monesti tulee menoja kavereiden kannsa joissa joutuu istumaan lattialla/maassa, siis paikassa missä ei ole (riittävästi) tuoleja. Yleensä kaikki istuu sit yllämainitussa asennossa.

Itselleni taas lattialla istuminen on jotenkin hankalaa enkä löydä sopivaa asentoa. Esim. tossa risti-istunnassa mulla jää polvet kauhean ylös enkä osaa ollenkaan istua niin. Lihava en kuitenkaan ole. Mutta olen alkanut välttelemään tuollaisia illan istujaisia porukalla, kun mulla yksinkertaisesti tulee takamus niin kipeäksi ilman kunnon tuolia. onkohan mussa jotain vikaa :D

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on juuri mukavin asento istua. En ymmärrä miten jotkut voovat istua jalat suorassa ilman tuolia.

Vierailija
2/20 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, istun usein niin, ja minä olen sentään 130kg/172cm, mulla on kuulemma yliliikkuvat lonkat, mulla kyllä kääntyy jalat hyvin sivulle muutenkin.

Myös kuusikymppinen isäni istuu niin, kaipa se on sitten perinnöllistä.

n41

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan on jäykkiä jo nuorena.

Vierailija
4/20 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ehdottomasti paras asento istua. Sen sijaan tuolilla istuminen (varsinkin kovalla) on ihan painajaista.

Vierailija
5/20 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taitaa myös olla yli-liikkuvat lonkkanivelet, kun polvet menevät maahan, kun jalkapohjat ovat yhdessä. Ja ihan luonnostaan näin, en ole mitenkään liikunnallinen.Onko yliliikkuvista nivelistä jotain haittaa odotettavissa vanhempana?

Vierailija
6/20 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Aasialaisissa kulttuureissa kaikki istu lattiatasolla?

Vierailija
7/20 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on aina ollut vaikea istua risti-istunnassa ja mihinkään lootusasentoon en pääse lainkaan. Fysioterapeutti on joskus tutkinut jalat ja todennut, että reiden ulkosyrjät ovat tosi kireät. On jossain määrin rakenteellinen juttu. Muuten en ole jäykkä. Aituriasentoon pääsen tosi helposti, nuorempana venyin myös spagattiin. Saan edelleen kädet helposti lattiaan polvet suorana, vaikka olen ylipainoinen enkä paljon liiku. Olisiko sinullakin rakenteesta kyse.

Vierailija
8/20 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en pääse. Tai juuri noin kuin ap kuvaili ja jalat myös puutuvat hetkessä. En vain pysty istumaan risti-istunnassa enkä lattialla muutenkaan missään asennossa. En ole koskaan pystynyt, edes lapsena. Myöskään kyykyssä en pysty olemaan, koska lennän heti perseelleni.

Vierailija
9/20 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako lattialla istua niin kuin pikkulapset: jalat taittuvat polvista sivuille, ulospäin? 

Vierailija
10/20 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatteko nyt risti-istunnalla sitä, missä jlat ovat päällekkäin osittain vai sitä, missä jalkapohjat ovat kiinni toisissaan???

Vierailija
11/20 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn istumaan ristissä ja lotuksessa. Mullakin on hyvin jäykät lonkat, mutta ei se istumiseen vaikuta. Siis ei se haittaa, vaikkei reidet ole 180 asteen kulmassa. En muuten saa spagaattiakaan. Näin on ollut ihan pienestä asti. Saan venyttelyllä kyllä yläkropan polviin jalat suorana, mutta reidet ei aukea kuin 90 astetta :D Taidan olla harvinaiuus jäykkyydessäni.

Vierailija
12/20 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Kykenen ed myös lootusasentoon, vaikka olen 49 ja 10 kg ylipainoa. Jotakin nuorena opittua on näissä jutuissa takana.

Vierailija
13/20 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:22"]

Tarkoitatteko nyt risti-istunnalla sitä, missä jlat ovat päällekkäin osittain vai sitä, missä jalkapohjat ovat kiinni toisissaan???

[/quote]

No eihän jalat ole ristissä jos on jalkapohjat vastakkain. Ja varmasti siihenkin asentoon pääsee jos risti-istuntaankin.

3

Vierailija
14/20 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymys näin joogaa vuosia harrastaneen näkövinkkelistä! Risti-istunta (puhumattakaan lootusasennosta) vaati hyvää liikkuvuutta lonkan ulkokierrossa ja jokaiseilla meistä on hyvin erilainen lonkkamalja ja se asento, missä reisiluu istuu kuopassaan. Itselläni on ihan mieletön sisäkierto, mutta rajoittunut ulkokierto. En pysty istumaan rennosti risti-istunnassa ilman, että nostan takapuoltani laittamalla istuinkyhmyjen alle tyynyt. Sen sijaan pystyn heposti istumaan siinä asennossa, jossa monet lapsetkin tykkäävät olla eli kääntämään sääret reisien ulkosyrjää pitkinniin, että kantapäät on pakaroiden ulkopuolella. Tämähän on lonkan sisäkierto. Eli hyvin yksilöllisiä juttuja nämä ovat, eikä niihin edes venyttely auta tietyn pisteen jälkeen. Nivelessä ottaa luu luuta vasten.

Vierailija
15/20 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty istumaan jalat ristissä. On polvissa artroosi ja ne on jäykät.

Vierailija
16/20 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:47"]

Mielenkiintoinen kysymys näin joogaa vuosia harrastaneen näkövinkkelistä! Risti-istunta (puhumattakaan lootusasennosta) vaati hyvää liikkuvuutta lonkan ulkokierrossa ja jokaiseilla meistä on hyvin erilainen lonkkamalja ja se asento, missä reisiluu istuu kuopassaan. Itselläni on ihan mieletön sisäkierto, mutta rajoittunut ulkokierto. En pysty istumaan rennosti risti-istunnassa ilman, että nostan takapuoltani laittamalla istuinkyhmyjen alle tyynyt. Sen sijaan pystyn heposti istumaan siinä asennossa, jossa monet lapsetkin tykkäävät olla eli kääntämään sääret reisien ulkosyrjää pitkinniin, että kantapäät on pakaroiden ulkopuolella. Tämähän on lonkan sisäkierto. Eli hyvin yksilöllisiä juttuja nämä ovat, eikä niihin edes venyttely auta tietyn pisteen jälkeen. Nivelessä ottaa luu luuta vasten.

[/quote]

Joogaa ei vissiin voi harrastaakaan sellainen, joka ei pysty istumaan jalat ristiasennossa?

Vierailija
17/20 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä istun lattialla yleensä jalkapohjat vastakkain, kantapäät melko lähellä etupyllyä ja polvet maassa. Näytän kuulemma sammakolta :DD

Vierailija
18/20 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 21:42"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 20:47"]

[/quote]

Joogaa ei vissiin voi harrastaakaan sellainen, joka ei pysty istumaan jalat ristiasennossa?

[/quote]

Tottakai pystyy, vaikka hyvästä ulkokierrosta olisikin monessa liikkeessä paljon hyötyä.

Vierailija
19/20 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin istun risti-istunnossa vaikka olen viikolla 30 raskaana ja ylöspääsyyn voin tarvita apua. Mies ei sen sijaan siihen asentoon taivu vaikka hoikka ja urheulullinen onkin.

Vierailija
20/20 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, istun risti-istunnassa aina , vaikka olisi tuoli , siis nytkin sohvalla. Tiedän, että minulla on yliliikkuvat nivelet. 90-vuotias mummonikin luki lattialla istuen sanomalehteä, ja sanoi sen olevan paras paikka lukea..