Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu etten jaksa enää mitään ja töitä pitäisi hakea

Vierailija
05.04.2022 |

Olen 40-vuotias perheenäiti, yrittäjä. Tienaan tällä hetkellä aivan helvetin huonosti, suunnittelutyö jota teen kotoa käsin hädintuskin elättää. Tienaan noin 500-800€ kuussa. Mies käy töissä pitkää päivää 8-17, on kotona hädintuskin klo 18. Työmatkoihin menee hänellä jo oma aikansa, minä hoidan sillä välin lasten koulu- päiväkoti ja harrastusjutut. Nekin vie voimia. Parisuhde ei voi hyvin, paljon ahdistavia riitoja ja pahaa

Nyt on tilanne, että rahat loppuu. Samaan aikaan olen aivan poikki ja lapsilla on ollut todella paha sairastelukierre. Ryhdyin hakemaan töitä ja pääsin haastatteluun, ovat kiinnostuneita osaamisestani. Ensi keskiviikkona olisi haastattelu ja olen jo aivan valmiiksi poikki. Miten jaksan töissä, miten arki onnistuu lasten kanssa? Pystynkö tähän, jaksanko ja osaanko?

Oma palkka, varmuus ja järkevä työ kiinnostaa kyllä. Pelottaa niin paljon, että yöunet meinaa mennä. Onko tämä palkkatyö pelastus vai tuho?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo yritys ei tuota, joten sen toimintaa ei kannata jatkaa. Kouluttaudu vaikka hoitoalalle ja töitä riittää.

Vierailija
2/11 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet vain rohkeasti sinne haastatteluun. Toivottavasti saat töitä ja muuta mietittävää, joka auttaa sinut eteenpäin nykyisestä jumitilanteesta. Lapsesi kasvavat ja päivä päivältä tilanne helpottuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen myös niin, että uusi mielenkiintoinen työ ja siitä saatava palkka voi tuoda päivääsi todella paljon energiaa.

Kotona olo ja arjen pyörittäminen lapsien kanssa on todellakin yllättävän raskasta ja lamaannuttavaa. Toki arkiaskareet odottavat silti, mutta kun molemmat vanhemmat kokopäivätöissä niin myös toisen vanhemman pitää osallistua. Uusi työ toisi Sinulle muutakin ajateltavaa ja siten olisi enemmän annettavaa koko perheelle.

Vierailija
4/11 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel. Ei tässä moni muukaan jaksaisi käydä töissä, mutta jaksettava on.

Vierailija
5/11 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti vaan kohti uutta. 👍

Vierailija
6/11 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel. Ei tässä moni muukaan jaksaisi käydä töissä, mutta jaksettava on.

Mikä/kuka estää lopettamasta?

Vierailija
7/11 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihan hirmuisesti teille anonyymeille ystäville täällä palstalla. Ei ole ketään kenen kanssa tätä pohtia, joten tämä tekee todella hyvää kun saan teiltä kommentteja.

Oma olo on juuri sellainen, että en tiedä tuhoudunko tähän paikkaan vai pelastanko itseni. Uskon myös, että uusi työ voisi tuoda itsetuntoa ja virtaa arkeen. Perhe-elämä on uuvuttanut minut ihan täysin ja osaltaan estänyt myös yritystoiminnan kehittämisen, kun en ole sitä enää jaksanut tehdä kaiken lapsien kanssa säätämisen jälkeen tai ohella. Palkkatyö toisi sitä kaivattua ryhtiä tähän arkeen ja pidän toki yrityksen taustalla pystyssä valmiina toimimaan sitten taas jossain vaiheessa uudella voimalla.

Ap

Vierailija
8/11 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo yritys ei tuota, joten sen toimintaa ei kannata jatkaa. Kouluttaudu vaikka hoitoalalle ja töitä riittää.

Jos ap kärsii jo valmiiksi uupumuksesta, niin hoitoala on vihoviimeinen, jolle kannattaa hakeutua.

Vierailija
9/11 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap kärsii jo valmiiksi uupumuksesta, niin hoitoala on vihoviimeinen, jolle kannattaa hakeutua.

Joo ei missään nimessä hoitoalalle, se tosiaan on poissuljettua.

Olen hakemassa oikeus- ja lakipuolelle. Pois luovan työn parista enemmän pykälien ja selkeyden pariin. rankkaa on varamsti sielläkin, mutta näen sen isona mahdollisuutena myös kohti uudenlaista tulevaisuutta pidemmän päälle.

Ap

Vierailija
10/11 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tämä olla se kauan kaivattu uusi alku. Oma palkkatyö, omat tulot, oma autokin jossain vaiheessa.

Ei enää tarvetta lainata miehen autoa, ei enää tarvetta pihistellä joka ostossa, lasten harrastuksetkin saisi taas alulle, asuntolainan uudelleen maksuun ... näen paljon hyvää, mutta olen päästänyt itseni tosi pahaan jamaan. Olen mennyt ihan liian pohjalle ihan liian monen kuukauden ajan, tämä taloudellinen kriisi on ollut todella syvä. Tammikuussa tienasin 350€. Sen itselleen myöntäminen 40-vuotiaana oliki melkoinen homma, kun samaan aikaan todella moni ikäiseni on aivan uransa huipulla.

Olen kokenut olevani todella epäonnistunut ja todella huono. Vanha. väsynyt ja heikentynyt. Nyt tarvitsisin niin paljon uutta virtaa ja voimaa tähän kaikkeen, että saan alulle uuden elämän itselleni.

Ap

Vierailija
11/11 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstahullu vauhdissa,