Millä perustella jonkun väkivaltaisen videopelin pelaaminen on muka terveempää tekemistä, kuin jonkun Temptation Islandin kaltaisen hömppäsarjan katsominen televisiosta?
Tällä palstalla pelaajat monesti sanovat, että jonkun väkivaltapelin pelaaminen muka on on jotenkin terveempää, kuin hömppäsarjan katsominen televisiosta. Mihin tuo väite oikein perustuu?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikkapa siihen että niissä peleissä pitää aktiivisesti miettiä mitä tekee ja etsiä luovia ratkaisuja miten pelissä pärjää. Kehittää myös hienomotoriikkaa ja silmien ja käsien yhteispeliä. Tv:n katsominen on täysin passiivista
Tv:n katsominen voi olla myös aktiivista. Sosiaalihömppä voi kehittää sosiaalista silmää, auttaa tunnistamaan manipulaatioyrityksiä jne. Elokuvat voivat myös kehittää mielikuvitusta, jos kuvittelee itsensä hahmoksi juoneen ja pohtii, mitä olisi itse tehnyt missäkin tilanteessa.
Pelit sopii tuohon paljon paremmin.
Niissä se sun hahmo on annettu valmiiksi. Mä pidän avoimen maailman peleistä, joissa omilla valinnoilla on seurauksensa, mutta niissä on aina rajoituksensa. Jos mä ajattelen Harry Potter universumiin oman hahmoni, jolla on mun valitsema taustatarina, reagointitapansa ja dialogit, niin kyllä se vaatii enemmän mielikuvitusta kuin pelien valmiista vaihtoehdoista valitseminen. Vielä enemmän mielikuvitusta tietysti vaatii ihan oman maailman luominen.
Vierailija kirjoitti:
Tempparit herättää oikeasti ajatuksia, ei ole ollenkaan hömppää. Ajatuksia ihmissuhteista ja parisuhteista, voi reflektoida omia ajattelumalleja ym.
Mitä ajatuksia ...kuka kuksii ketä jne kenen kunto kestää kännissä mitä sillä on housuissa, onko sukka...
Mahtavaa ajattelua joopajoo
mikä parisuhde se on kun heti peitto heiluu kun jokumuu tulee kiehnäämään viereen!
Jaa-a.Vaikee sanoo kun kumpikaan vaihtoehto ei kiinnosta.
Videopelit ovat fantasiaa ja ei totta. Tempparit taas ovat tosi tv:tä ja kertovat ihmisten elämästä, missä naidaan, ryypätään, harjoitetaan ihmissuhde pelailua, ollaan pinnallisia jne.
Ihminen osaa suhtautua video peleihin, kuin ne eivät olisi totta, sillä olvat vain fantasiaa.
Tempparit taas ovat totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikkapa siihen että niissä peleissä pitää aktiivisesti miettiä mitä tekee ja etsiä luovia ratkaisuja miten pelissä pärjää. Kehittää myös hienomotoriikkaa ja silmien ja käsien yhteispeliä. Tv:n katsominen on täysin passiivista
Tv:n katsominen voi olla myös aktiivista. Sosiaalihömppä voi kehittää sosiaalista silmää, auttaa tunnistamaan manipulaatioyrityksiä jne. Elokuvat voivat myös kehittää mielikuvitusta, jos kuvittelee itsensä hahmoksi juoneen ja pohtii, mitä olisi itse tehnyt missäkin tilanteessa.
Niissä se sun hahmo on annettu valmiiksi. Mä pidän avoimen maailman peleistä, joissa omilla valinnoilla on seurauksensa, mutta niissä on aina rajoituksensa. Jos mä ajattelen Harry Potter universumiin oman hahmoni, jolla on mun valitsema taustatarina, reagointitapansa ja dialogit, niin kyllä se vaatii enemmän mielikuvitusta kuin pelien valmiista vaihtoehdoista valitseminen. Vielä enemmän mielikuvitusta tietysti vaatii ihan oman maailman luominen.
Et ole tainnut ikinä pelata mitään roolipeliä.
Millä perusteella jonkun hömppäsarja jossa vain ryypätään ja sekoillaan, on terveempää, kuin mielenkiintoisen pelin pelaaminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti parhaimmat ja kehutuimmat pelit tarinaltaan viime vuosina ovat olleet putkijuoksuja tai sitten vain hillitysti avoimia plejä, kuten Last of Us tai ketjussa jo mainitut Resident Evil- ja Legend of Zelda-sarjat. Harva jaksaa käyttää pelaamisessaan aikaa siihen, että harhailee ympäriinsä pelimaailmassa ja koettaa etsiä jotain kiinnostavaa juttuja, joka veisi tarinaan edes löyhästi eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Videopelit ovat fantasiaa ja ei totta. Tempparit taas ovat tosi tv:tä ja kertovat ihmisten elämästä, missä naidaan, ryypätään, harjoitetaan ihmissuhde pelailua, ollaan pinnallisia jne.
Ihminen osaa suhtautua video peleihin, kuin ne eivät olisi totta, sillä olvat vain fantasiaa.
Hehe. Sen takia pelaankin vain nykyään räiskintäpelejä oikeita vastustajia vastaan. Moni vihainen narsisti ragee siellä mikkiin kun ujo ninja tulee arvaamattomasta kulmasta ja pistää nirrin pois ja jatkaa matkaa objektille 😀
Vierailija kirjoitti:
Ja siksi videopelit ovatkin parempia. Niissä harvoin on niin pöljiä ihmisä, kuin tosielämässä.
Räiskintäpelien pelaaminrn lisää aggressiivisuutta ja aggressiivista käyttäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Räiskintäpelien pelaaminrn lisää aggressiivisuutta ja aggressiivista käyttäytymistä.
Lähde?
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella jonkun hömppäsarja jossa vain ryypätään ja sekoillaan, on terveempää, kuin mielenkiintoisen pelin pelaaminen?
Jep. Tällä asenterlla kannattaa låhteä liikenteeseen.
Olet itsekeskeiben ja itsekäs etkä pysty asettumaan toisen ihmisen kenkiin. Et ole parisuhde, etkä isä matskua. Mutta jatka vaan räiskimistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan lägi ja high ping-pelaajat 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet itsekeskeiben ja itsekäs etkä pysty asettumaan toisen ihmisen kenkiin. Et ole parisuhde, etkä isä matskua. Mutta jatka vaan räiskimistä.
Ja itse et kykene asettumaan pelaajan asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi näytit hyvin mallia, miten asetutaan toisen kenkiin ja nähdään asiat toisesta näkökulmasta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin: Tosi-tv:n suurkuluttaja
Olen ajatellut, että Spyron pelaaminen on vaikuttanut kiinnostukseeni leikkiä tulella.
Eikös ajatus pitäisi olla se, että antaa kaikkien kukkien kukkia. Jostain syystä vaan television katsojilla on usein kova tarve lytätä pelejä pelaavia ihmisiä. Mistä se johtuu?
Realityssa suorastaan hyväksikäytetään osallistumaan erehtyneitä hölmöläisiä. Fiktiossa ei näin tehdä. Ei se tietenkään katsojien vika ole, mutta on moraalitonta tukea moista. Ainoa sarja, mikä vaikuttaisi ottavan kilpailjoiden hyvinvoinnin erittäin vakavasti on US versio Selviytyjistä.
Refleksit paranee, tarkkaavaisuus paranee, ongelman ratkaisu kyky paranee peleissä. Temppareista oppii ainoastaan sen kuka jakaa persettä kännissä ja kuinka alkoholistit sekoilee kännissä