Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelottaa että lapsi syntyy jo rv 34+1

Vierailija
25.09.2015 |

Mistä tiedän koska pitää lähteä sairaalaan? Ehdinkö ajoissa, viikkoja on kuitenkin liian vähän omasta mielestäni..ei vauva ole valmis. Supistelee päivittäin, välillä rajuja kunnon supistuksia sitten taas hellittää. Välillä pitkät polttavat menkkamaiset supistukset. Lääkäri sanoi että voi syntyä hetkenä minä hyvänsä kun on jo niin alhaalla ja paikat periaatteessa valmiina. Pelottaa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:25"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:18"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:17"] En jotenkin nyt jaksa uskoa, että lääkäri olisi kirjaimellisesti tarkoittanut että vauva voi syntyä hetkenä minä hyvänsä. Johan niitä vauvan keuhkojakin olisi alettu kypsyttämään enne rv 35 jos olisi uhkana ennenaikainen synnytys. [/quote] Ei kypsytellä enää rv 34 jälkeen, paitsi jos on joku erityinen syy olettaa keuhkojen kehityksen olevan myöhässä, esim. raskausdiabetes. [/quote] Kypsytellään rv 35+6 asti. T.Kätilö

[/quote]

Vain joissain poikkeustapauksissa annetaan enää 34+6 jälkeen.

T. oikea kätilö

Vierailija
22/26 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä rv 25+1 ja vuodelevossa kipeiden supistusten vuoksi :( Toivottavasti sinun pikkuinen pysyisi vatsassa vielä muutaman viikon, ja meidän pieni muutaman kuukauden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole annettu mitään lääkettä. Viikoilta 25 ollut rasituskiellossa aina muutama viikko kerrallaan. Lepo helpottaa tilapäisesti mutta supistukset kivuliaampia päivä päivältä. Pystyn kävelemään kerrallaan max. 30min. Synnytyshän voi käynnistyä missä vaiheessa raskautta tahansa, sehän on fakta. Mutta miten lapsi selviää siitä, on toinen asia. Jokainen päivä lisää mahassa on iloinen asia.

Vierailija
24/26 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin rv 34+3, kyllä sain kortisonia kankkuun synnytyssalissa. Synnytys käynnistyikin yllättäen, lapsivesien menolla. Terve poika tuli, melkein 2,5kg, muuta ongelmaa ei ollut, kuin lievä keltaisuus, jonka vuoksi valopatjalla vietti yhden yön.

Vierailija
25/26 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:44"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:33"]

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:27"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:25"] [quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:18"][quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 08:17"] En jotenkin nyt jaksa uskoa, että lääkäri olisi kirjaimellisesti tarkoittanut että vauva voi syntyä hetkenä minä hyvänsä. Johan niitä vauvan keuhkojakin olisi alettu kypsyttämään enne rv 35 jos olisi uhkana ennenaikainen synnytys. [/quote] Ei kypsytellä enää rv 34 jälkeen, paitsi jos on joku erityinen syy olettaa keuhkojen kehityksen olevan myöhässä, esim. raskausdiabetes. [/quote] Kypsytellään rv 35+6 asti. T.Kätilö [/quote] Jaa missä? Synnytin Tyksissä rv 34+4 ja siellä ainakin sanottiin että kun rv 34 on täynnä niin ei enää anneta kortisonia koska voi olla enemmän haittaa. [/quote] Minulla myös 34+4 ja kyllä sain vielä synnytyssalissa kortisonipiikin.

[/quote]

Synnytyssalissa vasta? Pitäisi antaa 1-7 vrk ennen synnytystä jotta vaikuttaisi keuhkoihin.
[/quote]

Niin varmaan mutta synnytys tuli ihan puskista varoittamatta, lapsi maailmassa viisi tuntia ekan kipeän supistuksen jälkeen.

Vierailija
26/26 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh noilla tiedoilla mun vauvan olis jo,pitänyt syntyä... supistelee aina kun nostan takapuoleni, olen nyt ollut kk saikulla juurikin supistelujen takia! Ens viikolla alkaa virallisesti äitiyslomani... eli väärin sanoi se joka väitti että levolla ei ole merkitystä, kyllä on mulla meni aunneet paikat takaisin umpeen ja kohdun kaula kasvoi takaiwin täyteen mittaansa! Lääkäri kyllä sanoi että nyt saa taas liikkua, mut en mää halua ku supistelee jopa kivulliaasti...ää