Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Krooninen migreeni - miten pärjätä ilman lääkkeitä?

Vierailija
04.04.2022 |

Minulla on ennen tätä vuotta ollut satunnaisia päänsärkyjä. Nyt kuitenkin lähes vuoden kestäneen stressin seurauksena (todennäköisesti) päänsärkyä on alkanut olla lähes päivittäin. Olen pärjännyt suht vähillä lääkkeillä tähän asti, mutta nyt lääkäri puhui sentraalisesta sensitaatiosta tms., eli herkistymisestä. Olen syönyt siihen Triptyl-nimistä lääkettä noin kuukauden, mutta ei ole apua. Nyt on taas pari päivää päätä särkenyt paljon, enenevässä määrin iltaa kohden kovana ja migreeni on varma, jos kipua ei pyri katkaisemaan.

Onko täällä muita samasta vaivasta kärsineitä? Mistä olette saaneet apua? Pidän työstäni todella paljon mutta pelkään että kohta en kykene työhön jatkuvan säryn vuoksi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi fysioterapia.

Vierailija
2/7 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä kokeilla jotain muuta merkkiä. Mä oon pärjännyt pelillä kohtaus lääkkeillä pitkää, mutta varmaan pitää alkaa harkita estolääkitystä, kun kohtaukset taas lisääntyneet. Lihasjumit, niska /hartia on mulla pahin mahdollinen aiheuttaja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoonit vaikuttaa kans, ehkäisy kannattaa huomioida esim eri merkkisiä pillereitä kannattaa testata.

Vierailija
4/7 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja:

-gluteeniton ruokavalio

-Lyrica

-suurempi annos jotain toista trisyklistä antidepressanttia. (Noritren)

-harjoitus, jolloin teet jotain tyypillistä asiaa päinvastaisessa järjestyksessä. Itse lasken takaperin. Aivot saavat tällöin toteuttaa jotain epätyypillistä asiaa jne...

Vierailija
5/7 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Triptyl ja Candesartan yhdistelmänä. Kumpikaan ei toimi yksin, mutta yhdessä estävät melko hyvin migreenit. Tosin vieläkin migreeni voi tulla jos syön tai nukun huonosti, viinilasillisesta nyt puhumattakaan, mutta on lievempää ja helpottuu kohtauslääkkeellå nopeasti.

Vierailija
6/7 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoehtoja:

-gluteeniton ruokavalio

-Lyrica

-suurempi annos jotain toista trisyklistä antidepressanttia. (Noritren)

-harjoitus, jolloin teet jotain tyypillistä asiaa päinvastaisessa järjestyksessä. Itse lasken takaperin. Aivot saavat tällöin toteuttaa jotain epätyypillistä asiaa jne...

Unohdin:

-Botuliini

Vierailija
7/7 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasjumit voivat provosoida migreeniä, mutta lihasjumit ja kivut voivat olla myös migreenin oire! Tätä ei moni yleislääkäri tiedä, mutta neurologeille on tuttu juttu. Kaikki eivät siis hyödy fysioterapiasta ja migreenin kroonistuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi