Järkyttävä ahdistus ei-mistään
Kommentit (7)
Mulla alkoholin käytön vähentäminen auttoi tosi paljon.
Järjestät omaa aikaa ja meet peiton alle ja lopetat ajattelemisen ja järkeilyn ja syiden ja seurausten miettimisen kokonaan. Sitten annat jumiutuneen tunteen tulla. Se voi olla raskasta mutta pitää muistaa ettei tunne voi vahingoittaa eikä sitä tarvitse pelätä, vain kestää ja antaa virrata ohi hyväksyen. Sieltä voi sitten joku oivalluskin tulla jos on tullakseen.
Lääkäriin kertomaan.Se voi olla biologinen herkkyys ja mulla auttoi lääkkeet
Mulla on sama! on vakituinen työ, ihana parisuhde, ei pahempia riitoja kenenkään kanssa, nukun ihan ok, harrastan lenkkeilyä ja lukemista, vähän kuntosalia... En ole huomannut mitään apua liikunnan harrastamisesta masennukseeni/ahdistukseeni, on tässä yritetty monta vuotta. En haluaisi mitään lääkkeitä.
Jos ahdistus tulee ns. "ei mistään", sinulla on siis muuten elämässäsi kaikki kunnossa? Ihmissuhteet, työ, fyysinen terveys jne? Onko ravinto- ja liikunta-asiat kunnossa? Syötkö monipuolisesti ja liikutko tarpeeksi (väh. 30-40 min. kerrallaan, jotta endorfiinejä erittyisi)? Entäs omega-3, d-, c- ja b-vitamiini, magnesium, jodi ja seleeni, kannattaa kokeilla! Etenkin omega-3 sekä jodia ja seleeniä suosittelen.
Teetkö tarpeeksi asioita, jotka tuottavat sinulle mielihyvää? Harrastukset, musiikin kuuntelu, liikunta, ystävien näkeminen, ulkoilu? Oletko kokeillut meditointia? Entä nukutko tarpeeksi?
Pitkä listaus eri asioita, itselläni on aiemmin ollut pahoja ahdistuksia, ja hoitamalla nuo edellämainitut kuntoon, olen päässyt niistä eroon.
Jos ei vieläkään, voisit kokeilla esim. mäkikuismaa (huom! ei käy kaikkien lääkeaineiden kanssa) tai l-tyrosiinia ja 5-htp:tä.
Ja ihan vaan syvään hengittelyä ja mietiskelyä; kaikki on hyvin! Paljon tsemppiä!
Teaniini