Lapseni on lihava, miten kerron hänelle tästä (Tai pitääkö edes kertoa)
En halua kaunnistella asiaa hänelle se ei johda mihinkään. Kyseessä on siis 13 vuotias tyttö. Hän ei tekemisiensä valossa edes tajua kuinka lihava hän on.
Kommentit (22)
Vanhempana olet vastuussa mm. siitä millaista ruokaa teillä kotona syödään. Tai millaista mallia itse näytät syömisen ja liikunnan suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempana olet vastuussa mm. siitä millaista ruokaa teillä kotona syödään. Tai millaista mallia itse näytät syömisen ja liikunnan suhteen.
Miten minä olen vastuussa siitä mitä lapseni suuhunsa laittaa... Älä pistä nyt syytä mun niskoille
Paino tasaantuu kasvun myötä. Terveellistä kotiruokaa tarjolle.
Olisiko parempi jos hänet huostaanotettaisiin. Sillä ethän sinä ole hoitanut, mitä vanhemman olisi pitänyt. Ei ihminen vahingossa liho. Olet ollut vastuuntunnoton.
Vierailija kirjoitti:
Kaipa 13-v tietää kertomattakin.
Ei tiedä jos kattoo miten hän käyttäytyy kun näkee ruokaa
Vierailija kirjoitti:
Olisiko parempi jos hänet huostaanotettaisiin. Sillä ethän sinä ole hoitanut, mitä vanhemman olisi pitänyt. Ei ihminen vahingossa liho. Olet ollut vastuuntunnoton.
MINÄKÖ VASTUUTON? Me ei koskaan syödä herkkuja eikä juoda sokerillisia limuja jne... Syödään ainoastaan tavallista suomalaista kotiruokaa...
Eikö kouluterveydenhuolto hoida asiaa? Poikani kaveri oli todella lihava ykkös ja kakkosluokilla. Sitten oli kesälomalla laihtunut hoikaksi. Varmaan kouluterveydenhuollossa oli asiaan kinnitetty huomiota. Hän ei edes jaksanut juosta muiden kanssa. Nyt 13v on yhtä hoikka kuin muutkin.
Kyllä se on vanhemman vasuulla, lapsen kasvu ja kehitys ja mitä sinne suuhun laitetaan.
Alat kontrolloimaan mitä suuhun menee ja vaihdat vähempi kaloriseen ja herkut säppiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipa 13-v tietää kertomattakin.
Ei tiedä jos kattoo miten hän käyttäytyy kun näkee ruokaa
Hän saa ruoasta jotakin sellaista emotionaalista lohtua, joka on tällä hetkellä hänelle tärkeämpää kuin hyvältä näyttäminen.
Tulevien vuosikymmenien terveyteen viittaaminen on nuorelle niin kaukainen ajatus, että tällä hetkellä se on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
13 v tytöillä pituuskasvu on usein jo pysähtynyt.
Oletko siideri valas itse kirjoitti:
Kyllä se on vanhemman vasuulla, lapsen kasvu ja kehitys ja mitä sinne suuhun laitetaan.
Alat kontrolloimaan mitä suuhun menee ja vaihdat vähempi kaloriseen ja herkut säppiin.
HOHHOIJAA... Meillä ei syödä herkkuja eikä edes juoda limuja... Onko suomessa olemassa mitään "Fat Campejä" minne lapsen voisi lähettää kesäksi? Kyllä jenkeissä ainakin on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten minä olen vastuussa siitä mitä lapseni suuhunsa laittaa... Älä pistä nyt syytä mun niskoille
Käykö se jo töissä kun pystyy ostamaan itse ruokansa?
13-vuotiaan tiukka kontrollointi on ehkä kaikista provomielessä esitetyistä ideoista huonoin.
Meinasin sanoa, että samat mitat minullakin on, enkä todellakaan ole lihava, mutta hänellä ei taida olla takanaan yli 20 vuotta intensiivistä salitreeniä... Provohan tämä on ja jos ei ole, tietenkään et mene pamauttamaan hänelle, että tämä on lihava, minkä hän kyllä jo muutenkin tietää, ja on hyvä, että syö ruokaa, älä yritä tehdä siitä hänelle ongelmaa. Mutta provo, once again.
Vierailija kirjoitti:
HOHHOIJAA... Meillä ei syödä herkkuja eikä edes juoda limuja... Onko suomessa olemassa mitään "Fat Campejä" minne lapsen voisi lähettää kesäksi? Kyllä jenkeissä ainakin on
Porvoon fat camp on tosi hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
13 v tytöillä pituuskasvu on usein jo pysähtynyt.
Tai ehkei välttämättä täysin pysähtynyt, mutta kuitenkin siinä määrin, ettei pojalle sopiva kommentti pidä paikkaansa, kun sitä kasvua ei ole tulossa useita kymmeniä senttejä ja tuskin viittäkään, vai olitko ajatellut tässä provossa sitä onko tyttäresi kuukautiset alkaneet vai ei?
Siis miten jengi kehtaa täällä väittää, että 13 vuotiaalle joka on 170/75 ei olisi sairaalloisen lihava? Olisi kiva nähdä miten laihoja teidän lapset om
Lapsi siis painaa lähemmäs 75 kiloa ja on 160cm pitkä. Huolettaa, että hän tulee sairastumaan vielä painonsa takia