Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lelun sisältäviä Kinder-yllätysmunia on valmistettu vuodesta 1972 lähtien. Ajatelkaa sitä muoviroskan määrää.

Vierailija
05.04.2022 |

Kinderiä valmistava Ferrero on aiheuttanut huomattavaa vahinkoa ekosysteemeille kautta maailman Kinderien myynnin takia. Ei riitä että sisältä löytyy kova muovikotelo, myös sen sisällä on aina muovinen esine, tai jopa useasta pienestä osasta koostuva muovinen koottava härpäke.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaatimatonta taitaa olla verrattuna siihen, miten paljon kertakäyttöisiä maskeja on joutunut luontoon.

Vierailija
2/19 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin samaa mieltä. Sisällä voisi yhtä hyvin olla jokin kovempi karkki ilman mitään muovimunia. Jos näitä nyt ylipäätään tarvii tehdä ja ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meni nyt meidän perheessä boikottiin tämä.

Vierailija
4/19 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen ennemmin sitä iloa jota ne on lapsille antaneet. Sitäpaitsi hyvää energiajätettä ovat.

Vierailija
5/19 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset yllätyksien pakkaajat alkavat olla jo eläkeiässä.

Vierailija
6/19 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linnakundit laittaa niihin huumeita ja kuljettaa peräsuolessa vankilaan

Vierailija
7/19 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAssa olleet viisaita kun kieltäneet Kinder yllätysmunat hengenvaarallisina.

Vierailija
8/19 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on metallinen yllätyskin niistä saatuna. Parhailla aarteilla on oma vitriini seinällä.

Vierailija
9/19 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän niistä näkyy löytyneen salmonellaa

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/cb24a9eb-c6ab-41fe-a6d3-f483fcdbf42a

Vierailija
10/19 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmintä on, että Suomessa ne Kinderin pupu yms. versiot, joissa ei ole lelua sisällä ovat kalliimpia kilohinnaltaan kuin se lelullinen. Ja noissa siis lasketaan se kilohinta sen suklaan määrän mukaan ilman lelua. Ei ohjaa hankkimaan Kinderin suklaata ilman lelua, kun lelullinen suklaa on halvempaa.

Vierailija
11/19 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

on teillä taas ongelmat :D

Vierailija
12/19 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsytti jo lapsena, että siellä munan sisällä ei ollut mitään "hyödyllistä", esim. karkkia. Rakastin Kinderin makua, mutta jo silloin 90-luvulla osasin tuntea huonoa omatuntoa siitä krääsästä, joka lensi aina roskiin.

Vierailija
13/19 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen ennemmin sitä iloa jota ne on lapsille antaneet. Sitäpaitsi hyvää energiajätettä ovat.

Tyypillisen egoistinen ja minä ja meidän perhe-kommentointi. Ostakaa vaan öljystä tehtyä muovikrääsää ja pistäkää sekajätteeseen. Pääasia että lapsilla on kivaa.

Vierailija
14/19 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää. Suomessa muovi ei joudu mereen.

Vierailija
15/19 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämäkin krääsämuna kohta kielletä

Vierailija
16/19 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne alkuperäiset yllätykset oli metallia. Sikäli olen samaa mieltä siinä, että kaikk8 yllätykset voisi olla jotain keräilyhahmoja, jotka lapset haluaa säilyttää. Me kyllä lapsena pidettiin ne kaikki yllätykset leikeissä. Mutta nykyiset yllätykset on usein ihan tyhmiä.

Vierailija
17/19 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mignon muna olisi eettisesti ja egologisesti parempi vaihtoehto. Ei sisällä muovia ja rahakin jäisi suomalaiselle valmistajalle.

Vierailija
18/19 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on helppo jokaisen vaikuttaa jättämällä Kindermunat ostamatta. Itse ainakin jätän!

Vierailija
19/19 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne alkuperäiset yllätykset oli metallia. Sikäli olen samaa mieltä siinä, että kaikk8 yllätykset voisi olla jotain keräilyhahmoja, jotka lapset haluaa säilyttää. Me kyllä lapsena pidettiin ne kaikki yllätykset leikeissä. Mutta nykyiset yllätykset on usein ihan tyhmiä.

Aivan totta! Oli ainakin kilpikonnat ja sammakot mitä keräiltiin koko sarja:)