Kauhea huoli potilaista ja vanhuksista!
Tai siltä näyttää että monille on nyt sydämenasia ettei potilasturvallisuus tai kenekään henki vaarannu.
Miksi nämä huolissaan olevat eivät ole hoitoalalla?
Voin sanoa ettei minua kiinnosta saako joku vanhaikodin Ritva oikeat lääkkeet tänään.
Jos sinua kiinnostaa niin oletko hoitoalalla jo itse tai edes sinne hakeutumassa nyt?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Taitaa luottamus hoitajia kohtaa tippua kohta pakkasen puolelle.
Voi että, tämänkin vielä! Onko aihe lähellä sydäntäsi? Kiinnostaako sinua mihin ammattiryhmään kukakin luottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hoitoalalla olevaa pitäisi kiinnostaa se saatko sinä lääkkeet tai otatko ne tai onko sinulla hoitaja vai ei? Eikö ihmisten terveys pitäisi kiinnostaa heitä itseään tai heidän läheisiään?
Niin, miksiköhän sitä työtänsä pitäisi tehdä...
Oletko sä minun asiakkaani?
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajallehan se on vain etu että ihmiset eivät luota palveluihin. Ei ole tarvetta tarjota palvelua johon ei luoteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että, tämänkin vielä! Onko aihe lähellä sydäntäsi? Kiinnostaako sinua mihin ammattiryhmään kukakin luottaa?
Make ja Pena Saviolta kertoi ettei poliisiin voi luottaa.
Lisäsin listaan asioista jotka ei minua kiinnosta.
-Ritvan lääkkeet
-Maikin syöpä
-hoitajien palkat
-mihin ammattiryhmään kukakin luottaa
Jos se jotakuta muuta kiinnostaa niin olisi hauska kuulla miksi se kiinnostaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi hoitoalalla olevaa pitäisi kiinnostaa se saatko sinä lääkkeet tai otatko ne tai onko sinulla hoitaja vai ei? Eikö ihmisten terveys pitäisi kiinnostaa heitä itseään tai heidän läheisiään?
Koska sinut on siihen tehtävään yhteiskunnan varoilla kalliisti koulutettu, koska olet itse akalle hakeutunut ja ennenkaikkea, koska sinulle on annettu luottamus, että teet työsi rehellisesti ja potilaan parhaaksi pyrkien. Tosin olet onnistunut nyt murtamaan tuon luottamuksen. Arvostuksesta ei kannata ikinä enää edes haaveilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miksiköhän sitä työtänsä pitäisi tehdä...
Oletko sä minun asiakkaani?
Toivottavasti en ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sinut on siihen tehtävään yhteiskunnan varoilla kalliisti koulutettu, koska olet itse akalle hakeutunut ja ennenkaikkea, koska sinulle on annettu luottamus, että teet työsi rehellisesti ja potilaan parhaaksi pyrkien. Tosin olet onnistunut nyt murtamaan tuon luottamuksen. Arvostuksesta ei kannata ikinä enää edes haaveilla.
Miksi hoitajilla pitäisi olla erikseen kiinnostusta jonkun lääkkeisiin? Tai pyrkiä tekemään muun kuin työnsä?
Kiinnostaako sinua jonkun tuntemattoman terveys jotenkin erityisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottamus on kun paperii kun se rypistyy
Se ei palaa ennalleen koskaan kun tulee tyrittyy 🎵🎶
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hoitajilla pitäisi olla erikseen kiinnostusta jonkun lääkkeisiin? Tai pyrkiä tekemään muun kuin työnsä?
Kiinnostaako sinua jonkun tuntemattoman terveys jotenkin erityisesti?
Mitä työtä sinä sitten teet, jos et lääkkeitä jaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaako sinua jonkun tuntemattoman terveys jotenkin erityisesti?Mitä työtä sinä sitten teet, jos et lääkkeitä jaa?
Kiinnostaako sinua saako kaikki tarvitsevat oikeat lääkkeet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaako sinua jonkun tuntemattoman terveys jotenkin erityisesti?Mitä työtä sinä sitten teet, jos et lääkkeitä jaa?
Olen kuullut että hoitajat olisi lakossa (silloin ei olla töissä). Ja että nyt osa potilaista ei saa tarvittavaa hoitoa.
Oletko sinä huolissasi siitä saako kaikki niitä sylpähoitoja ja lääkkeitä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko hoitaja vai miksi sinua kiinnostaa luottaako ja arvostaako joku niitä?
Raha, ja isompi palkka kiinnostaa useimpia eniten, oli sitten minkä alan harjoittaja tahansa. Useimmat ihmiset tekevät työtään rahasta, eivät hyvästä sydämestä, arvojensa, tai humaanisuuden pohjalta.
Tämä on kylmä tosiasia. Valitettavasti.
Kylmät ja kovat arvot ovat olleet vallalla maassa, koko maailmassa ja ihmisten keskuudessa jo useamman vuosikymmen ajan.
