Typerin parisuhdeneuvo nuorille on että eroamista ei tarvitse perustella toiselle
Kommentit (18)
Jos ei tiedä itse, mitä on tehnyt väärin ei voi kuitenkaan kehittyä. Vai oliko nyt kyse jostain lasten alaks olee-leikistä?
Miten sen perustelet, että rakastut naimisissa ollessasi toiseen ihmiseen? Mies halusi eroa, mutta ei osannut sanoa, mikä minussa tai meidän avioliitossamme oli vikana hänen mielestään.
En kyllä uskaltaisi sanoa että olen tutustunut seurustelun aikaan uuteen mieheen ja siksi me nyt eroamme.
Mielestäni se kertoo lapsellisista ja tunneköyhistä ihmisistä, jotka eivät suostu käymään eron syytä läpi ja keskustelemaan asiasta. Olkaa vain onnellisia, jos eroatte sellaisen ihmisen kanssa. Oikeasti kunnolliset ihmiset, sellaisen kanssa jonka kanssa on varmasti hyvä suhde istuu kyllä alas keskustelemaan asian lävitse.
Mitä siinä pitäisi oppia? Olemaan tulevaisuudessa parempi puoliso sille josta juuri erosi?
Katsos kun ihmiset ovat erilaisia; toisen roska on toisen aarre. Ei sydänsuruja ainakaan paranna se että vatvoo mennyttä ja kuuntelee eksän sepustuksia omista huonoista puolistaan.
Ei kaikki osaa selittää järkevästi ja opettavaisesti asioita toiselle. Mikä neuvo se edes olisi että ihastuksen haihduttua sude on alkanut tuntua tylsältä. Vaikea siitä olisi toisen ottaa oppia.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki osaa selittää järkevästi ja opettavaisesti asioita toiselle. Mikä neuvo se edes olisi että ihastuksen haihduttua sude on alkanut tuntua tylsältä. Vaikea siitä olisi toisen ottaa oppia.
No tuossakin se nyt vain kertoo siitä, ettei ole sen verran viisas henkilö, että osaisi selittää?
En tiedä, itse ainakin selittäisin tuossa tilanteessa, että haluaa eron siksi, koska tunteet ovat haihtuneet ja et näe tulevaisuutta tämän henkilön kanssa. Jos tilanne olisi oikeasti niin ,ettei toinen ole tehnyt mitään väärin niin voi sanoa, ettei toinen ole tehnyt mitään väärin, että et vain näe tulevaisuutta suhteella, etkä tahdo tuhlata tämän toisen aikaa, jotta he voivat löytää paremman kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä pitäisi oppia? Olemaan tulevaisuudessa parempi puoliso sille josta juuri erosi?
Katsos kun ihmiset ovat erilaisia; toisen roska on toisen aarre. Ei sydänsuruja ainakaan paranna se että vatvoo mennyttä ja kuuntelee eksän sepustuksia omista huonoista puolistaan.
Sinä ainakaan et osaa keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä ainakaan et osaa keskustella.
Sinä näemmä osaat.
Silloin kun toinen ei ole kotona niin parempi kerätä kamansa ja erota tekstiviestillä.
Jos olisin rehellisesti kertonut niin mies olisi hyvin todennäköisesti pistänyt itsensä kaulakiikkuun.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun toinen ei ole kotona niin parempi kerätä kamansa ja erota tekstiviestillä.
Ymmärrän jos tilanne on sellainen, että se toinen osapuoli on väkivaltainen tai uhonnut olevansa väkivaltainen, mutta jos ei ole niin miksi käyttäytyä noin lapsellisesti?
Järkyttävä neuvo. Pahimmillaan jätettyä vaivaa asia loppuelämän ajan, eikä pääse eteenpäin. Kun ei tiedä mikä meni vikaan.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävä neuvo. Pahimmillaan jätettyä vaivaa asia loppuelämän ajan, eikä pääse eteenpäin. Kun ei tiedä mikä meni vikaan.
Ja muutenkin, jos on jossain vaiheessa toisesta välittänyt ja jopa rakastanut, niin eikö voisi sen vertaa tehdä, että selittää miksi erotaan. Eihän sitä tarvitse ihan suoraan sanoa, vaan ajatellen sitä henkilöä joka jätetään.
Kauhealta kuulostaa kyllä joidenkin tavat hoitaa tälläiset asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuossakin se nyt vain kertoo siitä, ettei ole sen verran viisas henkilö, että osaisi selittää?
En tiedä, itse ainakin selittäisin tuossa tilanteessa, että haluaa eron siksi, koska tunteet ovat haihtuneet ja et näe tulevaisuutta tämän henkilön kanssa. Jos tilanne olisi oikeasti niin ,ettei toinen ole tehnyt mitään väärin niin voi sanoa, ettei toinen ole tehnyt mitään väärin, että et vain näe tulevaisuutta suhteella, etkä tahdo tuhlata tämän toisen aikaa, jotta he voivat löytää paremman kumppanin.
Kun olisi sanonut edes sen. -ap
Luulen että tuon neuvon viisaus on enemmänkin siinä, että erota saa aina. Erota saa, vaikkei oikein itsekään tietäisi, miksi sitä haluaa. Erota saa, vaikkei olisi valmis tai kykenevä kertomaan todellista syytä erolle. Erota saa, vaikka syy olisi toisen osapuolen tai kenen tahasta mielestä typerä tai riittämätön.
Esimerkiksi manipuloivien tai vaan tunnekylmien ihmisten kumppanit monesti kaipaavat pois suhteesta, mutta jäävät, koska eivät osaa sanoittaa tai edes ymmärtää syytä sille, miksi ovat onnettomia. Sen sijaan, että lähtisivät "mutu-tuntumalla", jäävät pohtimaan, analysoimaan ja odottamaan "hyvää syytä" eroon - ja miettimään, onko se sittenkin minussa se vika, kun tunnen oloni surulliseksi ja ahdistuneeksi tässä suhteessa...?
Itse ilmoitin vain haluavani eron. Vuosia olin yksin yrittänyt liittoa pelastaa, mutta mitä voi tehdä, kun toinen sanoo vain ei. Palautetta minulta siis tuli vuosien aikana, mutta siihen ei reagoitu mitenkään. Sitten kun eropäätös on varma niin ei ole syytä enää asioita selvitellä.
Rakastuin toiseen mieheen. En kokenut, että olisin ollut kertomisvelvollinen. Myöhemmin asia tuli ilmi exälle. Sitten ex jo mankui, että yritetään vielä. Yritetään siis mitä, kun vuosia olin saanut ylimielisyyttä ja halveksuntaa. Hädin tuskin minulle puhuttiin, minun vieressä ei nukuttu, kosketukseni torjuttiin. Ei ollut enää mitään mitä yrittää.
Kuunnelkaa ja kunnioittakaa puolisoitanne niin suhde voi hyvin.
Eipä sitä tarvitaan, missään ei siihen velvoiteta.
Toki voi ilmoittaa jonkun syyn mutta pääasiassa aina nämä jätetyt haluaa jäädä asiasta lässyttämään ja vellomaan ja mankumaan vielä yhtä tsäänssiä. Ei jaksa.