Kissani vihaa uutta poikaystävää
Eli tää varmaan kuulostaa tosi hassulta, mutta mun yleensä kaikkia rakastava kissa vihaa mun uutta poikaystävää. Sähisee, rätkii kynsillä ja hyökkii puremaan vaikka ei IKINÄ ketään muuta kohtaan käyttäydy näin. Mistähän johtuu? Ei ole mitään mustasukkaisuutta entisten poikayatävien kohdalla näyttänyt ja hoitolapsienkin kanssa nujuaa rakastavasti. Olenko ihan hullu kun epäilykset heräsi että tämä mies on jotenkin paha?
Kommentit (72)
En mä nyt ton perusteella lähtis vielä syyttämään miestä eläintenrääkkäjäksi...
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:32"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:08"] [quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:05"] [quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:04"]Se mies on tehnyt jotain pahaa kisullesi. [/quote] En tiedä missä välissä olisi ehtinyt, mutta jos on niin heitän sen ukon parvekkeelta kun näen seuraavan kerran. [/quote] Jos sinun pitäisi tehdä valinta nyt heti niin kumpi lähtisi mies vai kissa? Mies 77 [/quote] Mies, kissa on ollut elämässäni 14vuotta, mies 3kk. [/quote] Ei kannata odottaa kovin suuren luottamuksen rakentumista teidän välillä. Missä vaiheessa meinasit että osat vaihtuu vai vaihtuuko ollenkaan? Kokemukseni mukaan jos eläin on tärkeämpi kuin ihminen niin se ei ole ohimenevä olotila.. Mies 77 [/quote] Varmaan niin, lapsi menisi kissan edelle. :) Mieluummin hyvä kissa kuin paska mies.
[/quote]
Jotenkin minusta tuntuu että kissa menee sinulla myös hyvien miesten edelle. Vaikutat hyvin katkeralle ihmiselle.
Mies 77
[/quote]
Näin sivusta seuraajana täytyy todeta, että jos joku tässä ketjussa vaikuttaa katkeralta niin sinä.
[/quote]
En suinkaan ole katkera. En vain mitenkään saata ymmärtää sitä että parisuhteessa eläin laitetaan tärkeämmäksi kuin ihminen. Siinä on jotain sellaista mikä ei mene minun arvomaailmaan. Minun mielestäni ihminen on aina tärkeämpi kuin eläin. Olen itse koiranomistaja ja vaikka koirat tärkeitä minulle ovatkin niin kyllä ne koirat lähtee pois kaikissa tilanteissa ennen puolisoa. Olisi kamala ajatus laittaa eläin etusijalle kumppaniin nähden. Minun mielestäni ei enää juuri törkeämmin voi "räkiä" kumppanin naamalle kuin laittamalla eläin häntä tärkeämmäksi.
Mies 77
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 18:50"]Ap täällä taas, mies lähti juuri ja kissa oli hyvin vihamielinen häntä kohtaan. Ei siedä ollenkaan. Heti kun mies lähti tuli syliin ja lämmittämään saunaa kanssani ja oli taas oma itsensä. Jotain mätää tuossa miehessä on pakko olla koska ei tykkää ollenkaan tuo kissa siitä. Pitäisikö tutkia tarkemmin miehen taustoja? :S
[/quote]
Nyt menee jännäksi! Kyllä pitäisi!
Joo kannattaa luottaa kissaan. Minun koirani pelkäsi exääni ihan hulluna ja myöhemmin osottautui, että exä yritti mm. potkia koiraani ja kaikkea muuta "kivaa". Nykyisen mieheni kanssa koirani tulikin sitten juttuun aivan välittömästi. <3
Valitettavasti myös suvustani löytyy hullu eläinrääkkääjä ja eläintenvihaaja, jota perheemme lemmikit ovat automaattisesti pelänneet (vaikka ei siis ole päässyt tekemään niille mitään).
Eläimet oikeasti vaistoavat nämä asiat!
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:59"]
Ihanaa. Kissat pitävät minusta, en siis ole paha ihminen!
Mutta joo, en kyllä rupeaisi seurustelemaan sellaisen ihmisen kanssa, joka minun takiani olisi valmis luopumaan lemmikeistään. Osoittaisi, että kohtelee eläviä olentoja esineinä, en tykkää sellaisesta. Jos lemmikki on seurustelun este niin tosirakkaus jaksaa odottaa lemmikin elämän loppuun, vaikka se veisi vuosia.
[/quote]
Voihan avioparikin elää eri osoitteissa, jos niin tiukaksi menee, ettei sentään tarvitse odotella kenenkään tai minään kuolemaa...
