Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten kanssa kaupassa

Vierailija
25.09.2015 |

Ihmettelen suuresti, miksi annatte lastenne roikkua ja kiipeillä kärryillä miten haluavat?? Ihan tosissaan, ensinnäkin lapsi voi tippua, ei ole hirveän hygieenistä eikä todellakaan hyväkäytöksistä. Samoin annatte heidän kirkua ja juosta ympäri kauppaa, häiriten muita ihmisiä tai työntekijöitä. Ihan järkyttävän näköistä. Jokaikinen viikko joku lapsi tulee leikkimään ja tiputtamaan/repimään pakkauksia lavalta, kiipeilee ja tulee taakse seisomaan hiljaa ja yrittää pelästyttää. Ja vanhemmat vieressä hiljaa tyytyväisinä.

Olen siis itse töissä kaupassa ja sen takia näen usein tätä käytöstä. Tulee toki vastaan myös näitä kunnollisia vanhempia, ei kaikki lapsiperheet ole yhtä sekasortoa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oli tarkoitus kirjoittaa, että häiritsevät asiakkaita, kyllähän me työntekijätkin ihmisiä ollaan. :D

Vierailija
2/19 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:32"]Olet kyllä harvinaisen pahanlaatuinen foliohattuinen hiekkavittu?
[/quote]

Kun oletan, että vanhemmat pitävät lapsensa kurissa ollessaan ihmisten ilmoilla? Kyllähän minä sitten olen. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:38"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:32"]Olet kyllä harvinaisen pahanlaatuinen foliohattuinen hiekkavittu?
[/quote]

Kun oletan, että vanhemmat pitävät lapsensa kurissa ollessaan ihmisten ilmoilla? Kyllähän minä sitten olen. :)
[/quote]
:)

Vierailija
4/19 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ja sitten ne äidin pikku kullannuput jäävät tukkimaan kassaa ja koskee ja ihmettelee ääneen seuraavan ostoksia. Kiva yrittää kärryillä tulla, kun siinä on äpärä roikkumassa tiellä. Miksi on niin vaikea katsoa lastensa perään? T. 3:n äiti

Vierailija
5/19 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:45"]Juu, ja sitten ne äidin pikku kullannuput jäävät tukkimaan kassaa ja koskee ja ihmettelee ääneen seuraavan ostoksia. Kiva yrittää kärryillä tulla, kun siinä on äpärä roikkumassa tiellä. Miksi on niin vaikea katsoa lastensa perään? T. 3:n äiti
[/quote]
:(

Vierailija
6/19 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kurinpidosta tulee lapsille traumoja. Et taida olla yhtään perillä nykyaikaisista kasvatussuosituksista?

Vierailija
7/19 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:|

Vierailija
8/19 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ärsyynnyn myös suunnattomasti tällaisesta! Juostaan, kiljutaan, roikutaan kärryissä tai iso lapsi istuu siinä hemmetin kärryn sisällä! Vielä hyvällä säkällä kurahaalarit ja kumpparit päällä! Olen kahden lapsen äiti, pienempi istuu kärryn istuinosassa ja isompi kävelee kärryn vierellä. Isompi on vasta 5 vanha, mutta ei siltikään käyttäydy huonosti, juokse tai roiku missään, ei marise karkkeja ja vanukkaita jne. Ihan on kasvatuksesta tämä homma kiinni. Ymmärrän toki esim, että vauvat itkevät jne. Hyvä käytös lähtee kotoa, jos lapsi ei osaa käyttäytyä on peiliinkatsomisen paikka.

Vierailija
9/19 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:49"]Koska kurinpidosta tulee lapsille traumoja. Et taida olla yhtään perillä nykyaikaisista kasvatussuosituksista?
[/quote]

Totta! Nythän itsekin tajuan kaiken. Tämän takia nään jokaikinen yö painajaisia siitä, kun äitini kielsi minua repimästä edessä jonottavan naisen takkia ja heittämästä tomaatteja maahan! Miksi minulla olikin niin kurja lapsuus :'( Karkkipussiakaan en saanut vaikka kuinka huusin ja kierin kaupan lattialla. Oivoi.

Vierailija
10/19 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhu ku hiekkaa lorisee kusen mukana

Vierailija
11/19 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vain omasta puolestani, mutta parhaani yritän kaupassa. Joskus lapseni ovat iha kamalalla tuulella, minä rättiväsynyt, enkä vai saa kaikkea sujumaan loistavasti. Kyllä mä komennan ja tarvittaessa nappaan huutavan lapsen kainaloon ja koitan selviytyä kaupasta ulos ostosten kanssa tai sitten ilman niitä. Ei me huvikseen siellä kaupassa koskaan olla, vaan ostamassa ruokaa että saadaan syödä. Jos joskus pääsen kauppaan yksin niin se on luksusta.

Vierailija
12/19 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:59"]Vastaan vain omasta puolestani, mutta parhaani yritän kaupassa. Joskus lapseni ovat iha kamalalla tuulella, minä rättiväsynyt, enkä vai saa kaikkea sujumaan loistavasti. Kyllä mä komennan ja tarvittaessa nappaan huutavan lapsen kainaloon ja koitan selviytyä kaupasta ulos ostosten kanssa tai sitten ilman niitä. Ei me huvikseen siellä kaupassa koskaan olla, vaan ostamassa ruokaa että saadaan syödä. Jos joskus pääsen kauppaan yksin niin se on luksusta.
[/quote]

Valjaat ovat muuten ihan kätevä keksintö kaupassa asioidessa. Lapsi tai lapset pysyvät niissä hallinnassa vaikka itsellä olisi molemmat kädet varattuina esim. kassalla ollessa.

