Otin parina iltana teetä ja nyt haluan sitä joka ilta. Oletteko te koukussa teehen?
Kommentit (19)
En ole, juon silloin tällöin teetä. Yleensä vettä.
Juomme iltateen joka ilta. Ihan ilman mitään lisukkeita tai syömisiä.
Olen alkanut juomaan uniteetä hunajalla. Rentouttaa kivasti.
Tavan mustassa teessä saman verran kofeiinia kuin kahvissa.
Muumitee on aivan ihanaa ! Voi kun voisi ostaa Ruotsiin.
Juuri laitoin päivän viidennen pannullisen tekeytymään eli olen.
Vierailija kirjoitti:
Tavan mustassa teessä saman verran kofeiinia kuin kahvissa.
Ei voi olla, koska pystyn nukkumaan. ap
Viime aikainen ihastukseni on vihreä chai.
Vierailija kirjoitti:
Viime aikainen ihastukseni on vihreä chai.
No sano sitten vihreä tee. Chai tarkoittaa teetä. Ja chai Intiassa tarkoittaa kunnolla täysmaitoon keitettyä CTC-metodilla valmistettua mustaa teetä + mausteet & inkivääri.
Juu paljon hunajaa ja kuusi palaa sokeria vielä sekaan nam.
Olen koukussa hyviin yöuniin ja liian myöhäinen teehetki tylsyttää sitä koukkua.
Teekoukussa oleminen on varsin teemäinen juttu.
Tee on oiva juoma ja eritoten Vietnamilainen minttutee, pussiteestä jos puhutaan, jos taas ei niin silloin lämmittää sellaiset teet, nekin kaakkois-aasian suunnalta, jotka ovat lähes värittömiä mutta maultaan lumoavia ja aina huomattavasti pienemmässä astiassa kuin mihin täällä on totuttu, ei missään nimessä mikään teemuki vaan lasinen teekuppi ja aivan pikkuruinen kuin nukkekodin koristeellinen teelusikka ja tassilla ohessa jokin pieni makea suupala, vaikkapa halvaa.
Minä olen aina juonut saikkaa, eli vahvaa mustaa teetä sokerilla. Ja ilman sitä ei päivä pääse käyntiin, eikä illalla tule uni silmään. Kokoukset ovat pitkiä aavikkotaipaleita ilman teekuppia...
Juon enimmäkseen ns. builders' teetä, eli raksamiesten teetä - vastaa suomalaisten työpaikkojen juhlamokkaa. Liptonia en pysty enää juomaan, se maistuu ihan tupakantuhkalle. Irtoteetä mielellään. Sen verran olen tinkinyt, että usein lisään teepallooni joko nokkosta tai jotain muuta villiyrttiä, jonka olen itse kerännyt ja kuivannut. Tää oli lähinnä taloudellisista syistä, sitten ajattelin, että jos korona aiheuttaa ongelmia teeviljelyksillä, niin olen jos testannut vaihtoehdot. No, nyt on taas uus haaste edessä, joten en taida ensi kesänäkään luopua tuosta hortoilusta (eli villikasvisten hyödyntämisestä).
Kyllä, olen yhtä koukussa kuin normaali suomalainen kahviin. Jos sitä ei saa niin ennen pitkään alkaa teehammasta kolottaa. Eikä sillä ole väliä onko se miten hyvää, kunhan sitä vaan saa.
Tähän on kyllä myötävaikuttanut se, kun hanavedessä on omituisia sivumakuja. Mieluummin sitä juo teessä kuin paljaaltaan.