Alkuraskaus mahan nipistely liikkuessa
Eli iha vasta alkuraskaudessa oon (4 tai 5 viikko) mahan ärsyttävä turvotus ja liikkueesa nipistely vaivaa.. Teen tallitöitä ja olen muutenkin kova liikkumaan (mm. Omia hevosia 4 kpl ja ratsastus kuuluu päivittäiseen liikuntaan) nyt en oo pariin päivään uskaltanut ratsastaa ja ollut muutenkin tosi rauhassa kun maha tuntuu inhottavalta kun yritän jotakin tehdä... Makoillessa kaikki hyvin. Onko muilla vastaavia kokemuksia?? Meneekö kipuilu ohi alun jälkeen?
Kommentit (6)
Mulla oli koko alkuraskauden (ekan kolmanneksen) milloin mitäkin juilintaa. Menkkamaista kipuilua, vihlontaa aivastaessa/yskiessä, nipistelyä ja kipristelyä. Tulkitsin kaiken aina vain kohdun kasvamiseksi ja niiden joidenkin kiinnikkeiden löystymiseksi jne, koskaan ei mitään hätää ollut. Raskaudestakin jo kolmatta vuotta aikaa eli loppu hyvin kaikki hyvin!
Normaalia on ja ohi menee. Muistan kun joskus kylkeä kääntäessä tai aivastaessa vihlaisi oikein kunnolla ja säikähdin. Mutta tuota kesti tosiaan vain muutaman viikon.
No, jos kyse olisi jostain vaarallisesta, et sitä mitenkään voi estää. Eli elä normaalisti. Kohtu venyy ja paukkuu, joten kaikenlaiset kivut on normaaleja. Eri asia jos sattuu sattuu ja verta tulee
No, jos kyse olisi jostain vaarallisesta, et sitä mitenkään voi estää. Eli elä normaalisti. Kohtu venyy ja paukkuu, joten kaikenlaiset kivut on normaaleja. Eri asia jos sattuu sattuu ja verta tulee
Mulla oli sama juttu alussa ja ohi meni muutamassa viikossa. Kohtu kasvaa ja paikat venyy, ihan normaalia :)