Vauvojen "oksennusrätit", mistä niitä saa?
Kommentit (21)
Oon miettiny samaa! Äitillä aina laatikossa niitä, mut ei mitää hajuu mistä ne on tullut XD
Lastentarvikeliikkeestä hain aikoinaan
Tarkoitat siis sideharsoa?
Kangaskaupasta itse ompelemalla, lasten vaate- tai tarvikeliikkeistä (ainakin Name It, Pikku-Piia, merkeiltä löytyy) joistain marketeista.
Anttilasta ostin liinavaateosastolta.
Joka hemmetin kaupasta.
KANNATTIKO TEHDÄ LAPSI KUN OLETTE NOIN PIHALLA KAIKESTA?
Saa varmaan kaikista Cittareista jne. nimellä sideharso. Myös monet lastenvaateliikkeet myyvät harsoja, esim. NameIt myy muutaman harson pakkauksia. Kirppareilla myös paljon tarjolla, mutta itse tykkään ostaa uutena kun ei tiedä mitä pöntönreunoja harsoilla on hinkattu, plus yleensä ne on pesty hajusteellisilla pesuaineilla ja oma kärsä ei kestä sitä, jos olkapäällä haisee sekä puklu että hajuste.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:38"]Joka hemmetin kaupasta.
KANNATTIKO TEHDÄ LAPSI KUN OLETTE NOIN PIHALLA KAIKESTA?
[/quote]
Ensinnäkin, ei saa joka hemmetin kaupasta. Eipä sitä tietoa sullakaan tunnu olevan joten a) älä säkään tee lapsia ja b) älä neuvo kun et tiedä.
Käytöstavoista sulle on vissiin ihan turha edes puhua, joten hyvää päivän jatkoa.
Perusasioita perhana.
Pitäisi tietää.
Ei ne välttämättä ole sideharsoja, vaan sellaisia pehmeitä "haisuleita".
"Pukluttimia" olen ostanut Ikeasta, Name It:istä ja Jesper Juniorista. Viimeeksi mainitussa möivät jotain bambusta(?) tehtyjä, olivat ihan eir maaimasta, niiin pehmeitä että sen jälkeen ei tekis mieli käyttää vauvan ihoa vasten mitään muuta =D
Mutta 3kpl maksoi 20e verrattuna noihin muihin, joita aika halvalla saa, oliko Name Itistä 9kpl 14e tai jotain vastaavaa.....
Marketeista vauvatarvike hyllyiltä tai ompelemalla ite harsokankaasta jota löytyy kangaskaupoista.
No itse olen ostanut ainakin lastentarvikeliikkeestä (kalliita), k-supermarketista ja halpahallista.
On tosiaan yleensä vaippojen/muiden lasentarvikkeiden lähellä. :)
Eiks niitä oo äitiyspakkauksessa?
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:05"]Eiks niitä oo äitiyspakkauksessa?
[/quote]
Kyllä
Minä olen tilannut netistä. Sieltä sai luomukankaasta tehtyjä valkaisemattomia harsoja, joita en löytänyt asuinpaikkani kaupoista.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:36"]Tarkoitat siis sideharsoa?
Kangaskaupasta itse ompelemalla, lasten vaate- tai tarvikeliikkeistä (ainakin Name It, Pikku-Piia, merkeiltä löytyy) joistain marketeista.
[/quote]
Sideharsoa ostetaan apteekista ja käytetään nimensä mukaisesti siteeksi, siis haavasiteeksi, kylmäpakkauksen sidokseksi jne. Vauvojen harsokankaiset pukluliinat ovat harsokangasta, vaikka sitä jotkut virheellisesti sideharsoksi kutsuvat.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 14:36"]Tarkoitat siis sideharsoa? Kangaskaupasta itse ompelemalla, lasten vaate- tai tarvikeliikkeistä (ainakin Name It, Pikku-Piia, merkeiltä löytyy) joistain marketeista. [/quote] Sideharsoa ostetaan apteekista ja käytetään nimensä mukaisesti siteeksi, siis haavasiteeksi, kylmäpakkauksen sidokseksi jne. Vauvojen harsokankaiset pukluliinat ovat harsokangasta, vaikka sitä jotkut virheellisesti sideharsoksi kutsuvat.
[/quote]Miksiköhän lastentarvikeliike myy sideharsoa vaikka kyseessä on oikeasti pukluliina?
Marketista vaippahyllyjen lähellä.