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:08"] [quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:05"] [quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 14:04"]Se mies on tehnyt jotain pahaa kisullesi. [/quote] En tiedä missä välissä olisi ehtinyt, mutta jos on niin heitän sen ukon parvekkeelta kun näen seuraavan kerran. [/quote] Jos sinun pitäisi tehdä valinta nyt heti niin kumpi lähtisi mies vai kissa? Mies 77 [/quote] Mies, kissa on ollut elämässäni 14vuotta, mies 3kk. [/quote] Ei kannata odottaa kovin suuren luottamuksen rakentumista teidän välillä. Missä vaiheessa meinasit että osat vaihtuu vai vaihtuuko ollenkaan? Kokemukseni mukaan jos eläin on tärkeämpi kuin ihminen niin se ei ole ohimenevä olotila.. Mies 77 [/quote] Varmaan niin, lapsi menisi kissan edelle. :) Mieluummin hyvä kissa kuin paska mies.
[/quote]
Jotenkin minusta tuntuu että kissa menee sinulla myös hyvien miesten edelle. Vaikutat hyvin katkeralle ihmiselle.
Mies 77
[/quote]
Näin sivusta seuraajana täytyy todeta, että jos joku tässä ketjussa vaikuttaa katkeralta niin sinä.
[/quote]
En suinkaan ole katkera. En vain mitenkään saata ymmärtää sitä että parisuhteessa eläin laitetaan tärkeämmäksi kuin ihminen. Siinä on jotain sellaista mikä ei mene minun arvomaailmaan. Minun mielestäni ihminen on aina tärkeämpi kuin eläin. Olen itse koiranomistaja ja vaikka koirat tärkeitä minulle ovatkin niin kyllä ne koirat lähtee pois kaikissa tilanteissa ennen puolisoa. Olisi kamala ajatus laittaa eläin etusijalle kumppaniin nähden. Minun mielestäni ei enää juuri törkeämmin voi "räkiä" kumppanin naamalle kuin laittamalla eläin häntä tärkeämmäksi.
Mies 77
[/quote]
Mene katkera hullu hoitoon.
[quote author="Vierailija" time="23.09.2015 klo 13:55"]
Eli tää varmaan kuulostaa tosi hassulta, mutta mun yleensä kaikkia rakastava kissa vihaa mun uutta poikaystävää. Sähisee, rätkii kynsillä ja hyökkii puremaan vaikka ei IKINÄ ketään muuta kohtaan käyttäydy näin. Mistähän johtuu? Ei ole mitään mustasukkaisuutta entisten poikayatävien kohdalla näyttänyt ja hoitolapsienkin kanssa nujuaa rakastavasti. Olenko ihan hullu kun epäilykset heräsi että tämä mies on jotenkin paha?
[/quote]
Sun pitää sanoa miehelle, että aloittaa mirriin tutustumisen silittämällä varovasti niin kyllä se siitä vähitellen kehräämään alkaa.
[/quote]
Mies 77
[/quote]
[/quote]
Mies 77
[/quote]
Niin että 14 vuotta samassa kodissa elänyt kissa pitäisi antaa uuteen kotiin jonkun 3kk vanhan tuttavuuden takia? Miksi otit koiran jos et ole valmis pitämään siitä huolta koko loppuiän vaan olisit valmis hylkäämään jos sun naisystäväsi sitä vaatisi? Tai jos jotain susta voi noiden tekstien perusteella päätellä, niin noin kylmä ihminen on varmasti loppuikänsä sinkku.
Kissa ei vihaa ketään, sillä ei ole kykyä siihen.
Se kokee jonkin seikan uhkaavaksi ja pelkää voimakkaasti, mikäli aloitteellisesti käy kiinni.
Mies 77
[/quote]
Tavallaan ymmärrän pointtisi, mutta kai sinäkin nyt herranjumala ymmärrät että on ihan eri asia jos jollain on rakas lemmikki, todennäköisesti paras ystävä, ollut elämässä 10 vuotta ja kuvioon tulee mies jonka olet tuntenut 3kk KUIN SE että olet ollut jonkun kanssa 10 vuotta parisuhteessa, ja myöhemmin tulee elukka kuvioihin. Pystytkö maalaisjärjellä ynnäämään, että noissa tilanteissa ihminen toimii todennäköisesti eri tavoilla jos rakkaan ihmisen ja lemmikin välille tulee eripuraa??
"Rakas, meidän pitää nyt puhua vakavasti. Kissani on pahasti allerginen sinulle, joten sinut pitää viedä lopetettavaksi. Vai lopetetaanko kuitenkin ennemmin tämä suhde."
Ap täällä taas, mies lähti juuri ja kissa oli hyvin vihamielinen häntä kohtaan. Ei siedä ollenkaan. Heti kun mies lähti tuli syliin ja lämmittämään saunaa kanssani ja oli taas oma itsensä. Jotain mätää tuossa miehessä on pakko olla koska ei tykkää ollenkaan tuo kissa siitä. Pitäisikö tutkia tarkemmin miehen taustoja? :S