Miten hävitätte vanhentuneet lääkkeet?
Viedäänkö ne apteekkiin? Siivoilin juuri lääkekaapin kaikista vanhentuneista lääkkeistä.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 15:49"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 15:46"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:42"]
Heitän roskiin. Ei saisi, tiedän kyllä. Teen näin joka tapauksessa.
[/quote]Lääkkeet voi heittää roskiin, jos jätteet menevät poltettavaksi. On aivan sama, poltetaanko lääkkeet jätteidenpolttolaitoksen masuunissa vai apteekissa. Masuunissa se on itse asiassa turvallisempaa. -16
[/quote]
Apteekkikin vie ne samaan laitokseen;) Ei ne takapihalla niitä kärryytä!
[/quote]Olen käsittänyt, että lääkkeet poltetaan erikseen, ei ehkä apteekissa mutta esimerkiksi sairaalassa. Joku valitteli tällä palstalla taannoin lääkkeiden polttamisesta syntyvää käryä. -16
Tuuppaa nakinpalaan ja heitä pihapiirin harakoille/roskalinnuille, win-win
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:36"]Syön ne?
[/quote]
omnomnomnomnom
Ne viedään apteekkiin. Ja jos ne on vanhoissa pakkauksissa, niin kannattaa viedä pakkausten kera.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:37"]
haittaako jos heittää ne roskiin?
[/quote]
Haittaa.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:37"]
haittaako jos heittää ne roskiin?
[/quote]
haittaa. ne pitää aina viedä apteekkiin. Vitaamiinit voi hävittää myös roskien mukana, mutta lääkkeet aina apteekiin kautta.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:37"]haittaako jos heittää ne roskiin?
[/quote] Haittaa.
Aina vien apteekkiin hävitettäväksi, olipa kyse lääkkeistä tai apteekin lääkevoiteista.
Liuotan ne veteen ja kastelen niillä kukkia. Nyt tosin ymmärrän paremmin lääkkeiden vaikutuksen!
Luin Fimean sivuilta että pillerit ym pitäis viedä pussissa kaikki ilman pakkauksia kun taas rasvat ym pakkauksissa? Onko väliä miten ne sinne vie?
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:44"]
Luin Fimean sivuilta että pillerit ym pitäis viedä pussissa kaikki ilman pakkauksia kun taas rasvat ym pakkauksissa? Onko väliä miten ne sinne vie?
[/quote]
Ohje helpottaa apteekin työtä mutta pääasia on että lääkkeet viedään apteekkiiin. Ottavat kyllä vastaan pakkauksissakin.
Apteekkiin AINA! Itse en ollut kerran lajitellut lääkkeitä apteekin ohjeen mukaan ja kieltäytyivät ottamasta lääkkeitä vastaan, sanoin sitten että heitän ne seuraavaan vastaan tulevaan roskikseen ja niin muuttui ääni kellossa
Heitän roskikseen. Meillä päin jätteet poltetaan, jolloin erittely ei ole tarpeen.
Oon kyllä heittäny aina vaan roskiin... tiedän että pitäis viedä apteekkiin mutta sillä hetkellä kun innostuu siivoamaan pitää saada kaikki heti pois pois
Apteekkiin joo.