Silloin kun korona riehui pahimmillaan ja vanhuksia kuoli joukoittain, pidettiin sitä vain luonnollisena ja pyyhkäistiin sivuun sanoen että joo mutta kuolishan ne pian muutenkin.
Minun täytyy päästä vapaasti kapakkaan, minun ihmisoikeuksiani poljetaan koronarajoituksilla.
Nyt sitten kun hoitajat vaatii inhimillisiä työolosuhteita ja arvostusta työlleen, ne samat vanhukset onkin niin valtavan arvokkaita ja heistä ollaan niiiiiiiin huolestuneita.
Sanonko mä mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin tehköön sitä missä on hyvä. Miksi yleensä läksivät opiskelemaan ja veivät jonkun motivoituneemman paikan, jos itse ei viitsitä, haluta, jakseta?
Minua kiinnostaa hoitajien palkka yhtä paljon kuin Ritvan lääkkeet.
Ihmettelen miksi hoitoalalla on niin hirveä pula työvoimasta vaikka nyt puoli Suomea on huolissaan siitä kuoleeko joku Maikki kun ei saa syöpähoitoa?Ap
Työssäkäyntitilaston tiedoissa hoitaja pula ei näy. Tyhjät tynnyrit kolisee enemmän ja hoitajia edustaa se pieni koviten huutava joukko. Itselläni on virka kahdessa eri kunnassa ( millä muualla alalla mahdollista) ja näissä kunnissa hoitaja mitoitus on riittävä ja nyt lakon aikana meitä on yksi hoitaja enemmän vuorossa kuin normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Raha, ja isompi palkka kiinnostaa useimpia eniten, oli sitten minkä alan harjoittaja tahansa. Useimmat ihmiset tekevät työtään rahasta, eivät hyvästä sydämestä, arvojensa, tai humaanisuuden pohjalta.
Tämä on kylmä tosiasia. Valitettavasti.
Kylmät ja kovat arvot ovat olleet vallalla maassa, koko maailmassa ja ihmisten keskuudessa jo useamman vuosikymmen ajan.
Aina ihmiset on tehnyt töitä rahan takia. Ei siinä mitään valitettavaa ole.
Jos jonkun mielestä on niin menköön ilmaiseksi tekemään sitä mikä nyt sattuu olemaan se kohde jossa haluaa sydämestään ja humaanisuudestaan toimia.
Vahingon ilo on iloa puhtaimmillaan. Hoitajat veronmaksajina sahaavat ihan omaa oksaansa. Heille matematiikka ei tunnu olevan kovin vahva laji.
Yksin kertainen laskukaava. Kun valtion menot kasvaa verotus kiristyy = vähemmän pätäkkää jokaisen veronmaksajan lompakkoon. Progressiivinen verotus + kiristykset = vähemmän käteen kuin nyt
Niin ja mikään ei enää tule olevaan niin halpaa kuin tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin tehköön sitä missä on hyvä. Miksi yleensä läksivät opiskelemaan ja veivät jonkun motivoituneemman paikan, jos itse ei viitsitä, haluta, jakseta?
Minua kiinnostaa hoitajien palkka yhtä paljon kuin Ritvan lääkkeet.
Ihmettelen miksi hoitoalalla on niin hirveä pula työvoimasta vaikka nyt puoli Suomea on huolissaan siitä kuoleeko joku Maikki kun ei saa syöpähoitoa?Ap
Työssäkäyntitilaston tiedoissa hoitaja pula ei näy. Tyhjät tynnyrit kolisee enemmän ja hoitajia edustaa se pieni koviten huutava joukko. Itselläni on virka kahdessa eri kunnassa ( millä muualla alalla mahdollista) ja näissä kunnissa hoitaja mitoitus on riittävä ja nyt lakon aikana meitä on yksi hoitaja enemmän vuorossa kuin normaalisti.
Mitä itse olen ymmärtänyt niin se pula olisi enemmänkin hoivakodeissa, vahukset ja vammaiset, ei siellä sairaalassa sairaanhoitajan työssä.
Mutta ei kai ne yhteikunnan heikoimmat ja heidän olot ketään kiinnosta. Muuten pulaa tekijöistä ei ole, vai mitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vahingon ilo on iloa puhtaimmillaan. Hoitajat veronmaksajina sahaavat ihan omaa oksaansa. Heille matematiikka ei tunnu olevan kovin vahva laji.
Yksin kertainen laskukaava. Kun valtion menot kasvaa verotus kiristyy = vähemmän pätäkkää jokaisen veronmaksajan lompakkoon. Progressiivinen verotus + kiristykset = vähemmän käteen kuin nyt
Niin ja mikään ei enää tule olevaan niin halpaa kuin tänään.
Sentään myönnät että tämä kohina kiinnostaa sinua siksi että saat siitä hupia etkä esitä että sinua kiinnostaisi muiden terveys ja hoito.
Ap
kohtaan