Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis jos kehtaisin, niin kyllä huomautttaisin kaupassa lihaville

Vierailija
04.10.2006 |

ihmisille heidän ruokaostoksistaan. Okei, eihän asia sinänsä minulle kuulu, mutta säälittää etenkin lihavien vanhempien yleensä lihavat lapset. Siis millaisen perinnön ja elämän te lihavat oikein haluatte lapsillenne antaa? Usein lapsena pullukat ja lihavat kärsivät lihavuudesta ja huonoista ruokatottumuksista, jotka ovat kotoa perityt, läpi elämänsä. Voi surkeus! Eilen Citymarketin pakastealtaan äärellä ollut nelikymppinen (arvio) äiti, lihava valkkasi pakastepizzoja noin kymmenen vuoden ikäisen lihavan poikansa kanssa...poika ressu suureen ääneen siinä kertoi, mitkä valikoimien pizzoista olivat hänen mukaan hyviä ja siitä sitten jotakin valitsivat kärryynsä. Olisi tehnyt mieli ravistella tuota pullukkaa äitiä tajuamaan, että oman terveytensä lisäksi hän on tuhomassa täydellisesti myös lapsensa terveyden ja itsetunnon. Ainakaan minun kouluaikoinani ei lihavien lapsien ollut helppo saada kavereita ja heitä kiusattiin lihavuuden vuoksi, ei huolittu liikunnassa joukkueisiin ym. syrjintää, joka saattaa lapsilla olla todella julmaa. Miettikää hyvät ihmiset lapsianne ja heidän tulevaisuutta. Tottakai joskus on lupa herkutella ja pitääkin, olkoon se sitten vaikka pakastepizzat, mutta se ei saisi olla jokapäiväistä.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen myös lihava enkä koskaan vois laittaa kärryyni karjalanpiirakoita tai meetvurstia....

Vierailija
22/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

myös pitkästä aikaa uimahallissa käydessäni, kuinka paljon on pullukoita ja lihavia lapsia...niitä todellakin on nykyisten ruokailutottumusten ja pikaruokien vuoksi paljon enemmän, kuin omassa nuoruudessani 80-90 luvulla. On totta, että varmasti myös kaljan ja tupakan ostajille olisi hyvä kertoa pari totuutta, mutta tässä pohdinkin enemmän lapsen asemaan ja tulevaisuutta..en niinkään niiden lihavien vanhempien. On vastuutonta pilata oman lapsensa elämä huonoilla ruokailutottumuksilla.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä tahansa ruokaa syömällä lihoo jos syö liikaa...

Vierailija
24/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yhteiskunta maksaa vuodessa piiiiitkän pennin juuri lihavien vuoksi terveys ym. menoissa ja sinä ja minä veronmaksajina olemme niitä todellisia maksajia. En haluaisi kustantaa kenenkään lihavien terveysongelmia ym. jotka ovat itse aiheutettuja ja hankittuja. En nyt muista kuka poliitikoista tässä taannoin ehdotti läskiveroa, pitäisi itseasiassa kaivaa esiin tuon henkilön nimi ja antaa hänelle ääni seuraavissa vaaleissa.

ap

Vierailija
25/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
26/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis se ruoka on 4 hengelle viikoksi. Eikä vain minulle. Metvurstia en syö itse ollenkaan ja lauantaimakkara (siivut) on lapsille. Itse laitan leivälle juustoa (kevyt) ja kurkkua tai tomaattia ja salaattia.

Ruokajuomana vettä. Maitoa laitan kahvin ja teen joukkoon joka on ilman sokeria. no joo, pointti oli se että kaikki eivät syömällä syö vaan lihavuuden takana voi olla jotain muuta...

Olen pitänyt ruokapäiväkirjaa ja sen mukaan en syö liikaa ja melko terveellisesti.

Mutta.. se siitä... antaa olla...

Vierailija
27/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yks sivusta lukenut...

Vierailija
28/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan lihavahan ei ikinä tunnusta syövänsä liikaa tai väärin, vaan syy on aina " aineenvaihdunnassa" , " masennuksessa" , " geeneissä" tai jossain muussa...KATSOKAA PEILIIN LIHAVAT: SIELLÄ SE SYYLLINEN LYMYÄÄ!

Vierailija
29/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei liho, jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Vain äärimmäisen harvat sairaudet lihottavat. Turha väittää, ettet myös mässäile!!

Vierailija
30/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan niitä ihmisiä jotka ovat syömällä itsensä lihottaneet. Tiedän heitä omassa tuttavapiirissäni. Mutta on myös ylipainoisia joilla on tosiaan joku SAIRAUS takana, lääkkeet turvottavat jne.

Suututtaa kun AINA sanotaan että JOKAINEN lihava on itsensä syönyt lihavaksi, kun se EI ole JOKAISEN kohdalla niin. Se on TOSI asia. Mutta jokainen uskoo mitä haluaa. Onhan noista asioista tehty jopa tutkimuksiakin. Mutta silti ihmisillä on vääristynyt mielikuva lihavista ihmisistä.

