Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis jos kehtaisin, niin kyllä huomautttaisin kaupassa lihaville

Vierailija
04.10.2006 |

ihmisille heidän ruokaostoksistaan. Okei, eihän asia sinänsä minulle kuulu, mutta säälittää etenkin lihavien vanhempien yleensä lihavat lapset. Siis millaisen perinnön ja elämän te lihavat oikein haluatte lapsillenne antaa? Usein lapsena pullukat ja lihavat kärsivät lihavuudesta ja huonoista ruokatottumuksista, jotka ovat kotoa perityt, läpi elämänsä. Voi surkeus! Eilen Citymarketin pakastealtaan äärellä ollut nelikymppinen (arvio) äiti, lihava valkkasi pakastepizzoja noin kymmenen vuoden ikäisen lihavan poikansa kanssa...poika ressu suureen ääneen siinä kertoi, mitkä valikoimien pizzoista olivat hänen mukaan hyviä ja siitä sitten jotakin valitsivat kärryynsä. Olisi tehnyt mieli ravistella tuota pullukkaa äitiä tajuamaan, että oman terveytensä lisäksi hän on tuhomassa täydellisesti myös lapsensa terveyden ja itsetunnon. Ainakaan minun kouluaikoinani ei lihavien lapsien ollut helppo saada kavereita ja heitä kiusattiin lihavuuden vuoksi, ei huolittu liikunnassa joukkueisiin ym. syrjintää, joka saattaa lapsilla olla todella julmaa. Miettikää hyvät ihmiset lapsianne ja heidän tulevaisuutta. Tottakai joskus on lupa herkutella ja pitääkin, olkoon se sitten vaikka pakastepizzat, mutta se ei saisi olla jokapäiväistä.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihan sen vuoksi pitäisi pysyä lihavana, että ei sairastuisi syöpään. Missähän tästä olisi ihan faktaa? Entäpä paksunsuolen ym. suolistosyövät, jotka esiintyvät mm. juuri melkoisen epäterveellistä ruokaa nauttineilla, entäpä sydän- ja verisuonitaudit jotka ovat syöpääkin suurempi, maamme yleisin kuolinsyy? Ettekö lihavat mieti millaisella rasituksella elimistönne mm. sydämenne ovat? Että kovin ovat löyhät perusteet lihavuuteen jos leukemiaa pelkäät.

ap

Vierailija
42/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisten niuhojen laiheliinien lapset ovat kusipäisiä itseään täynnä olevia! ja myöhemmin anorektikkoja ja koulukiusattuja...............

Mä kannatan et jokainen pitäis huolen omista asioista ja kannattais hankkia ihan oma elämä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kannatan, että ihan jokainen äiti (ja isä) mutta erityisesti ylipainoiset, tutustuvat koko perheen kanssa yhdessä

" Kasvatatko mukuloistasi sohvaperunoita?" -ohjelmaan!!

Vierailija
44/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin syy lienee vääränlainen ruokavalio. Kun syö väärin, elimistön nälän tunnistus menee vinksalleen, hormonitoiminta muuttuu rasvaa varastoivaan suuntaan ja lihoo.

Tärkeintä on siis ensin syödä oikein, silloin elimistö osaa säätää nälän niin että syö oikean määrän.

Monet ovat lihavia siksi, että syövät vähärasvaista ruokaa ja samalla onnistuvat karttamaan myös proteiinia. Ruoka on lähes pelkkää hiilihydraattia ---> nälänhallinta menee verensokerin heitellessä päin prinkkalaa, insuliinin yliannostus johtaa lihomiseen ja hillittömään nälkään joka ruokkii lisää insuliinia ---> tulee insuliiniresistenssi, joka vielä lisää lihomista jne. Siinäpä se sitten. Kun vähärasvaisella ja vähäproteiinisella ruualla saa itsensä lihavaksi ja yrittää sitten laihduttaa vielä enemmän kiristämällä, saa itsensä entistä nälkäisemmäksi, palelee ja heikottaa ja kiloja tulee vain lisää ja lisää.

Avainsana on PROTEIINI: sitä pitäisi saada päivässä vähintään 50 g, mielellään 100 g jotta nälänHALLINTA korjaantuisi. Lukekaapa purkkien kyljestä, paljonko proteiinia ruuissanne on, jottei käy niin, että lihotte sillä " terveellisellä" ruuallanne.

t. yksi joka laihtui 21 kg puolessa vuodessa ilman nälkää, kun rupesi syömään riittävästi proteiinia ja lakkasi kyttäämästä rasvaa

Vierailija
45/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt mitä moskaa ostatte, sokeria, lisäaineita ja transrasvaa muka terveellisenä ruokana... O tempera o mores.

Vierailija
46/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen lihavan äidin kasvattamana myös saanut kärsiä ylipainosta :(

Opiskelemaan kun lähdin ja kotoa pois muutin laihdutin koulun terveydenhoitajan ohjeilla ja tukemana normaalipainoiseksi. Siitäkös äitini suuttui :( Aina hänen luonaan vieraillessani hän huutaa minulle painostani (bmi23), väittää että olen aivan liian laiha ja että tuommoinen laihuus menee liiallisuuksiin ja on rumaa. Alkoi itse asiassa sen virren siinä vaiheessa kun painoindeksini oli 27, eli vielä reilusti ylipainon puolella.

Aina jaksaa jankuttaa että olen muka sen mallinen että minun pitää olla lihava ... hmm, outo väite.

Terveellisiä elämäntapoja ei ollut helppo aikuisiällä opetella. Liikkumista sekä hedelmien ja kasvisten syömistä, kun oli tottunut sohvalla löhöämään ja pullaa ja karkkia syömään kilokaupalla. Moitteita saan äidiltäni myös terveistä elämäntavoistani. Rasitan itseäni liikaa liikunnalla ja kasviksista saa vaikka mitä tauteja ja pöpöjä ;D

Vierailija
47/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lauseen alussa. Mitä ihmettä siis tekee tuossa?

Vierailija
48/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lasten mahaa ei saa täyttää kasviksilla eikä maidolla tai vedellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän