Äänekoski
Millainen paikka asua? Ihmiset? Aktiviteetit?
Huonot puolet?
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 17:01"]
Hyvä. Ja poliisi on taas.
[/quote]
Lupapalvelut on, ei itse partioita.
Aktiviteetit myös melko olemattomia. Lapsille varsinkin varsin vähän mitään, pienet koulut lopetetaan yksi toisen jälkeen, rakennukset homeessa.. Onhan meillä uusi tk, mut sinnekin isot jonot ja sama palvelu kuin ennenkin.
Onpa erilaisia näkökulmia. Äänekoskella järjestetään enemmän vapaa-ajantoimintaa kuin työssäkäyvä ehtii käydä. Kulttuuripuolella harvoin huippuesiintyjiä, mutta Jyväskylän konsertteihin on 45 km matka. Sinne voi mennä, silloin kun kiinnostaa. Liikuntaharrastukset paljon edullisempia kuin esim. pääkaupunkiseudulla. Löytyy mm. tasokasta tanssin ja soiton opetusta. Lapsille ja nuorille mm. joukkuelajeja, hiihtoa, laskettelua ja yleisurheilua. Luonto on lähellä joka puolella. Keskusta ja myös muut taajamat ovat Keiteleen rannalla.
Asuntojen hinnat ja vuokrat todella edullisia verrattuna esim. Jyväskylään. Suolahden taajamassa vielä edullisempia.
Äänekoski on työpaikkojen suhteen omavarainen. Suurimmat työnantajat Valtran traktoritehdas ja Metsä Groupin eri yksiköt.
Uusi terveyskeskussairaalan valmistui muutama vuosi sitten. Kouluja on rakennettu ja remontoitu, uusi liikunnan monitoimihalli valmistumassa, samoin jäähalli, uimahalleja on kaksi, kuntosaleja kaupungin salien lisäksi kolme yksityistä. Keskustassa kaksi muutama vuosi sitten rakennettua isoa markettia.
Huonoa on julkisen liikenteen vuorojen vähyys ilta-aikaan ja viikonloppuisin sekä erikoisliikkeiden sulkeutuminen jo klo 17-18 arkisin.
No ainakin Hotelli Hirvi on p..ska. Olen asunut siellä yli 100 vrk:ta. aamupala ok ja olut ihan hyvää, mutta siinä sitten onkin kaikki plussat.
En suosittele.
Itse odottelen tilaisuutta päästä pois täältä. 10 vuotta tänne tuli tuhlattua.
Työttömyysprosentti 20%, ihmiset sisäkääntyisiä+pikkukaupungin kyräilyt jne. , kovat välivaltatilastot, poliisia ei kaupungissa(poliisin tulo kestää n 20 min vähintään).