Vierailija
13/19 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:59"]Vastaan vain omasta puolestani, mutta parhaani yritän kaupassa. Joskus lapseni ovat iha kamalalla tuulella, minä rättiväsynyt, enkä vai saa kaikkea sujumaan loistavasti. Kyllä mä komennan ja tarvittaessa nappaan huutavan lapsen kainaloon ja koitan selviytyä kaupasta ulos ostosten kanssa tai sitten ilman niitä. Ei me huvikseen siellä kaupassa koskaan olla, vaan ostamassa ruokaa että saadaan syödä. Jos joskus pääsen kauppaan yksin niin se on luksusta.
[/quote]

Valjaat ovat muuten ihan kätevä keksintö kaupassa asioidessa. Lapsi tai lapset pysyvät niissä hallinnassa vaikka itsellä olisi molemmat kädet varattuina esim. kassalla ollessa.
[/quote]

Valjaat ei meillä auta. Lapsi vain rimpuilee ja heittäytyy lattialle ja tämän vuoksi on aina rattaissa jos mahdollista. Silloin tällöin joutuu kuitenkin olemaan valjaissa ja mikä pahinta jos valjaat ovat unohtuneet. Tällöin ei viihdy sylissä vaan rimpuilee ja huutaa ja pääsee väkisinkin pois sylistä. Vapaaksi vajaa 2- vuotiasta ei voi päästää muutoin juoksee karkuun, repii tavarat alas, kiipeilee hyllyillä jne.

Lapsi on erityislapsi, mutta päällepäin ns. normaalilapsen näköinen.

Vierailija
14/19 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:53"]Itse ärsyynnyn myös suunnattomasti tällaisesta! Juostaan, kiljutaan, roikutaan kärryissä tai iso lapsi istuu siinä hemmetin kärryn sisällä! Vielä hyvällä säkällä kurahaalarit ja kumpparit päällä! Olen kahden lapsen äiti, pienempi istuu kärryn istuinosassa ja isompi kävelee kärryn vierellä. Isompi on vasta 5 vanha, mutta ei siltikään käyttäydy huonosti, juokse tai roiku missään, ei marise karkkeja ja vanukkaita jne. Ihan on kasvatuksesta tämä homma kiinni. Ymmärrän toki esim, että vauvat itkevät jne. Hyvä käytös lähtee kotoa, jos lapsi ei osaa käyttäytyä on peiliinkatsomisen paikka.
[/quote] mulla pienin istuu kärryssä ja 3v:n on pakko laittaa kärryn sisään koska ei todellakaan kävele vieressä . Ostokset on tehtävä . Mutta ei huuda , eikä roiku missään , vain istuu rauhassa, näin saan nopeasti tehtyä ostokset

Vierailija
15/19 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:59"]Vastaan vain omasta puolestani, mutta parhaani yritän kaupassa. Joskus lapseni ovat iha kamalalla tuulella, minä rättiväsynyt, enkä vai saa kaikkea sujumaan loistavasti. Kyllä mä komennan ja tarvittaessa nappaan huutavan lapsen kainaloon ja koitan selviytyä kaupasta ulos ostosten kanssa tai sitten ilman niitä. Ei me huvikseen siellä kaupassa koskaan olla, vaan ostamassa ruokaa että saadaan syödä. Jos joskus pääsen kauppaan yksin niin se on luksusta.
[/quote]

[/quote]

Valjaat ei meillä auta. Lapsi vain rimpuilee ja heittäytyy lattialle ja tämän vuoksi on aina rattaissa jos mahdollista. Silloin tällöin joutuu kuitenkin olemaan valjaissa ja mikä pahinta jos valjaat ovat unohtuneet. Tällöin ei viihdy sylissä vaan rimpuilee ja huutaa ja pääsee väkisinkin pois sylistä. Vapaaksi vajaa 2- vuotiasta ei voi päästää muutoin juoksee karkuun, repii tavarat alas, kiipeilee hyllyillä jne.

Lapsi on erityislapsi, mutta päällepäin ns. normaalilapsen näköinen.
[/quote] meillä sama tilanne, ostettu ja kokeiltu, muttei toimi

Vierailija
16/19 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien lasten kanssa kaupassa teen sen mitä pitääkin. jos ei olla nätisti vieressä ja edes yritetään lääppiä tavaroita niin tullaan kädestä pitäen mukana joko hyvällä tai pahalla. kyllä olen raahannut kädestä lattiaa pitkin ja kaikkea mahdollista. meluhaittaa en ole saanut pois mutta kaiken muun olen. kaupassa ollaan perkele kunnolla.

Vierailija
17/19 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
18/19 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua. Itsekin olen töissä kaupassa, eikä meillä lapset tiputtele tavaroita tai riehu. Joskus pitävät mekkalaa ja juoksevat mutta lopettavat kun pyydetään.

Vierailija
19/19 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:46"]

Omien lasten kanssa kaupassa teen sen mitä pitääkin. jos ei olla nätisti vieressä ja edes yritetään lääppiä tavaroita niin tullaan kädestä pitäen mukana joko hyvällä tai pahalla. kyllä olen raahannut kädestä lattiaa pitkin ja kaikkea mahdollista. meluhaittaa en ole saanut pois mutta kaiken muun olen. kaupassa ollaan perkele kunnolla.

[/quote]

Etkö pelkää lastensuojeluilmoitusta? Nykyisin sellainen tehdään hyvin herkästi, ja voi olla, että lapsesi eivät sen jälkeen enää ole sinun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi