Kuinka paljon viiniä voi juoda illalla, jos seuraavana päivänä on töitä?
Kommentit (46)
2-3 ei ene ja kannatta aloittaa ajoissa.
0 annosta, jos on fiksu ja vastuuntuntoinen ihminen. Sä selkeästi et ole.
Join eilen illalla 1,5l. Aamusta olin juonut 0,5l vodkaa. Hyvin olin tänä aamuna kuudelta töissä, no problem.
Vierailija kirjoitti:
16 cl
Kyllä, tuon verran voi surutta juoda. Eli suuri lasillinen viiniä.
Ja riippuuhan se viinin alkoholipitoisuudestakin. Joissakin viineissä on jopa 14 % alkoholia, kun toisissa viineissä vain 8 %.
Tuo 16 cl on sellainen normi määrä, joka usein juodaan aterian yhteydessä lähes aina.
Kaksi lasillista, korkeintaan. Mieluiten ei yhtään.
Kokemuksesta tiedän tämän asian.
Krapula tulee nykyään kolmesta lasillisesta, eli kaksi voi juoda.
Normi ihmiset ei juo. Kysymyksestä päätellen poikkeat joukosta.
Kolme lasillista on liikaa, mutta neljä liian vähän... Eli kaksi lasillista pystyisin juomaan ilman, että kihahtaa nuppiin liikaa. (Painan n. 58kg, jos sillä jotain väliä, ja juon harvoin)
Vierailija kirjoitti:
0 annosta, jos on fiksu ja vastuuntuntoinen ihminen. Sä selkeästi et ole.
Lutkà
Riippuu oletko mies vai nainen ja teetkö etätöitä.
Entä montako lasia viiniä voi juoda ennen etäyhteydellä pidettävää esitelmää, ettei jännittäisi niin kamalasti?
Itse huomannut että jos yli 2 lasia menee niin vaikuttaa yöuniin ja seuraava päivä menee väsyneenä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16 cl
Kyllä, tuon verran voi surutta juoda. Eli suuri lasillinen viiniä.
Ja riippuuhan se viinin alkoholipitoisuudestakin. Joissakin viineissä on jopa 14 % alkoholia, kun toisissa viineissä vain 8 %.Tuo 16 cl on sellainen normi määrä, joka usein juodaan aterian yhteydessä lähes aina.
16 cl ei ole suuri lasillinen viiniä. Ja 14% ei edes ole vahva viini. Katsopa niitä ylähyllyn viinejä, 15-16,5% taitaa yleisemmin olla.
Riippuu siitä, mihin aikaan voit aloittaa juomisen ja monelta pitää olla töissä. Myös kannattaa huomioida, pitääkö ajaa, onko vastuussa muista ihmisestä.
Esim. Taksikuskina voisin max 3 kolmeannosta ja kaikki ennen klo 21 jos työ alkaisi vaikka kahdeksalta.
Jos olisin töissä päiväkodissa ja pääsisin julkisilla töihin, saattaisin juoda 4 klo 22 mennessä.
Jos olisin esim tietohallinnossa ja vielä etätöissä, voisi helposti juoda reippaastikin.