ARGH! Päivittäinen päänvaiva KULMAKARVOISTA!!
Auttakaa mua, olen toivoton. Kulmakarvani on todella vaaleat ja harvat ja alkaa ja loppuu vääriin kohtiin. Joudun käyttämään päivittäin kulmakynää saadakseni edes jonkinlaiset kulmakarvat itselleni mutta sekin on haasteellista koska toinen kulmakarvani on aivan erikohdallakin ja taittuu erilailla kuin toinen! Olen vastenmielisen näköinen jos en niitä jotenkin itselleni meikkaa mutta sen lisäksi se meikki ei edes pysy ja siinä kuluu hirveän paljon aikaa koska ovat todella epäsymmetriset ja harvoin saan luonnollisen näköiset koska en ole löytänyt sopivaa sävyä edes... Onko muilla vastaavanlaista ongelmaa? Onko kellään pigmentoitu kulmakarvat? Tekisi mieli repiä naama joka aamu kokonaan irti tän rasittavan kulmakarvapulman takia, pliis sanokaa etten ole ainut!
Kommentit (26)
Käytä sellaista kulmaväriä, joka levitetään siveltimellä. Helpompi käyttää kuin kulmakynä
Leikkaa sellainen Ellen Jokikunnas otsatukka, niin ei tarvitse kauhean tarkkaan piirrellä.
Älä ota kestopigmentointia, sen lopputulos on lähes poikkeuksetta aivan kamala ja ruma. No sellaiset taitavasti 3D-pigmentoidut kulmat voivat näyttää hyviltä. Hanki kunnon meikkituotteet (googlaile ja vertaile kokemuksia) ja pohjusta kulmat kunnolla, niin saat oikeat sävyt ja pysyvän meikin.
vedä huulirasvalla kulmien päältä ensin ja sitten piirrät kynällä ja lopuksi harjaat ne kuivahkoilla ripsarilla
Kestopigmentointi ei ole ollenkaan huono vaihtoehto. Kannattaa ottaa sellainen, missä piirretään karvamaisia viivoja, eikä sellaista yhtä yhtenäistä sharpie- kulmakarvaa. Kallistahan se on, mutta kannattaa, jos on päivittäinen ahdistuksen aihe.
Käy Kicksissä pyytämässä että laittavat sun kulmat Anastasian tuotteilla - ne on ihan oikeasti tosia hyviä ja kestäviä ja heillä on yksi nimenomainen tuote (muistaakseni DipBrow?) jolla jotkut kulmakarvansa syystä tai toisesta menettäneet piirtävät hyvinkin kauniit kulmat. Ymmärrän ton tuskan kulmakarvojen kanssa vaikka mun ongelmat omieni suhteen olikin erilaisia, mut vuosia kokeilin ja etsin tuotteita kunnes aloin tutustua Anastasiaan. Katso vaikka Youtubesta videoita ja käy joku päivä Kicksissä testaamassa!
Et ole ainoa. Mulla on luonnostaan paksut kulmakarvat, mutta niissä ei ole mitään omaa muotoa (ei mitään "kulman luonnollista kaarta" tai muuta vastaavaa, josta kaikissa tutoriaaleissa puhutaan) ja toinen on puoli senttiä korkeammalla kuin toinen. Kynällä tasaan niiden korkeuseroa piirtämällä toista matalammaksi ja toista korkeammaksi, minkä lisäksi olen nyppinyt niihin jonkinlaisen pienen kaaren, jota yritän myös korostaa kulmakynällä, jotta saisin niihin jotain siipimäisyyttä. Hirveästi menee aikaa ja vaivaa, eivätkä ne siltikään näytä erityisen hyviltä.
Minuun ei todellakaan päde se, että kulman luonnollinen muoto olisi jotenkin paras. Kun luonnolinen muoto on vain sellainen karvainen toukka.
Menisin jonnekin meikkiopastusta tarjoavaan puljuun, ja pyytäisin opastusta. Näyttävät sulle miten saat ne kulmat meikattua nätisti ja voit samalla ostaa sieltä sitten sopivat tarvikkeet siihen hommaan. Katsovat sulle hyvän sävyn jne.
12 lisää vielä että tuskin olet "vastenmielisen näköinen" ilman kulmienkaan laittoa, rumuus on vain sisäpuolella :)
Mä piirrän ohuet kulmani joka päivä ruskealla kynällä, joka on alunperin tarkoitettu silmien rajaukseen. Vedenkestävä, niin pysyy paremmin. Salaisuus on paitsi luontevassa värissä niin siinä, että vetelen lyhyitä, karvamaisia vetoja yhden yhtenäisen suoran viivan sijasta. Näin on paljon helpompi ohjata väri oikeaan kohtaan ja tulos näyttää luonnolliselta. Lopuksi pehmennän tuloksen harjaamalla kulmat ripsiharjalla (vanha hammasharjakin käy) ja se siinä. Jopa kampaajat on ihmetelleet mun kauniita kulmia, eikä oo huomanneet niitä piirretyiksi. Niin ja aikaa tähän kuluu maksimissaan minuutti, jos oikein hidastelen.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:28"]12 lisää vielä että tuskin olet "vastenmielisen näköinen" ilman kulmienkaan laittoa, rumuus on vain sisäpuolella :)
[/quote]
Aika ilkeästi sanottu AP:sta. Tunnetko hänet, koska osaat sanoa hänen olevan sisältä ruma?
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 19:37"]
13, kulmakarvoissa ei tarvitse olla kaarta. Suoruus nuorentaa.
[/quote]
Joo, olen samaa mieltä, että suorat kulmakarvat näyttävät monilla ihmisillä upeilta.
Mutta nämä omat ongelmakulmakarvani kasvavat niin epämääräisessä muodossa, että en saa näistä millään pienellä vaivannäöllä sellaisia siistin näköisiä suoriakaan. En yritäkään vääntää väkisin mitään jyrkkää tai korkeaa kaarta, vaan ihan pienen korkeuseron kulmakarvan sisänurkan ja kaaren korkeimman kohdan välille.
Anyone!?