Aivan tajuttoman monella suomalaisella on välillinen Münchhausenin oireyhtymä
Tälläkin palstalla sitä näkee kuinka tajuttoman monet ihmiset puhuvat jonkun tuttavan mukamas mielenterveysongelmista, masennuksesta, maanisdepressiosta,... ja blaa blaa blaa. Aina vaan sillä tuttavalla on mukamas vaikka kuinka paljon kaikenlaisia ongelmia, ei pelkästään mielenterveydessä vaan monissa muissakin asioissa, elämänhallinnassa, ruokavaliossa, päivärytmissä, asumistilanteessa,... ihan kaikessa.
Tässä teille uutinen: ei ne teidän tuttavat ole mielenterveysongelmaisia tai moniongelmaisia. Te olette sairaita. Teillä on välillinen Munchhausenin oireyhtymä. Te vain kuvittelette ne kaikki tuttavanne ongelmat, ei niitä ongelmia oikeasti ole olemassa, ne ovat vain teidän sepitelmäänne, ihan itse keksitte ihan mitä sattuu satuja tuttavasta.
Kommentit (5)
Ja tällä palstalla on usein aloituksia tyyliin "ärsyttää ihmiset jotka eivät tee ongelmilleen mitään".
Jos sinä valitat noin, että tuttavasi ei tee ongelmilleen mitään, niin ei sillä tuttavalla ole niitä ongelmia. Sinulla on ongelma: sinuahan siinä tilanteessa ärsyttää. Se sinun ärsytyksesi on se ainoa ongelma. Eikä sinun ärsytyksesi sillä parane että vaadit tuttavaasi ratkomaan jotain sellaisia "ongelmia" joita hänellä ei edes ole.
Sinun ärsytyksesi on todellinen ongelma. Tuttavan ongelmat ovat vain "mielikuvitusongelmia" eli sinun sepitelmääsi. Ei mielikuvitusongelmia ratkomalla korjata todellisia ongelmia. Mielikuvitusongelmia ratkomalla ei saavuteta yhtään mitään todellisia tuloksia. Ainoa tulos mitä mielikuvitusongelmia ratkomalla saatetaan saada aikaiseksi taitaa olla sinulle mielikuvitteellista hyvää oloa. Sinusta voi tuntua hyvältä jos voit kuvitella tehneesi jotain hyvää.
Jos sinulla on ongelma niin siinähän ei yhtään hyödytä se että kohdistat huomiosi johonkin ihmiseen joka ei ongelmaasi millään lailla liity. Voit korjata ongelmasi ainoastaan kohdistamalla huomiosi ongelmaasi. Sinun itse täytyy korjata oma ongelmasi, paraneminen lähtee itsestä. Sitä en tiedä miten tuo välillinen munchhausenin oireyhtymä korjataan - kenties sinun tarvitsee mennä vaikkapa terapiaan.
ap
Nyt olet varmaan erehtynyt ongelman diagnoosin nimestä. Äitini mukaan paroni von Münchausen on jonkunlainen sukulaiseni ja hänen tarinansa - en ole niitä lukenut - eivät kaikki ole sitä miksi niiden sanotaan olevan. Näin ollen ehkäpä munchausenin syndrooma on väärä nimi.
Minä ratkon vain omia ongelmiani. Yksi ongelma on sairas sairaanhoito joka roikkuu minussa enkä pääse heistä eroon. Se on vielä kaiken lisäksi PAKKOHOITOA, mutta mitään valintaa ei ole vaikka sanovat, että tämähän on vapaaehtoista... Siihen tuli nyt loppu ja toivottavasti lakko ei koskaan lopu niin ehkäpä pääsen heistä vihdoinkin eroon... minun silmissäni touhu on vainoamista, häiriköintiä, törkeästi kotiin tunkeutumista, mitä törkeintä vapauden riistoa muka sairauden nimissä... olet niin mielisairas, että et itsekään ymmärrä... sairauttasi ei voi hoitaa millään muulla tavalla kuin pitämällä sinua suljettujen ovien takana ja rankassa lääkityksessä jne jne... kaiken lisäksi inhottavia tyyppejä...
Jos sairaanhoidon lakko jatkuu niin ehkä ihmiset joiden on jo aika kuolla saavat kuolla rauhassa... Emme tarvitse tehdaslaitosten kaltaisia sairaaloita ja sairaalalaitteita kaiken maailman omituisine johtoineen pitämään liian vanhoja ja liian sairaita hengissä ilman, että tavisihmiset edes tajuavat mistä on kysymys... mihinkään laitteeseen eivät minua ole vielä saaneet... mutta kemiallinen pakkovankila ja mitä törkeimmät vapaudenriistot kuukausiksi ovat kyllä ihan oma lukunsa... ihmisen voi tappaa hitaasti mutta varmasti, hänet voi kemiallisilla aineilla tehdä sairaaksi ja toimintakyvyttömäksi... ja hänet voi ahdistaa niin nurkkaan, että hän päätyy tekemään itsarin ja sitten vain todetaan, että hänhän oli vain yksi mt-ongelmainen... ja jos kyseessä on murha niin se on niin salakavalasti tehty, että mukamas ei ketään voi syyttää... sairaus tappoi, lääkäri ei voinut parantaa... enpä ihmettelisi vaikka suuri määrä n k sairauksia olisi vaan keksitty, jotta lääkettä saadaan myytyä ja lääkebisnes pyörii... identiteettivarkauksista ja omaisuuksien riistoista puhumattakaan...
Jos päätyy sairaalaan suljettujen ovien taakse niin ihmiseltä viedään kaikki henkilöllisyyspaperit, ajokortti, pankkikortit, avaimet, puhelimet... arvaatteko mihin pienelläkin mielikuvituksella varustetun mukaan noita voidaan käyttää...
TÄMÄ ON MAAILMAN SAIRAANHOITOA!!! MITÄ SITTEN LIENEEKÄÄN TERVEYDENHOITO???
KUINKA MONI IHMINEN TÄSSÄ MAASSA ON TÄMMÖISEN HOIDON UHRINA JA KOHTEENA... VOIKO TÄLLÄ MENETELMÄLLÄ TEHDÄ JOPA KOKO KANSAN TAI SEN JONKUN OSAN KANSANMURHAN???
Eräässä minulle päätyneessä paperissa lukee minimaalisella tekstillä, että tämä on RISKINHALLINTASUUNNITELMA ja sen jälkeen FI ja numero joka voisi olla pankkitilin numero ainakin täällä voimassa olevalla pankkitilillä???
Eräs tuttava on kävelevä duodecim ja latelee erittäin vaikeat lääkkeet ja nimet ja vaikutukset tuosta vaan. Osaa ilm hyödyntää tätä saadakseen oikeat dropit... Onhan se joo, mielenkiintoista. Epäilen terveydenhuollon turhaa käyttöä....
Ai tässä nyt pitäisi lääkäreiden ja hoitavien tahojen kanssa alkaa olla eri mieltä koska av mamma sanoo, että mitään vikaa ei ole? Jaha.
Ei minulla vaan ole ketään ongelmatuttavia. Kaikki tuttavani ovat mielikuvituskavereita, ja heillä on aina kaikki hyvin. Elämä on ihanaa.