Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskontokunnan vaihtaminen

Vierailija
26.09.2015 |

Olen kuulunut lapsesta saakka erääseen kristilliseen seurakuntaan. Nyt olen kuitenkin alkanut miettiä vaihtamista helluntaiseurakuntaan. Olen ottanut selvää helluntaiseurakunnasta ja kiinnostaisi liittyä. Jotenkin kuitenkin vielä mietityttää ja tuntuu isolta päätökseltä. Muilla kokemuksia?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:58"]Helluntaiseurakuntaan ei voi liittyä ilman, että käy aikuiskasteella ja tunnustaa uskonsa seurakunnan edessä. Sinne ei siis voi noin vain liittyä lähettämällä jonkun liittymiskaavakkeen tms. Kannattaa käydä heidän tilaisuuksissaan ja katsella miltä tuntuu. Jos tunnet, että uskot niin kuin he ja haluat heihin liittyä, niin sitten vain pyydän pastorilta että saisit käydä kasteella ja liittyä seurakuntaan. Helluntaiseurakunnan tilaisuuksissahan saa käydä ihan vapaasti kuka vain. Seurakunnan ulkopuoliset otetaan ilolla vastaan eikä kukaan vaadi, että liittyisi seurakuntaan. [/quote] itse kuulun helluntaihin enkä mä ole mitään alkukastetta käyny :)

[/quote]

No itsekin olen helluntailainen ja kyllä täällä ainakin vaaditaan aikuiskaste seurakuntaan liittymisessä. Siis helluntailaisethan uskovat nimenomaan siihen omaan, henkilökohtaiseen uskonratkaisuun sekä sen myötä uskovien kasteeseen, eli toisin sanoen ns. aikuiskasteeseen, joka tehdään upottamalla. En tiedä sitten onko eri helluntaiseurakuntien välillä eroja tässä, eli hyväksyvätkö jotkut seurakunnat pelkän lapsikasteen, mutta itse en ainakaan ole sellaisesta koskaan kuullut. Jokaisessa tietämässäni helluntaiseurakunnassa vaaditaan uskovien kaste.

Ap:lle vielä, että jos liityt nykyisen kotipaikkasi helluntaiseurakuntaan, voit uudelle paikkakunnalle muuttaessasi liittyä kyseisen paikkakunnan seurakuntaan siirtotodistuksella. Voit siis pyytää nykyisen kotipaikkakuntasi helluntaiseurakunnan pastorilta siirtotodistusta tai voi sen varmasti hankkia myös niin, että uuden paikkakunnan pastori sen halutessasi pyytää.

Vierailija
2/7 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:58"]Helluntaiseurakuntaan ei voi liittyä ilman, että käy aikuiskasteella ja tunnustaa uskonsa seurakunnan edessä. Sinne ei siis voi noin vain liittyä lähettämällä jonkun liittymiskaavakkeen tms. Kannattaa käydä heidän tilaisuuksissaan ja katsella miltä tuntuu. Jos tunnet, että uskot niin kuin he ja haluat heihin liittyä, niin sitten vain pyydän pastorilta että saisit käydä kasteella ja liittyä seurakuntaan. Helluntaiseurakunnan tilaisuuksissahan saa käydä ihan vapaasti kuka vain. Seurakunnan ulkopuoliset otetaan ilolla vastaan eikä kukaan vaadi, että liittyisi seurakuntaan. [/quote] itse kuulun helluntaihin enkä mä ole mitään alkukastetta käyny :)

[/quote]Et taida virallisesti kuulua jos et ole kasteella -helluntailaisten mukaan Raamatullisella, ei aikuiskasteella- käynyt. Ja kasteelle haluavat "haastatellaan" ennenkuin annetaan hyväksyntä siihen, sinne ei tosiaan noin vain liitytä vaan pitää olla "sovelias" ja varmasti uskossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ainoaa oikeaa uskontoa. Islam. Saat rauhan. Tutustu Suomen islamyhteison toimintaan ja tule johonkin tapahtumaan.

Vierailija
4/7 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehh, ajattelen näin, että on tavattoman mukavaa, jos löytää toisen uskontokunnan itselleen nykyistä sopivammaksi tai miellyttävämmäksi. En näe siinä mitään pahaa, jos haluaa vaihtaa uskontokuntaansa. :) Itse ollut aina ev. lut. ja toistaiseksi pysyn tässä uskontokunnassa.

Vierailija
5/7 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helluntaiseurakuntaan ei voi liittyä ilman, että käy aikuiskasteella ja tunnustaa uskonsa seurakunnan edessä. Sinne ei siis voi noin vain liittyä lähettämällä jonkun liittymiskaavakkeen tms.

Kannattaa käydä heidän tilaisuuksissaan ja katsella miltä tuntuu. Jos tunnet, että uskot niin kuin he ja haluat heihin liittyä, niin sitten vain pyydän pastorilta että saisit käydä kasteella ja liittyä seurakuntaan. Helluntaiseurakunnan tilaisuuksissahan saa käydä ihan vapaasti kuka vain. Seurakunnan ulkopuoliset otetaan ilolla vastaan eikä kukaan vaadi, että liittyisi seurakuntaan.

Vierailija
6/7 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:58"]

Helluntaiseurakuntaan ei voi liittyä ilman, että käy aikuiskasteella ja tunnustaa uskonsa seurakunnan edessä. Sinne ei siis voi noin vain liittyä lähettämällä jonkun liittymiskaavakkeen tms.

Kannattaa käydä heidän tilaisuuksissaan ja katsella miltä tuntuu. Jos tunnet, että uskot niin kuin he ja haluat heihin liittyä, niin sitten vain pyydän pastorilta että saisit käydä kasteella ja liittyä seurakuntaan. Helluntaiseurakunnan tilaisuuksissahan saa käydä ihan vapaasti kuka vain. Seurakunnan ulkopuoliset otetaan ilolla vastaan eikä kukaan vaadi, että liittyisi seurakuntaan.

[/quote]

Kiitos viestistäsi. Tämän tiesinkin, että täytyy käydä kasteella. Tietääkö kukaan jos liityn toisessa kaupungissa helluntaiseurakuntaan ja muutan tämän jälkeen eri kaupunkiin, kuinka liityn uuden kaupungin seurakuntaan? -ap

Vierailija
7/7 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:58"]Helluntaiseurakuntaan ei voi liittyä ilman, että käy aikuiskasteella ja tunnustaa uskonsa seurakunnan edessä. Sinne ei siis voi noin vain liittyä lähettämällä jonkun liittymiskaavakkeen tms.

[/quote] itse kuulun helluntaihin enkä mä ole mitään alkukastetta käyny :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi