Miten kannattaa reagoida, jos tulee jätetyksi?
Kannattaako olla kylmänviileä ja sanoa, että selvä homma, lopetetaan vaan?
Eikös tuo ole järkevin vaihtoehto?
Vai kannatatko perään itkemistä ja anelua ettei suhde loppuisi?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu haluatko jatkaa suhdetta?
Jos haluat jatkaa, niin ei mielestäni pidä olla kylmä, vaan ymmärtäväinen. Ilmoitat,ettet toivoisi suhteen loppuvan, mutta hyväksyt suhteen loppumisen. Tämän jälkeen katkaiset kaiken yhteydenpidon tähän henkilöön ja katoa sosiaalisesta mediasta vähintään 30 päivän ajaksi.
Ei se riipu siitä haluaako itse jatkaa suhdetta vai ei. Jos toinen haluaa lopettaa, niin silloin se on siinä. Toinen on asiaa harkinnut ja todennut lopettamisen olevan paras vaihtoehto, joten sitä tulee kunnioittaa.
Riippuuhan se siitä, haluaako AP itse jatkaa suhdetta vai ei.
Joskus ihmiset eroavat hetken mielenjohteesta ja sen eksän voi saada takaisin, jos vain toimii ja käyttäytyy oikein. Siksi kannattaa olla ymmärtäväinen ja kadota hetkeksi, niin se toinen osapuoli voi rauhassa miettiä sitten oliko se eroaminen oikein vai ei.
Täh? Eli meinaat, että jos ap nyt haluaa jatkaa ja toinen ei, niin toisen pitää jatkaa, koska ap haluaa? Vaikka sitten tuonkin jälkeen? No ei, ei ikinä. Toinen osapuoli on päätöksensä tehnyt ja jos hän haluaisi taukoa, niin hän varmasti sen myös sanoisi, mutta tuskinpa haluaa taukoa, vaan vain, että toinen katoaa siitä. Kun toinen haluaa erota, niin molemmat ovat vapaat katselemaan uusia ystäviä.
Voi elämä sentään. Enkö ENSIMMÄISESSÄ viestissä sanonut, että "kerro hänelle, ettet halua erota MUTTA HYVÄKSYT ERON". Miksi ihmisillä puuttuu lukutaito?
Eronkin jälkeen voi voittaa entisen puolison takaisin, jos käyttäytyy erotilanteessa oikein. Tuo on pointtini. En missään kohdassa sanonut, ettei suostu eroon, vaan nimenomaan suostuu ja on ymmärtäväinen. Sille eroa haluavalle annetaan aikaa hengittää ja miettiä ja kokea se ero, miltä se tuntuu. Joskus erolle panijat tajuavat tehneensä virheen jälkikäteen ja palaavat.
Jos olen kovin ymmärtäväinen ja suostuvainen, toinen osapuoli voi tulkita sen niin, että en ole hänestä kovin paljon välittänytkään. Eikä sen vuoksi palaa takaisin, vaikka itse haluaisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat jatkaa, niin ei mielestäni pidä olla kylmä, vaan ymmärtäväinen. Ilmoitat,ettet toivoisi suhteen loppuvan, mutta hyväksyt suhteen loppumisen. Tämän jälkeen katkaiset kaiken yhteydenpidon tähän henkilöön ja katoa sosiaalisesta mediasta vähintään 30 päivän ajaksi.
Ei se riipu siitä haluaako itse jatkaa suhdetta vai ei. Jos toinen haluaa lopettaa, niin silloin se on siinä. Toinen on asiaa harkinnut ja todennut lopettamisen olevan paras vaihtoehto, joten sitä tulee kunnioittaa.
Joskus ihmiset eroavat hetken mielenjohteesta ja sen eksän voi saada takaisin, jos vain toimii ja käyttäytyy oikein. Siksi kannattaa olla ymmärtäväinen ja kadota hetkeksi, niin se toinen osapuoli voi rauhassa miettiä sitten oliko se eroaminen oikein vai ei.
Täh? Eli meinaat, että jos ap nyt haluaa jatkaa ja toinen ei, niin toisen pitää jatkaa, koska ap haluaa? Vaikka sitten tuonkin jälkeen? No ei, ei ikinä. Toinen osapuoli on päätöksensä tehnyt ja jos hän haluaisi taukoa, niin hän varmasti sen myös sanoisi, mutta tuskinpa haluaa taukoa, vaan vain, että toinen katoaa siitä. Kun toinen haluaa erota, niin molemmat ovat vapaat katselemaan uusia ystäviä.
Voi elämä sentään. Enkö ENSIMMÄISESSÄ viestissä sanonut, että "kerro hänelle, ettet halua erota MUTTA HYVÄKSYT ERON". Miksi ihmisillä puuttuu lukutaito?
