Miten pääsee Helsingin keskustasta parhaiten Meilahden sairaalaan?
Kommentit (20)
Kampista tosi monella bussilla. Kysy kuskilta, jos osaa suomea.
Okei! Meneekö sinne kauan matkustaa?
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:14"]
[/quote]
Esim. Lasipalatsilta ratikalla n. 10 min.
Jee! Kiitos. Miten ratikassa mAksetaan? Maksetaanko 6 vuoden ikäisestälin? Anteeksi mutta oon ihan maalainen!
Ja mistä tiedän että missä jään pois? Kiitos vastauksista. Ap
Kuskilta voi ostaa lipun, 6-vuotias kai pääsee ilman lippua? Ratikoissa on taulut joissa näkyy seuraavan pysäkin nimi
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:15"]
[/quote]
[/quote]
Ei kyllä riitä 10min edes sunnuntaina. 20 min.
Kampista pääset 14 ja 18 sekä 39 bussilla. Pysäkin, jolla jäät pois, numero on 1323 Haartmaninkatu. Edeltävä pysäkki on Naistenklinikka.
Kun jäät pois bussista, vasemmalla puolella näkyy Meilahden tornisairaala sekä sellainen lasinen talo.
on kartat ja kaikki.
www.reittiopas.fi
Selkeästi kerrottu, millä menet ja millä pysäkillä jäät pois. Riittää tosin, että hyppäät oikeaan kulkuvälineeseen, voit pyytää kuskia sanomaan, milloin tulee jäädä pois. Ratikoista 4 on se, jolla pääsee kaikkein lähimmäs. Kampista taas bussit 14, 18 ja 39 menevät melkein sairaalan eteen. Ja 6v kulkee ilmaiseksi. Ostat itsellesi lipun joko lippuautomaatista (jos menet ratikalla, lippuautomaatti on Lasipalatsin ratikkapysäkillä) tai suoraan kuljettajalta.
Kannattaa varautua ruuhka-aikana pidempään matkustusaikaan. Jopa 40 minuuttia saattaa mennä, jos on joku häiriö matkalla. Yleensä Kampista kestää n. 20 minuuttia.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:24"]Kannattaa varautua ruuhka-aikana pidempään matkustusaikaan. Jopa 40 minuuttia saattaa mennä, jos on joku häiriö matkalla. Yleensä Kampista kestää n. 20 minuuttia.
[/quote]
40 min? Mulla on menny pahimpina ruuhka-aikoina joskus harvoin vajaat 20 min, normaalisti menee 10-15 min. Ja kuljen tuota Kamppi-Meikku väliä monta kertaa viikossa.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:24"]Kannattaa varautua ruuhka-aikana pidempään matkustusaikaan. Jopa 40 minuuttia saattaa mennä, jos on joku häiriö matkalla. Yleensä Kampista kestää n. 20 minuuttia. [/quote] 40 min? Mulla on menny pahimpina ruuhka-aikoina joskus harvoin vajaat 20 min, normaalisti menee 10-15 min. Ja kuljen tuota Kamppi-Meikku väliä monta kertaa viikossa.
[/quote]Et viittis valehella. 10 minuuttia riittää jos ei ole mitään muuta liikennettä eikä ketään muuta matkustajaa. 20-30 on realismia.
[quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="24.09.2015 klo 15:15"]
[/quote]
[/quote]
Ei kyllä riitä 10min edes sunnuntaina. 20 min.
Kampista pääset 14 ja 18 sekä 39 bussilla. Pysäkin, jolla jäät pois, numero on 1323 Haartmaninkatu. Edeltävä pysäkki on Naistenklinikka.
Kun jäät pois bussista, vasemmalla puolella näkyy Meilahden tornisairaala sekä sellainen lasinen talo.
[/quote]
Onko se lasinen talo Biomedicum?
Kysy oikeaa pysäkkiä muilta matkustajilta, saat oikeamman vastauksen. Olen usein nähnyt matkustajan kysyvän kuskilta ja sitten nousevan väärällä pysäkillä pois. Niitä on kyllä siinä useita korttelin välein, niin että ei ole iso haitta. Olen myös joskus yrittänyt sanoa, että jää vasta seuraavalla, se on lähempänä, mutta ei mua ole uskottu.
Mua ahdistaa niin paljon,että perun mun tutkimukset. Asun keski suomessa enkä osaa hesassa liikkua.
Bussilla 18 pääsee hyvin. Lähtee Tennispalatsin lähettyviltä laituri 76. Reittiopas on myös kätevä.
Otat ratikan Lasipalatsin edestä, ratikka numero 4 tai 10. Kyllä ihmiset neuvoo Rautatientorilla kun vaan kysyt, ei me helsinkiläiset nyt ihan niin tylyjä olla.
Vierailija kirjoitti:
Öö, 4-ratikalla?
Sivusta : ööööö, itsellesi.
Öö, 4-ratikalla?