Pieni pointti taas tähän keskusteluun: Käyn vähemmän lääkärissä kuin LAIHA ystäväni joka kärsii selkävaivoista, jalkavaivoista jne... juoksee jatkuvasti lääkärissä. No jooo..

Vierailija
31/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mässäilen TODELLA harvoin, nannaa otan pari salmiakkia lasten pussista, suklaasta en välitä enkä myöskään sipseistä. Pullaa ja keksejä en syö, esim kahvilla kun on tarjottavaa juon pelkän kahvin tai teen. Alkoholia en juo ollenkaan. Jäätelöstä en välitä. HAmppareita tms. pitsoja systeemejä syömmen kerran 2-3 kk:ssa. USKOKAA POIS... näin on .... Rakastan kasviksia ja salaatteja.

Vierailija:

Kukaan ei liho, jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Vain äärimmäisen harvat sairaudet lihottavat. Turha väittää, ettet myös mässäile!!

Vierailija
32/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustelua ja oli ilahduttavaa huomata, että moni on asiasta kanssani samaa mieltä. Olen ehdottomasti samaa mieltä, että harva lihava myöntää oikeasti lihavuutensa, vaan todellakin yrittää selitellä lihavuuttaan milloin mitenkin. Kuitenkin TODELLA harvoin lihavuuden takana on sairaus. Olin kerran eräässä työpaikassa (heh, nyt todellakin viimeistään varmasti kerrotte, että mikä ihmeen lihavien vahtija olen...) jossa eräs toooooodella lihava mies söi joka ikisellä kahvitunnilla aamuin, illoin munkin, berliininmunkin, viinerin tms. ällötyksen...kyllä yökötti. Jotenkin vain sitä tulee kiinnitettyä huomiota, jos lihavat istuvat mäkkärissä, että kyllä noikin ihmiset voisivat painua lenkkipolulle drive in:in sijaan.

Kiitos kaikille vastauksista.

ap

Vierailija
33/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaateistakin voi tehdä rasvaisia..

Vierailija
34/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä olet juuri esimerkkitapaus näistä, jotka kertovat lihoavansa, kun katsovatkin viineriin päin. Ihan totta, kohtaa itsesi rehellisesti. Kuinka paljon liikuntaa harrastat? Jos todella näin on, ettet mässäile ja liikut niin et varmasti ole lihava, et voi olla. Ketä tässä nyt huijaat itseäsi vai ympäristöäsi?

Vierailija
35/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ainakaan

Vierailija
36/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ottavansa salaattia ison annoksen lounaalla ruuan lisäksi..mutta mutta lorauttavat päälle jotain öljy tai majoneesi-pohjaista kastiketta mojovan lorauksen...tai sitten salaatissa on juustoja tms. joka ei tietystikään ole kevyemmästä päästä. Kasviksetkin voi gratinoida tms. ja eihän ne toki silloin ole kovinkaan kevyitä.

Vierailija
37/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE VAAN NYT ON NIIN kuin sanon, vaikka ette uskokkaan. Mutta sama se mitä uskotte... ei mua kiinnosta, itse tiedän miten sen asian laita on... sorry.... no liikuntaa tosin voisi harrastaa vähän enemmän vaikka lasten harrastusten myötä sitä tulee liikuttua aika kivasti.... mutta lopetan tämän tähän... kiitos....

Vierailija
38/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

=). On kumma ettei sitten laihdu.

Vierailija
39/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä voit edes ajatella, että alkaisit kaupassa huomautella lihaville ihmisille heidän tai heidän lastensa ruokavaliosta? Kyllähän aikuisella ihmisellä pitäisi olla sen verran tolkkua, että tajuaa jättää toisten arvostelun vain oman päänsä sisälle, jos jossain on pakko arvostella.

Olen samaa mieltä siitä, että pakastepitsat ovat ala-arvoista ruokaa, jota ei tarvitsisi myydä lainkaan. Se ei sisällä mitään muuta kuin ravitsemuksellisesti heikkolaatuista energiaa, jolla juuri ja juuri pysyy hengissä. Sellaista täytyy tietysti syödä valtavasti, että saisi mahdollisimman suuren osan tarvitsemistaan vitamiineista ja hivenaineista. Kyllä keho osaa vaatia ravitsemistaan.

Vierailija
40/48 |
04.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läski siis suojelee ihmistä tietyiltä sairauksilta koska se varastoi itseensä tärkeitä terveyttä ylläpitäviä hormooneja. Ylipainoiset sairastuvat aniharvoin syöpään.

Olkaa ylpeitä läskeistänne lihavat. Kaikilla asioilla on tuppaa olemaan ne hyvät ja huonot puolet. Laihat ihmiset eivät ole teitä parempia jos niin kuvittelevat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi