Uskotko että opet menee lakkoon?
Kommentit (25)
Pienet paikkakunnat opettajien lakossa menee eka mutta pääkaupunkiseudulle ei lakkoa päästetä
Menevät varmasti. Uskon, että Pk- seutu varsinkin.
Vierailija kirjoitti:
Eivät uskalla.
Lakosta päättää liitot, eivät opettajat.
Vierailija kirjoitti:
Pienet paikkakunnat opettajien lakossa menee eka mutta pääkaupunkiseudulle ei lakkoa päästetä
Jyväskylä, Rovaniemi, Tampere, Kuopio, Turku ja Oulu pieniä paikkakuntia??
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että ei. t. ope
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että ei. t. ope
Toivon, että lakko alkaa t. ope
Menenvät ja varhaiskasvatuksen opet etunenässä. Heillä onkin surkein palkkatilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että ei. t. ope
Toivon, että lakko alkaa t. ope
Minä toivon myös, vaikka ei koske mun paikkakuntaa.
Ope myös
Ekat kaupungit menevät ja sitten tulee joku heikko sopimus. Lakkoa ei päästetä pääkaupunkiseudulle asti.
Kyllä uskon, että menevät ”isompia” kaupunkeja myöten.
OAJ solmii tapansa mukaan jonkun heikon sopimuksen, jossa tulee 15 euroa kuussa lisää palkkaa ja 3 kiky-tuntia viikossa lisää töitä.
Toivon, että menevät niin saan sihteerinä tehdä rauhassa töitä, kun koulu on muuten kiinni. :D
Toivottavasti menevät. Palkkataso on jäänyt sen verran pahasti jälkeen, ettei aineenopettajia enää saada kouluihin. Esimerkiksi matematiikan, fysiikan ja kemian opettajista on suuressa osassa Suomea kova pula. He menevät muihin töihin paremmalla palkalla. Koulujen opetusta pyöritetään suurin piirtein kenellä tahansa, joka suostuu tulemaan ja osaa edes vähän.
Minulle on aivan sama, menemmekö lakkoon vai emme. Neuvottelujen lopputulos on, että saamme jonkin naurettavan pienen palkankorotuksen, jonka OAJ esittää merkittävänä työtaisteluvoittona. Kun on saatu mikä tahansa korotus, olkoon se kuinka mitätön, opettajien työtään koskevaa kritiikkiä ei enää katsota hyvällä vaan pitäisi hyväksyä mukisematta vuosien aikana kasvaneet vaatimukset. Olemmehan juuri saaneet palkankorotuksen! Itse en henkilökohtaisesti kaipaa edes parempaa palkkaa. Olen lukion lehtorina, jolla on palkassa vuosisidonnaisia lisiä, tyytyväinen palkkatasooni. Keskittyisin neuvotteluissa ennemmin työmäärään ja siihen, mikä kaikki kuuluu opettajalle ja mikä jollekin muulle. Esimerkiksi oppivelvollisuuden laajeneminen toiselle asteelle on näkynyt opettajan työtehtävien ja työajan kasvuna välittömästi, mutta kasvanutta työmäärää ei ole kompensoitu mitenkään. Ainakaan siinä koulussa, jossa minä työskentelen, ei ole lisätty opiskeluhuollon henkilöstöä tai palveluiden saatavuutta ollenkaan.
Toivon että menee ja myös koulunkäynninohjaajat