Eronkin jälkeen voi voittaa entisen puolison takaisin, jos käyttäytyy erotilanteessa oikein. Tuo on pointtini. En missään kohdassa sanonut, ettei suostu eroon, vaan nimenomaan suostuu ja on ymmärtäväinen. Sille eroa haluavalle annetaan aikaa hengittää ja miettiä ja kokea se ero, miltä se tuntuu. Joskus erolle panijat tajuavat tehneensä virheen jälkikäteen ja palaavat.
Jos olen kovin ymmärtäväinen ja suostuvainen, toinen osapuoli voi tulkita sen niin, että en ole hänestä kovin paljon välittänytkään. Eikä sen vuoksi palaa takaisin, vaikka itse haluaisikin.
Kuka haluaa takaisin tyypin, joka on halunnut erota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi tsiisus, vai että puolison voi voittaa puolisonsa takaisin... joo, voita rauhassa, minä jatkaisin elämääni ja antaisin olla ihan suosiolla.
Olen ollut parisuhteessani nyt 25 vuotta ja jos mies haluaisi erota, niin hän saisi erota tai me eroaisimme. Ei hän erolla uhkaile syyttä suotta, vaan se olisi todella harkittu asia.
Hohhoijaa siis vain.
No jos sinä haluat olla sellainen, joka varmistaa, että entinen suhde murskautuu eikä paluuta ole, niin okei, vinkki ei ole sinulle. Nyt kyse oli AP:sta ja mitä tämä haluaa.
Parisuhde murskautuu? Eiköhän eroa ole mietitty ennen kuin siitä on sanottu. Jos toinen uhkailee erolla, niin eibse kovin kummoinen parisuhde ole ollutkaan.
Kaikki ei ole parisuhteissa ja niiden päättymisessä niin mustavalkoista.
Jaa, minulle varmaan on, sillä jos sanon jotain, niin tarkoitan sitä myös ja samaa odotan myös läheisiltäni.
Jos ero tulisi, niin pärjäisin oikein hyvin yksinkin. Ehkä se kuulostaa pahalta joistakin, mutta se on todellakin vain järkevää. Ystäväni puoliso kuoli puoli vuotta sitten täysin ennalta arvaamattomasti ja tottakai se oli valtava isku ystävälleni ja on yhä vieläkin, mutta hän pärjää. Ero on ehkä valitettavasti pieni kuolema ja en lähtisi anelemaan sen edessä, vaan pärjäisin.
Eihän kukaan ole väittänytkään, ettei ihmiset pärjää eron jälkeen.
Joskus on kuitenkin tilanteita, että on stressaava elämäntilanne, suhdekkin on voinut stressata ja rakoilla. On vain sellainen olo, että se ero on se ainoa tapa saada koko tilanne raukeamaan. Katsos, ihmiset tekevät joskus vääriä valintoja tälläisissäkin asioissa, ei kukaan ole täydellinen.
Kukaan ei vieläkään ole puhunut mistään siitä, että AP:n pitäisi mennä kerjäämään tai anelemaan entistään takaisin. On vain puhuttu siitä, että kertoo hyväksyvänsä eron ja ettei sitä halua ja sen jälkeen lopettaa kaiken yhteydenpidon eksäänsä ja katoaa sosiaalisesta mediasta ainakin kuukaudeksi, näin antaen sille entiselle puolisolle täydellisen hiljaisuuden.
En oikein ymmärrä miksi sinä olet niin vahvasti tuota vastaan? Mikä siinä sinua ärsyttää, että jotkut muut tekevät asiat toisin, kuin sinä tekisit?
Kumpi mahtaa olla suurempi rakkaus:
Se jota kohtaan tunnet vihaa erotilanteessa
Vai
Se jota ikävöit erotilanteessa
Oletetaan, että olet jätetty molemmissa tapauksissa.
Ok. Hyvää loppuelämää ja kaunis hymy päälle, jolla sen sanoo.
Jaa, minulle varmaan on, sillä jos sanon jotain, niin tarkoitan sitä myös ja samaa odotan myös läheisiltäni.
Jos ero tulisi, niin pärjäisin oikein hyvin yksinkin. Ehkä se kuulostaa pahalta joistakin, mutta se on todellakin vain järkevää. Ystäväni puoliso kuoli puoli vuotta sitten täysin ennalta arvaamattomasti ja tottakai se oli valtava isku ystävälleni ja on yhä vieläkin, mutta hän pärjää. Ero on ehkä valitettavasti pieni kuolema ja en lähtisi anelemaan sen edessä, vaan pärjäisin.