Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joiden kaverit valittaa ammattikorkeasta?

Vierailija
24.09.2015 |

Kaverini valittaa kokoajan siitä että "joutui" ammattikorkeaan liiketaloutta lukemaan. Vieläpä pienelle paikkakunnalle. Ei ole kuulema hänen tasoinen koulu ja haluaa kauppikseen, koska tiimityöskentely ei tuo häntä tarpeeksi esiin.

Tämmöstäkö se on? Itse opiskelen samassa ammattikorkeassa eri alaa ja tuntuu turhauttavalta kuunnella tuota.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin vitutuksen, mikäli tradelinjalla opiskelee. Siellä kun ei ihan niitä ruudinkeksijöitä näytä olevan.

Itse opiskelen amk:ssa eri alaa, ja valitettavasti on muutama yhteinen kurssi eri opintoalojen kesken. Tänään juurikin olin tuollaisella yhteistunnilla, ja ei voi kuin ihmetellä sitä menoa. Tradeporukasta kuului kiherrystä, kikattelua ja hölpöttelyä kamujen kanssa, ei näyttänyt kiinnostavan pätkääkään mitä se opettaja siellä edessä luennoi. Eräskin tyttö kikatti lähes putkeen koko kaksoistunnin, kuulostaen vajaamieliseltä seepralta. Joillekin opettajan sanomille ihan normaaleille asioille räkätettiin kuin parhaimmaillekin vitsille. Aivan helvetin käsittämätöntä, mietin jo että olenko hypännyt ajassa taaksepäin yläasteelle.

Omalla opintolinjalla olen tottunut ihan toiseen menoon, kun kaikki ottavat opintonsa tosissaan. Mutta vissiin tradelinjalle pääsee nykyään aika helposti, pääsykokeisiinkin taisi päästä kaikki halukkaat?

Vierailija
2/13 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin turhauttaisi, jos joutuisin pilipalikouluun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ihmeessä sitten otti paikan vastaan? Olisi mennyt vuodeksi töihin ja yrittänyt ensi vuodeksi uudestaan sinne kauppakorkeaan. Olisi sinne varmaan muitakin halukkaita menijöitä ollut ja hän nyt vei paikan yhdeltä, joka olisi aidosti ollut kiinnostunut.

Vierailija
4/13 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onhan se kaverisi tasoinen koulu, jos se ei ole muuallekaan päässyt.

Vierailija
5/13 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes otti paikan vastaan, jos ei kiinnosta?

Vierailija
6/13 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hauskaa. Olen opiskellut itse sekä AMK:ssa että yliopistossa ja molemmista siis on tutkinnot. AMK:ssa on toki ryhmätöitä, mutta paljon enemmän ryhmätöitä olen joutunut yliopistossa tekemään! Toki tämä on ainekohtaista täysin, mutta että ei se yliopistokaan aina mitään yksinäistä puurtamista ole vaan niiden muidenkin kanssa täytyy tehdä yhteistyötä tavalla tai toisella.

Vierailija
7/13 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miks otti paikan vastaan kun valittaa kokoajan. Ei päässyt muualle, edes isompaan ammattikorkeaan. Ei ilmeisesti kirjoittanut kovin hyvin mikä laski pisteitä.

Jaksaa silti muistuttaa miten on liian hyvä tuonne. Turhauttaa kuunnella kun opiskeluhan on vapaaehtoista

Ap

Vierailija
8/13 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan odottivat enemmän opiskelulta, vaikka eivät ktm-opintoihin päässeetkään.

Amk:ssa voisi opettaa paljon tehokkaamminkin, mutta eri juttuja vai kuin yliopistossa.

Vierailija
9/13 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on, ja olen itsekin ollut vastaavanlainen valittaja. Ryhmätöissä ei sinänsä ole mitään pahaa, mutta tuntui, että kaikki oli pelkkää ryhmätyötä. Ja kun kerralla on päällä monta laajaa ja pitkäkestoista ryhmätyötä, jossa omalla työllä ei mitenkään saa taattua sitä, että työ tulee tehdyksi, niin on opintopisteiden takia hirveä stressi, että miten niistä kaikista selviää, mitä jos ryhmään osuu ohareita tekevä henkilö jne. Tai jos kurssia ei saa läpi sen ryhmätyön takia, niin sitten ei pääse jatkamaan vuoteen muillekaan kursseille. AMK:ssa kun ei myöskään tunneta deadlinejen pidennyksiä tai mitään muita helpotuksia, jos jotain ikävää ja opiskelijasta itsestään riippumatonta sattuu.

Yliopistosakin on ryhmätöitä, mutta siellä on myös paljon enemmän mahdollisuuksia suorittaa muita kursseja ja jaksottaa ne ryhmätyökurssit siten, että kaikki eivät ole koko ajan päällä. Ylipäänsä yliopistossa oli hienoa juuri se, että sai itse suunnitella aikataulunsa ja opintojensa etenemistahdin, eli yksi pilalle mennyt ryhmätyö ei määritä sen syksyn opintopistemäärästä kuin pienen osan.

Vierailija
10/13 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:02"]Kyllä muakin turhauttaisi, jos joutuisin pilipalikouluun
[/quote][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:02"]Kyllä muakin turhauttaisi, jos joutuisin pilipalikouluun
[/quote]

Niin joo, olisihan se huomattavasti hienompaa olla työtön sivulausemaisteri....

Vierailija
11/13 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siis haki sinne? Ei kai sinne kukaan noin vain joudu??

Vierailija
12/13 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 19:37"]Kyllä on, ja olen itsekin ollut vastaavanlainen valittaja. Ryhmätöissä ei sinänsä ole mitään pahaa, mutta tuntui, että kaikki oli pelkkää ryhmätyötä. Ja kun kerralla on päällä monta laajaa ja pitkäkestoista ryhmätyötä, jossa omalla työllä ei mitenkään saa taattua sitä, että työ tulee tehdyksi, niin on opintopisteiden takia hirveä stressi, että miten niistä kaikista selviää, mitä jos ryhmään osuu ohareita tekevä henkilö jne. Tai jos kurssia ei saa läpi sen ryhmätyön takia, niin sitten ei pääse jatkamaan vuoteen muillekaan kursseille. AMK:ssa kun ei myöskään tunneta deadlinejen pidennyksiä tai mitään muita helpotuksia, jos jotain ikävää ja opiskelijasta itsestään riippumatonta sattuu.

Yliopistosakin on ryhmätöitä, mutta siellä on myös paljon enemmän mahdollisuuksia suorittaa muita kursseja ja jaksottaa ne ryhmätyökurssit siten, että kaikki eivät ole koko ajan päällä. Ylipäänsä yliopistossa oli hienoa juuri se, että sai itse suunnitella aikataulunsa ja opintojensa etenemistahdin, eli yksi pilalle mennyt ryhmätyö ei määritä sen syksyn opintopistemäärästä kuin pienen osan.
[/quote]

Ymmärrän, mutta ehkä sitten pitäisi tehdä asialle jotain. Tuskin työelämässä pärjää jos ei tule toimeen kenenkään kanssa.

Ap

Vierailija
13/13 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse varmaan samanlainen valittaja, aloitin ammattikorkeakouluopinnot tänä syksynä, taustalla muutama turhautunut vuosi yliopistossa puurtamista. Järkytyin jatkuvien ryhmätöiden ja projektien määrästä ja olen varmaan päivittäin tutuilleni marissut niistä. Ehkä tämä tästä alkushokin jälkeen, onneksi opettajat tuntuvat olevan joustavia. Olen jo useamman ryhmätyön saanut tehdä ja palauttaa yksinäni.