Tuttu narkkari meni sit hankkiin kissan...
Mikä vittu siinä on, että tollasten elämäntapaluusereiden pitää haalia eläviä asioita kun eivät osaa pitää huolta edes itsestään? Tuokin idiootti vetää happoja, essoja, subua, sieniä, polttelee pilveä ja ryyppää kotonansa päivät pitkät eikä muista edes syödä päivittäin niin mikä helvetin neronleimaus on hankkia lemmikki??
Mä vielä kyselin, että millä vitulla se aikoo ruokkia kissaansa ja entäs eläinlääkärikulut niin oli kuulemma lainannut rahaa johonkin raksupussiin ja eihän sitä nyt tarvitse leikkauttaa tai rokotuttaa tai mitään muutakaan kun on vaan kotikissana.
Aika luottamusta herättävää kun samalla tyypillä on ollut aiemminkin pari kissaa ja koira ja kaikki ovat kadonneet. Siis ihan vaan kadonneet niinkuin pieru saharaan. On sammunut ja sitten herännyt kun on ovet ja ikkunat kämpässä olleet ulos asti auki ja lemmikeitä ei näy mailla halmeilla. Syyttää asiasta narkkikavereitaan ja nyt vannoi, että tämä kissa ei katoa. Joopa joo.
Ja älkää neuvoko tekemään ilmoitusta eläinsuojeluun, he eivät tee mitään asialle ellei henkilö ihan konkreettisesti rääkkää kissaansa.
Kommentit (12)
No mä tiedän naisen, joka on ihan persaukinen ja huumeita käyttää, ja omistas kolme koiraa ja ainakin yhden kissan. Yksi yhteinen tuttu kertoi, että syötti muutaman viikon koirilleen pakastemarjoja, kun ei ollut varaa ostaa mitään. Kissan luotti metsästävän itselleen ruokaa. Facebookissa kuuluttaa rakkauttaan koiriin, mutta jos se olisi totta, niin luopuisi niistä.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:38"]
Kyllä ainakin itse eläinsuojeluilmon olen vastaavassa tapauksessa tehnyt ja kissa otettiin hlöltä pois.
[/quote]
Onkohan tää sitten kunnasta kiinni, mutta kun mä kyselin, että mitä tolle asialle voi tehdä niin kehoittivat mua seuraamaan tilannetta ja neuvomaan häntä. Niinkuin mulla olisi aikaa jonkun kaverin kaverin kissanhoitoa seurata?
Kun hän oli vasta kissanhankinta-aikeissa ja sain kuulla mistä hän on kissaa hankkimassa niin laitoin tälle myyjälle viestin, että tälle henkilölle ei kannata myydä. Ja tämä ensimmäinen myyjä sitten peruikin kaupat ja kiitti mua vinkistä. Mutta kun noita kissoja on niin perkeleesti kierrossa ilmaiseksi ja puoli-ilmaiseksi, että tuntuu, ettei kaikkia myyjiä/luovuttajia edes kiinnosta mihin ne heidän kissansa joutuvat.
Hyvin monet narkomaanit tekee lapsiakin, ja lapsi on hieman tärkeämpi kun kissa/koira.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:40"]
No mä tiedän naisen, joka on ihan persaukinen ja huumeita käyttää, ja omistas kolme koiraa ja ainakin yhden kissan. Yksi yhteinen tuttu kertoi, että syötti muutaman viikon koirilleen pakastemarjoja, kun ei ollut varaa ostaa mitään. Kissan luotti metsästävän itselleen ruokaa. Facebookissa kuuluttaa rakkauttaan koiriin, mutta jos se olisi totta, niin luopuisi niistä.
[/quote]
Joo tää henkilö kans kyllä hehkuttaa olevansa niiiiin eläinrakas. Noille edellisille lemmikeilleen kans syötti vähän satunnaisesti mitä sattui kaapista löytymään. Puuroa jne. Tavallaan olen ihan tyytyväinen, että ne karkasivat. Tykkään ajatella, että ehkä ne saatiin kiinni ja ne pääsivät parempiin koteihin. Tai ainakaan ne eivät ole nyt ahtautuneet sellaiseen saastaiseen ja savuiseen pikkukämppään narkkejen ja juoppojen tallottavaksi.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:42"]
Hyvin monet narkomaanit tekee lapsiakin, ja lapsi on hieman tärkeämpi kun kissa/koira.
[/quote]
Liittyy asiaan miten?
No en tiedä onko kuntakohtaista sitten. :/
Itsekin kissamyyjälle joskus ilmoitin tästä mainitsemastani henkilöstä ja jätti myymättä mutta kohta olikin kissa jotain muuta kautta saatu.
Varasta se ja vie löytötaloon. :D
2
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:45"]
No en tiedä onko kuntakohtaista sitten. :/ Itsekin kissamyyjälle joskus ilmoitin tästä mainitsemastani henkilöstä ja jätti myymättä mutta kohta olikin kissa jotain muuta kautta saatu. Varasta se ja vie löytötaloon. :D 2
[/quote]
Täytyy myöntää, että olen miettinyt kaappaavani tuon kissan mukaani. Toi henkilö on kirjaimellisesti 24/7 joko kännissä, pilvessä ja/tai aineissa, joten ihan hyvin voisin vaan jättää ikkunan auki ja sanoa, että kissa varmaan karkasi. Mutta luultavasti hän vain hankkisi uuden niinkuin hän on tehnytkin joka kerta.
Jos yhtään olet vastuuntuntoinen niin teet sen eläinsuojeluilmoituksen ja vähän äkkiä. Eihän siinä ainakaan mitään menetä!
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 20:48"]
Jos yhtään olet vastuuntuntoinen niin teet sen eläinsuojeluilmoituksen ja vähän äkkiä. Eihän siinä ainakaan mitään menetä!
[/quote]
Kyllä mä olen mielestäni vastuuntuntoinen. Olen ollut yhteydessä kuntamme eläinsuojeluyhdistykseen, mutta he vain neuvoivat mua tarkkailemaan tilannetta ja ilmoittamaan jos selkeitä laiminlyöntejä tapahtuu. Mutta mä olen työssäkäyvä ja harrastava ihminen eikä kyseessä ole mikään ystävä vaan enemmänkin kaverin kaveri niin ei se ole mulle mitenkään mahdollista seurata kovin tarkasti hänen kissanpitoaan.
Tänään sitten menen katsomaan miten siellä menee... Ahdistaa jo valmiiksi.
Kyllä ainakin itse eläinsuojeluilmon olen vastaavassa tapauksessa tehnyt ja kissa otettiin hlöltä pois.